کد خبر: ۹۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

شهیده شهناز بندی، شهید شاخص بسیج دانش آموزی

شهیده شهناز بندی شهیده شاخص سازمان بسیج دانش آموزی فارس در سال تحصیلی 96-95 معرفی شد.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از گراش نما


شهیده دانش آموز شهناز بندی- شهیده شاخص سازمان بسیج دانش آموزی فارس در سال تحصیلی 96-95
ولادت: 11/9/1354-  شهرستان گراش
تحصیلات :دوم راهنمایی
شهادت : 12/4/1367
محل شهادت: آبهای نیلگ ون خلیج همیشه فارس
علت شهادت: حمله ناوگان هوایی آمریکای جنایتکار –ناو وینسنس –به هواپیمای مسافر بری ایر باس جمهوری اسلامی ایران

محل دفن:گمنام...


شهیده دانش آموز شهناز بندی فرزند امید علی در تاریخ 11/9/1354در شهرستان گراش و در خانواده ای مومن و متدین و ولایتمدار دیده به جهان گشود، چهارمین فرزند خانواده شهید بندی دوران کودکی را با شادی و نشاط پشت سر گذاشت و در دامان مادری مهربان و مذهبی درس چگونه زیستن را آموخت، از همان دوران کودکی دختری آرام ، خوش رو و خوش اخلاق بودو با همه اقوام و خویشان و همسایگان با خوشرویی برخورد می کردو با همه دوست و مهربان بود.

شوق کلاس اول و شور عجیب رفتن به مدرسه در وجود شهناز نمایان بود وقتی به سن 7سالگی رسیددست در دستان مادر راهی سنگر علم و میدان علم آموزی شد و در سال 1361پای به دبستان دخترانه قائدی گذاشت، آن روز مادر برای بدرقه دخترش تا مدرسه آمده بود.

سعی و کوشش فروان می کرد تا در میدان علم و عمل نفر اول باشد.

از همان ابتدا،آثار نور ایمان در چهره اش پیدا بود و در راه کسب معنویت با پدر و مادر همقدم بود.در تظاهرات و  راهپیمایی های انقلاب به همراه خانواده و دوستان شرکت می کرد،کم کم که بزرگتر شدفهم و بینش او از انقلاب بیشتر می شد.

5سال ابتدایی را با موفقیت به پایان رساندو برای گذراندن دوره راهنمایی پای به مدرسه فانی زاده نهاد.در فعالیت های مدرسه کوشا بودو در تهیه مربا و ترشیجات ، در کمک به پشت جبهه با دوستان همراه بود.

همزمان با درس و مدرسه در کارهای خانه به مادر کمک می کرد، چیزی که همیشه برایش مهم بودحجاب اسلامی و نوع پوشش و عفاف و حجاب بودو در رعایت آن بسیار دقت می کرد.2سال از دوره راهنمایی را با موفقیت به پایان رساند.در میان همسن و سالانش از یک ویژگی خاصی برخوردار بود و اینکه نمازش را به موقع و اول وقت می خواندو از کمک به دیگران در هیچ کاری فرو گذاری نمیکرد، هر چه را برای خود دوست می داشت برای دیگران هم دوست می داشت .هیچ وقت با دیگران سخنی نگفت که باعث اذیت و آزار دیگران شود.

شهناز مقطع دوم راهنمابی را پشت سر گذاشته بود که به همراه خانواده با توجه به شرایط شغل اهالی شهرستان و همچنین اقتضای شغل پدر عازم دبی شدند.

هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران که از بندر عباس عازم دبی بود برفراز آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در پرواز بودکه بار دیگر دست پلید استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار پرده از ماجرایی تلخ را برداشت و ناوگان هوایی آمریکای ضد حقوق بشر، توسط ناو وینسنس در تاریخ 12/4/1367، این هواپیما را با 298سرنشین در حریم آبهای خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام با شلیک دو فروند موشک مورد هدف قرار داد که نمونه ای دیگر از جنایت استکبار جهانی بر ملا و چهره پلید شیطان بزرگ نمایان گشت.

شهناز هم که با 5 عضو خانواده اعم از پدر و مادر عازم این سفر بودنددر خلیج تا همیشه فارس جاودانه شدندو شهناز  سیزده ساله آسمانی با اقتدا به سیده نساء العالمین حضرت زهرا (س) ، نشان در بی نشانی گرفت  ,مزار مطهرش تا ابد در وسعت خلیج  همیشه فارس ودر قلب تمام مردم ایران ودر سمت قبله ی گمنامی است.

روحش شاد و راهش مستدام...

نظرات بینندگان