کد خبر: ۹۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
فرمانده سپاه کازرون:

برخی شایستگی حضور در عرصه هنر را ندارند

اختتامیه هشتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان فارس در تالار استاد نصراله مردانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، اختتامیه هشتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان فارس در تالار استاد نصراله مردانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار شد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی فرمانده سپاه کازرون با تاکید بر انتقال بسیاری از پیام‌ها و مفاهیم با زبان هنر اظهارداشت: هنر و هنرمند ارزش بسیار بالایی دارند و با ارزشی کردن فضای هنر می‌توان بر جریان هنری و فرهنگی در جامعه اثر گذاشت.

اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی فارس در کازرون

وی افزود: گاهی کسانی در عرصه‌های فرهنگی و هنری مشاهده می‌شوند که شایستگی حضور در این جایگاه را ندارند چون اهمیت آن را نمی‌دانند و با تصمیمات و عملکرد نادرست وجهه شریف هنر را خدشه دار می‌کنند.

نیما زارع سرپرست بسیج هنرمندان استان فارس نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با نفوذ، هنر را عرصه‌ای خواند که دشمن بر آن متمرکز شده و قصد نفوذ دارد.

وی ادامه داد: تحقیر جامعه هنری و انقلابی یکی از راه‌های نفوذ دشمن است که با این کار سعی در حذف قشر انقلابی و پروبال دادن به هنر غرب گرا را دارند.

اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی فارس در کازرون

زارع تاکید کرد: عده‌ای به هنرمندان انقلابی برچسب کم سوادی می‌زنند یا دائم برچسب حمایت‌های آنچنانی بر جوانان هنرمند و انقلابی می‌زنند تا با این ترفندها هنرمندان مومن و متعهد را از عرصه خارج کنند و مسئولین باید مراقب این جریانات باشند.

وی عنوان کرد: در استان فارس وقتی جوان انقلابی می‌خواهد جان بگیرد و خود را نشان بدهد بعضی‌ها و فضا را به سمت تحقیر وی می‌برند و فضا را مسموم می‌کنند.

سرپرست بسیج هنرمندان فارس با اشاره به جنایات آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا با ابزار هنر جنایات خود را لاپوشانی می‌کند و یکی از ‌آن‌ها را ‌می‌توان در فیلم تک تیرانداز به خوبی مشاهده کرد.

الناز مدبری مسئول اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی فارس در گفت و گو با خبرنگارما با بیان اینکه این جشنواره در سه رشته نقاشی، گرافیک و کاریکاتور برگزار می‌شد بیان داشت: 120نفر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد آثار 12 نفر برگزیده شد و در نهایت هفت نفر حائز کسب مقام  شدند و از شش نفر هم تقدیر نیز به عمل آمد.


وی افزود: زهرا فرشته حکمت از کازرون و آقای محمد جواد محمدی از فراشبند به ترتیب حائز رتبه اول و دوم در رشته نقاشی، امین پرهیزکار از کازرون، احمدرضا اعتمادی از داراب به ترتیب مقام اول و دوم رشته گرافیک و خانم‌ها فاطمه تنها و سمیه معصومی مشترکا مقام سوم رشته گرافیک و در پایان روح الله ادریسی از کازرون نیز مقام اول کاریکاتور را کسب کردند.

نظرات بینندگان