کد خبر: ۹۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

راه‌اندازی مرکز تحقیق و تولید گبه ارگانیک در فارس

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس از راه‌اندازی «مرکزتحقیق، توسعه و تولید فرش و گبه ارگانیک» در استان فارس خبر داد و گفت: اين اقدام براي اولين‌بار در كشور انجام مي‌شود.
به گزارش شیرازه، شاهپور قنبري مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس افزود: اين مركز يك پروژه ملي به‌شمار مي‌رود و پايگاه و مرجعي تخصصي براي فرش و گبه ارگانيك است.

او يادآور شد كه مركز تحقيق و توسعه و توليد فرش و گبه ارگانيك، با حمايت‌هاي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس و اتحادیه صادرکنندگان فرش فارس در قالب خوشه فرش دستباف استان راه‌اندازي شده است.

قنبري با اشاره به جايگاه ممتاز كشور و استان فارس در توليد و صادرات فرش و گبه افزود: مرکز «تحقیق، توسعه و تولید فرش و گبه ارگانیک» با هدف ترویج و تولید فرش و گبه سبز، سالم و ارگانیک و ارائه گواهی‌نامه سبز، سالم و ارگانیک فعاليت خود را به مركزيت شيراز آغاز كرده است.

وي گفت: اميدواريم با فعال شدن اين مركز، گام‌هاي موثري در زمينه ترویج و تولید فرش و گبه سالم و ارگانیک در كشور و نيز افزايش صادرات اين هنر صنعت اصيل برداشته شود.

به گزارش ايسنا، پيش از اين نيز مرکز احیاء نقوش و مستندنگاری فرش فارس با هدف حفظ و احیای نقوش قدیمی و در حال انقراض فرش استان فارس و مستندسازی آن، توسط خوشه فرش فارس راه اندازي شده بود.

خوشه فرش فارس كه اخيرا به‌عنوان خوشه برتر كشور انتخاب شد، فعالیت خود را در قالب برنامه‌هاي توسعه خوشه‌هاي صنعتي شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس، از ارديبهشت سال 1394 آغاز كرده است .

به استناد آمار و اطلاعات موجود، در استان فارس 180 هزار بافنده و 31 اتحادیه صنفی در حوزه فرش دست‌بافت و ساير دست‌بافت‌ها به فعاليت مشغولند.


نظرات بینندگان