کد خبر: ۹۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
شروع مهر برای رئیس اموزش پرورش سروستان خوش یمن نبود؛

رئیس اداره آموزش و پرورش سروستان تغییر کرد

در نخستین روز از سال تحصیلی جدید و با حضور جمعی از مسئولین و فرهنگیان سروستان مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از سروستان ما، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید بزرگترین مجموعه فرهنگی-آموزشی و تربیتی سروستان با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس و جمعی از مسئولین و فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم سید نصرالله سادات،رئیس سابق اداره آموزش و پرورش سروستان در سخنانی اظهار داشت: همه موفقیت های 26 ماه حضورم در سروستان، مدیون تلاش ها و همکاری مجموعه فرهنگیان این شهرستان بوده و امیدوارم که همه معلمین گرانقدر که با بنده همکاری صمیمانه و بسیار خوبی داشتند با ریاست جدید نیز همکاری بیشتر و بهتری داشته باشند.

برگزاری باشکوه مسابقات سراسری قرآن، کسب عنوان های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی و هنریتوسط دانش آموزان و معلمان، نوسازی سیستم حمل و نقل آموزش و پرورش، همکاری با شهرداری و حل مشکل عقب نشینی مدارس در خیابان فرهنگ،  اجرای طرح تعالی درس قرآن کریم برای نخستین بار در کشور و همکاری با اردوهای جهادی طرح هجرت بسیج سروستان در راستای بهسازی فضای آموزشی مدارس از جمله فعالیت هایی بوده که سید نصرالله سادات به عنوان گوشه ای از فعالیت 26 ماهه خویش در آموزش و پرورش سروستان از آن یاد کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام ابراهیمی،امام جمعه سروستان ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته خواستار توجه بیش از پیش مدیر جدید آموزش و پرورش این شهرستان به مسایل پرورشی دانش آموزان  شد و تاکید کرد: باید تلاش کرد تا تزکیه و تربیت بر علم آموزی پیشی گرفته و اخلاق و انسانیت براساس آیین دین مبین اسلام بیش از پیش سرلوحه تحصیل علم باشد.

سید علاالدین کراماتی، فرماندار سروستان نیز در سخنانی کوتاه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تاکید بر تحصیل علم در سراسر آموزه های دینی ما مشاهده می شود و امروز هر چه ما داریم از برکت وجود معلمان است.

وی همچنین افزود: موفقیت و یا عدم موفقیت در هر جامعه ای به معلمان آن جامعه بر می گردد.

فرماندار سروستان در پایان سخنان خود ضمن تجلیل از شهدای دوران دفاع مقدس تاکید کرد: دفاع مقدس تضمین کننده شرف ماست و تبیین دستاوردهای این حماسه بزرگ و فراموش ناشدنی وظیفه همه ماست.

 قجری،معاون مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت تحصیل و تهذیب گفت: کسب علم و معرفت نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت هر جامعه داشته و هر جامعه ای که نسبت به این مساله برنامه ریزی بهتری و تلاش بیشتری داشته باشد موفقت آن نسبت به سایر جوامع بیشتر خواهد بود.

وی آموزش و پرورش را یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و تاکید کرد: آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین سرمایه های عظیم کشور؛ یعنی نسل آینده ساز را در اختیار  دارد و همه تلاش ها باید در راستای تعلیم هر چه بهتر فرزندان این مرز و بوم باشد تا آینده ای بهتر و سرشار از موفقیت را برای ایران اسلامی عزیز رقم بزنیم.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به برخی مشکلات مجموعه آموزش و پرورش در عرصه کلان کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش ما از  داشتن فلسفه روشن اسلامی برخوردار نبوده و این یکی از علل عدم دست یابی به موفقیت این مجموعه بزرگ فرهنگی و آموزشی با توجه به آنچه از آن انتظار داشتیم می باشد زیرا به فرموده مقام معظم رهبری؛ آموزش و پرورش ما یک آموزش و پرورش وارداتی است.

