کد خبر: ۹۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

افتتاح کارخانه سیمان سپهر به دست متخصصان داخلی در فارس

کارخانه سیمان سپهر شهرستان قیر و کارزین استان فارس با همت متخصصان داخلی با پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.
به گزارش شیرازه، مهدی خان سالار مدیر عامل شرکت سیمان سپهر گفت: در این کارخانه روزانه 3 هزار و 500 تن  و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن سیمان و کلینکر تولید می شود که علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخل، به کشور های حاشیه خلیج فارس و آفریقا صادر می شود.
خان سالار افزود: در این کارخانه سیمان های پرتلند تیپ یک تا پنج تولید می شود و برای 350 نفر به صورت مستقیم و برای 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی افزود: ساخت این مجموعه با هدف رونق بخشی به منطقه کم برخوردار قیر و با تلاش و کوشش متخصصان گروه کارآفرین سپهر از سال 87 آغاز شد.
مدیر کارخانه سیمان سپهر قیر و کارزین ادامه داد: 90 درصد این کارخانه شامل نصب تجهیزات، و راه اندازی دستگاه های مختلف، به دست متخصصان داخلی و نیرو های بومی و محلی انجام شده است.
محمد هادی درخشان افزود: با توجه به اینکه این کارخانه در یک منطقه محروم ساخته شده، علاوه بر صنعتی شدن منطقه زمینه ایجاد اشتغال و رفع محرومیت را فراهم می کند.
جعفر خوش نیت فر معاون فنی کارخانه سیمان سپهر تصریح کرد: ماشین آلاتی که در ساخت این کارخانه به کار رفته است دارای آخرین تکنولوژی روز اروپا است و آلودگی های زیست محیطی ایجاد نمی کند. 

نظرات بینندگان