کد خبر: ۹۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
توسط خیرین:

تکمیل مسجد الغدیر در بوستان بزرگ شیراز آغاز شد

برادران نیک اندیش حاج نصیری شیراز، تکمیل ساخت مسجدالغدیر در بوستان بزرگ ۵۸۰ هکتاری این شهر را برعهده گرفتند.
به گزارش شیرازه، مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز  دیروز در حاشیه مراسم تکمیل مسجدالغدیر که به همت برادران نصیری از نیک اندیشان شیرازی انجام می‌شود این زمینه اظهار داشت: خدمات این دو برادر نیک اندیش در جای جای شهر شیراز به عنوان باقیات و صالحات به یادگار گذاشته شده و به طور قطع باقیات و صالحات آن نیز تا ابد برای این بزرگواران جاری و ساری است.

سیدعبدالرضا دستغیب تصریح کرد: طرح مسجد الغدیر در حال حاضر تا مرحله اسکلت‌بندی پیش رفته و تکمیل 391 مترمربع زیربنای آن توسط برادران نصیری از نیک اندیشان شیرازی انجام می‌شود.

دستغیب با قدردانی از نیک‌اندیشان مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز گفت: برای تکمیل مسجد الغدیر در بوستان بزرگ 580 هکتاری دراک هشت میلیارد ریال هزینه می‌شود.

در این مراسم شهردار منطقه 10 شیراز نیز با قدردانی از اعضای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز به ویژه برادران ابراهیم و کاظم نصیری از خیرین صاحب نام و بی ادعای مجمع که تکمیل مسجد در دست ساخت الغدیر را برعهده گرفته‌اند، اظهار داشت: جای بسی افتخار و خوشبختی است که همزمان با اعیاد شریف قربان و غدیر مسجدی با نام مبارک الغدیر به مناسبت سالروز آغاز ولایت مولایمان حضرت علی (ع) در مجاورت بوستان 580 هکتاری دراک ساخته می‌شود.

همتی گفت: با توجه به قرارگرفتن این بوستان عظیم با کاربری فرا منطقه‌ای در مجاورت بزرگراه حسینی الهاشمی، در آینده ای نزدیک میزبان جمع زیادی از مردم عزیز خواهد بود و وجود مسجد و فرهنگسرا در این بوستان ضروری بود.

شهردار منطقه 10 شیراز خاطرنشان کرد: از ابتدا نیز ساخت مسجد در بوستان 580 هکتاری دراک پیش بینی شده بود تا اینکه اسکلت و سقف بتنی آن توسط گروه مهندسین و مدیریت پروژه سخت کوش و پرتلاشِ پارک 580 هکتاریِ شهرداری شیراز به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه دهه مبارک فجر امسال  فاز نخست بوستان 580 هکتاری دراک با حضور شهردار شهر شیراز به بهره برداری می رسد خاطرنشان کرد: با سابقه‌ای که از خَیر شهرساز و فرهنگ ساز در موارد مشابه به اثبات رسیده، امید است که به نحوی برنامه‌ر‌یزی شود که اتمام عملیات و بهره‌برداری از این مجموعه مذهبی در کمترین زمان ممکن اتفاق افتد.

ابراهیم نصیری از نیک‌اندیشان و بانی تکمیل مسجدالغدیر نیز با اشاره به اینکه با توکل به خدا در این کار خیر قدم نهاده و امید است منشا خیر و تحول باشد گفت: با توجه به اینکه این مسجد در مجاورت پارک بزرگ شهر شیراز قرار گرفته فرصت خوبی برای نسل جوان است.

نصیری است: امیدواریم با ساخت یک مسجد زیبا با کاربری فرهگی بتوان، جذابیت بیشتری برای حضور جوانان ایجاد کرد و از خداوند می‌خواهیم به ما توفیق دهد که در این مکان مقدس نه تنها نماز سروقت برگزار شود بلکه مکانی برای درک مفاهیم قرآن و عمل به آن باشد.

وی افزود: امید است همچنان که در تفاهم نامه بین ما و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز آمده، مدیریت اداره این مجموعه به نحو شایسته انجام پذیرد و به شهردار شیراز و تیم بزرگ دست اندرکاران پارک 580 هکتاری که در آینده نزدیگ افتخار بزرگی برای شیراز خواهد بود  نیز خداقوت گفته و امیدواریم این پرژه بزرگ که برای رفاه و آسایش بیشتر مردم آماده می شود در سطح کشور الگو قرار گیرد.

انتهای پیام/


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان