کد خبر: ۹۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
در سال 95 انتخاب شد؛

انتخاب کتاب استاد دانشگاه شیراز به عنوان کتاب سال انجمن زمین شناسی ایران

کتاب هیدروژئولوژی کاربردی ترجمه استاد دانشگاه شیراز به عنوان کتاب سال انجمن زمین شناسی ایران انتخاب شد.
به گزارش شیرازه، پروفسور نوذر سامانی مترجم کتاب هیدروژئولوژی کاربردیگفت: این کتاب در زمینه آبخوان ها و خصوصیت سفره های آب زیر زمینی ، جریان آب در چاه ها و تغذیه مصنوعی آبهای زیرزمینی  است.
مترجم این کتاب افزود: هدف از ترجمه این کتاب دسترسی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی گرایش آب شناسی به مسائل مهم این حوزه به زبان فارسی است وی افزود : این کتاب در دانشگاه های معتبر آمریکا و کانادا تدریس می شود.
پروفسور نوذر سامانی از همراهی بهروز کوهنجانی در ترجمه این کتاب که نوشته  cw.fetter است وترجمه آن درمدت 5سال انجام شده قدر دانی کرد.
این کتاب در بیستمین همایش انجمن زمین شناسی ایران که شهریور امسال در دانشگاه تهران برگزار شد، به عنوان کتاب سال انجمن زمین شناسی ایران انتخاب شد.
همچنین پروفسور نوذر سامانی در حکمی توسط دکتر رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، به عضویت وابسته فرهنگستان در گروه علوم پایه منصوب شد.
پروفسور نوذر سامانی از اساتید بخش زمین شناسی دانشگاه شیراز است که سابقه تدریس در دانشگاه های کانادا ، انگلستان و آمریکا رادارد و تا کنون بیش از 60 مقاله آی اس آی و  120 مقاله کنفرانس های بین المللی را نوشته و نیزچهار کتاب را به رشته تحریر در آورده است.

نظرات بینندگان