کد خبر: ۹۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵

ستاره دنباله دار در شیراز

دبیر موسسه فرهنگ نشر شهادت فارس گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس کتاب ستاره دنباله دار شامل مجموعه خاطرات شهید دانش آموز محمد مهدی زیبایی نژاد به عنوان دومین کتاب در این موسسه به چاپ رسید.
به گزارش شیرازه، زهرا اسدی دبیر مؤسسه نشر فرهنگ شهادت، بیان کرد: این کتاب شامل خاطرات کودکی تا شهادت شهید محمد مهدی زیبایی نژاد است که به همت اعضای موسسه نشر فرهنگ شهادت تهیه و به قلم مریم شیدا نوشته و چاپ شده است.
وی افزود: شهید دانش آموز محمدمهدی زیبایی نژاد یکی از آن بزرگ مردان این سرزمین است که در سن 18 سالگی به جبهه رفت و در سن 20 سالگی در عملیات کربلای هشت در منطقه عملیاتی شلمچه به مقام شامخ شهادت نائل شد.
اسدی با اشاره به اینکه ویژگی های رفتاری هر فرد می تواند برای نوجوان و جوانان الگو و شاخصه باشد، گفت: از جمله ویژگی های بارز رفتاری شهید زیبایی نژاد می توان به محبت و علاقه به خانواده، پایبند بودن به نماز اول وقت و همچنین علاقه زیاد کمک به دیگران، بوده است؛ که در این کتاب به آن اشاره شده است.
دبیر مؤسسه نشر فرهنگ شهادت با عنوان اینکه کتاب آرزوی فرمانده مجموعه خاطرات شهید منصور خادم الصادق نخستین کتاب چاپ شده در این موسسه است، افزود: کتاب فرزند دریا نیز شامل خاطرات شهید دانش آموز علیرضا دادور و کتاب ستارگان خاک شامل مجموعه خاطرات شهدای دانش آموز استان فارس در موسسه نشر فرهنگ شهادت فارس تهیه شده است که به زودی منتشر می شود.
وی تصریح کرد: الگوسازی یکی از ارکان و پایه های تربیت دینی و اسلامی است تا جوانان با پیروی از آن راه حق را بشناسند که شهدا یکی از مهم ترین الگوهایی هستند که می توانند نسل جوان را در این مسیر یاری دهند و در این زمینه معرفی آنها به نسل جوان می تواند موثر باشد.
اسدی در انتها گفت: موسسه نشر فرهنگ شهادت با هدف ترویج و بسط فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به دنبال تربیت نسل جوان و کادر سازی برای اسلام و انقلاب است که در این خصوص فعالیت های مبنایی را در حوزه فلسفه جهاد ایثار و شهادت به انجام می رساند.

نظرات بینندگان