وی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدواریم که آنچه به عنوان سند تحول آموزش و پرورش تهیه و به تصویب رسیده، بتواند مشکلات موجود مجموعه نظام آموزشی کشور را مرتفع نموده و در سایه آن بتوان عدالت آموزشی که یکی از ارکان همین سند تحول می باشد در جای جای ایران اسلامی اجرا شود.

 قجری با ارائه آمارهایی از موفقیت آموزش و پرورش در جهت جذب و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، گفت: ما در سه مقطع تحصیلی؛ ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به ترتیب با 98، 95 و 85 درصد موفق به جذب و ارائه خدمات آموزشی در کل کشور شده ایم.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان نقش برجسته معلمین در موفقیت دانش آموزان و به تبع آن پیشرفت و توسعه کشور تصریح کرد: رسیدگی به مسایل معلمین در حوزه های مختلف؛ علمی، فرهنگی، مادی و معنوی باید در اولویت قرار گیرد تا شاهد موفقیت روزافزون عرصه تعلیم و تربیت کشور باشیم.

 قجری در ادامه سخنان خود گریزی هم به مشکلات استخدامی معلمین زد و اظهار داشت: الگوهایی که برای استخدام معلمین وجود دارد کامل نیست و اشکلات زیادی در آنها وجود دارد و اگر بتونیم بحث جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش را به صورت اساسی پیگیری و سازماندهی کنیم، موفق تر خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: بیشترین موفقیت های آموزش و پرورش در برخی نقاط کشور مدیون معلمانی هستیم که با انگیزه بالا و شوق و ذوق غیر قابل وصفی حاضر شده اند با کمترین امکانات بیشترین تلاش ها را داشته باشند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اعلام اینکه امسال بیش از 13 میلیون دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند افزود: در کشور ما به ازای هر 13 دانش آموز یک معلم حضور دارد در صورتی که میانگین جهانی آن یک معلم در کنار 17 دانش آموز می باشد که علیرغم مشکلات موجود و همچنین با توجه به این که بودجه مصوبه شده برای این وزارتخانه پاسخگوی هزینه های انجام شده نیست به آینده خوشبین هستیم، امیدواریم  با تلاش مجموعه فرهنگیان معزز بزرگ ترین حوزه تعلیم و تربیت کشور بتوانیم نسلی پرتلاش، مبتکر و خلاق جهت آبادانی ایران اسلامی پرورش دهیم.

وی اداره آموزش و پروش سروستان را یکی از مناطق برتر آموزشی استان فارس معرفی کرد و افزود: اداره آموزش و پروش سروستان جزء مناطق برتر استان فارس در میان 59 منطقه می باشد و بالا بودن فرهنگ آموزش در این شهرستان یکی از دلایل موفقیت این اداره می باشد.

 قجری در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به نحوه انتخاب صدرالله رضایی به عنوان رئیس جدید اداره آموزش و پرورش سروستان تاکید کرد: موفقیت های آموزشی طی دو سال گذشته و اولویت بکار گیری نیروی بومی از جمله دلایل انتخاب آقای رضایی به عنوان ریاست جدید آموزش و پرورش سروستان بوده است و از وی می خواهیم با توکل به خدا و توسل به اهلبیت پیامبر(علیهم السلام)، تلاش و تعامل با مسئولینو همچنین توجه به منتقدین، وظایف محوله را بنحو احسنت انجام پذیرد.

صدرالله رضایی،رئیس جدید آموزش و پرورش سروستان نیز در سخنان ضمن تقدیر از زحمات ریاست قبلی این اداره تاکید کرد: از همه ظرفیت های موجود در شهرستان سروستان جهت موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت استفاده خواهم کرد و از همه همکاران فرهنگی، صاحب نظران و اندیشمندان این دیار تقاضای یاری دارم.

پایان بخش این مراسم تقدیر از خدمات سید نصرالله سادات، رئیس سابق اداره آموزش و پرورش سروستان و معرفی صدرالله رضایی به عنوان مدیر جدید این اداره بود.


گوشه هایی از این مراسم به روایت تصویر؛


انتهای پیام/س


نظرات بینندگان