کد خبر: ۹۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

سفر به کربلا ترفند جدید کلاهبرداران

پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

به گزارش شیرازه، سرهنگ "سیدموسی حسینی" رئیس پلیس فتا فارس گفت: امروزه با پیشرفت های علمی و تکنولوژی جدید فناوی اطلاعات سبک و سیاق زندگی مردم نیز تغییر کرده است.

وي اظهار كرد: فضای مجازی، استفاده از اینترنت و به خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی باعث شده است تا به راحتی کلاهبرداران با به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد و جمع آوری اطلاعاتی که خود افراد در شبکه های اجتماعی در معرض دید دیگران قرار می دهند، با طراحی یک نقشه شوم اقدام به کلاهبرداری از کاربران می نمایند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصريح كرد: نوع جدید کلاهبرداری که این روزها در حال شکل گیری است که پرونده های آن در حال حاضر در پلیس فتا پیگیری می شود، کلاهبرداران با ارسال پیامک، ایمیل، ارسال پیام به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی با موضوع سفرهای زیارتی در اربعین حسینی و اعزام به کربلای معلی با قیمت بسیار پایین می باشد.

سرهنگ حسيني افزود: کلاهبرداران با به دست آوردن اطلاعاتی که کاربران با عضویت در گروه ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند، سوء استفاده کرده و طی تماس تلفنی و یا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه کشی فلان موسسه جهت اعزام به اتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، همان اطلاعات را به خود فرد بازخورد کرده و پس از جلب اعتماد با ترفندهای مختلف، فرد را به پای دستگاه خودپرداز بانک (ATM) کشانده و با مهندسی اجتماعی و دیگر ترفند ها اقدام به خالی کردن حساب قربانی خود می كنند.

وي با بیان این که اغلب این تماس ها و پیام ها جعلی بوده و از سمت سازمان خاصی نمی باشد، به شهروندان هشدار داد: قبل از اطمینان از فرد تماس گیرنده و دادن اطلاعات یا پرداخت وجه، حتما شماره های سازمان مربوطه را از 118 یا اینترنت به دست آورده و پس از تماس با سازمان مربوطه، از صحت و سقم موضوع اطلاع یابند.

کشف 420 كيلوگرم ترياك در فارس

سرهنگ "محمدجعفر تولايي" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و مبارزه با قاچاقچيان موادمخدر و سوداگران مرگ، در جاده سیرجان به سمت شهرستان ني ريز اقدام به كنترل خودروهای عبوری کردند.

وي ادامه داد: در اين راستا ماموران به يك دستگاه خودرو سمند مشکوک شدند كه راننده خودرو با ديدن ماموران وارد جاده فرعي شده و قصد فرار داشت.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس اظهار كرد: پس از مسافتي تعقیب و گريز خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد.

سرهنگ تولايي با اشاره به معرفي راننده خورو به مراجع قضائي، بيان كرد: در بازرسی از اين خودرو ۳۶۲ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد.

وي در ادامه از كشف 60 كيلوگرم ترياك از يك دستگاه کامیون بنز خاور در اطراف شهرستان شيراز خبر داد و گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل يك محموله موادمخدر توسط يك دستگاه کامیون بنز خاور مطلع و در مسير تردد اين خودرو مستقر شدند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان فارس گفت: توسط ماموران خودرو حامل موادمخدر در خروجی شیراز به سمت اصفهان متوقف و در بازرسي از آن ۶۰ کیلوگرم تریاک كشف و در اين رابطه دو قاچاقچي موادمخدر را دستگير و به مقام قضائي معرفي كردند.

سارق احشام حین سرقت دستگیر شد

سرهنگ "علی شیبانیان" فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار كرد: با کسب خبر مبنی بر وقوع سرقت در آغل یکی از اهالی در شیبکوه از توابع شهرستان فسا، بلافاصله ماموران انتظامی آن بخش در محل حاضر شدند.

وی افزود: با اقدام به موقع، ماموران موفق شدند سارق به نام "م-م" را در حین سرقت دستگیر و احشام ربوده شده را به مالباخته تحویل دهند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به تحويل سارق دستگیر شده به مقام قضائي از دامداران درخواست كرد: با رعایت نکات مراقبتی در نگهداري احشام و توجه به هشدارهای پلیس فرصت سرقت را سارقان سلب کنند.

توقيف كاميون حامل يك تن و 900 كيلوگرم مرغ زنده فاقد مجوز در جهرم

سرهنگ "عبدالعظيم انصاري" فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: مأموران انتظامي بخش سيمكان شهرستان جهرم هنگام گشت زني و کنترل محورهاي مواصلاتي به يک دستگاه کاميون ايسوزو مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، يک تن و900 كيلوگرم مرغ زنده غيرمجاز فاقد مجوز بهداشتي به ارزش100 ميليون ريال کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح كرد: مرغ هايمکشوفه تحويل اداره دامپزشکي شهرستان و راننده خودرو پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

محموله ميليوني سيگار قاچاق در کازرون توقيف شد

سرهنگ "رجبعلی رزمجوئی" فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: در اجراي طرح ممنوعيت ورود کالاي قاچاق و برخورد با متخلفان، ماموران انتظامي هنگام گشت زنی يک دستگاه خودرو وانت پیکان حامل سیگار قاچاق را، شناسايي و توقيف کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو 70 هزار سيگار خارجي قاچاق کشف و يک قاچاقچي كالا را در اين رابطه دستگير و به مرجع قضائي معرفي گردند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله کشف شده بالغ بر هشتاد میلیون ريال برآورد شده است.

پايان خط 42 خرده فروش موادمخدر در مهر

سرهنگ "مسعود ظهرابی" گفت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي با همكاري مأموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان و يگان هاي انتظامي طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در سطح شهرستان اجرا شد.

وي افزود: در اجراي اين طرح که تعداد 10 منزل مورد بازرسي قرار گرفت، 20 خرده فروش موادمخدر شناسايي، دستگير و مقدار 42 گرم ترياك، 16 گرم هروئين و 95 گرم سوخته تریاک،3گرم شیشه تعدادي آلات استعمال موادمخدر از آنها كشف شد.

سرهنگ ظهرابی با اشاره به اينكه متهمان با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند، خاطرنشان كرد: به منظور سالم سازي و پاكسازي مناطق آلوده و جلب رضايت عمومي مردم اين طرح و طرح هاي مشابه همچنان تداوم خواهد يافت و همكاري خوب مردم نيز همواره پليس را در اجراي موفقيت آميز اين طرح ها مساعدت كند.

پاركينگ ايستگاه 61 دستگاه موتورسيكلت متخلف در داراب

سرهنگ "فرج رستمي" فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: پيشگيري از جرائم، برخورد با موتور سواران متخلف ،كاهش تصادفات رانندگي و پاسخگوئي به مطالبات عمومي مردم از اهداف پليس در اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي است كه همواره در دستور كار پليس شهرستان "داراب" قرار دارد.

وي افزود: طي چند روز گذشته با اجراي اين طرح مآموران انتظامي با همكاري مآموران پليس راه شهرستان 61 دستگاه موتورسيكلت متخلف را به علت مزاحمت و توليد صداي ناهنجار، فقدان مدارك، نداشتن پلاك و كلاه ايمني توقيف و روانه پاركينگ كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب در پايان تصريح كرد :پليس داراب در مسير ارتقاء امنيت اجتماعي و افزايش امنيت، آسايش و آرامش شهروندان از هيچ تلاشي دريغ نخواهند كرد و با مخلان نظم و امنيت برخورد قانوني خواهند نمود.

نظرات بینندگان