کد خبر: ۹۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵

راه ورود نوجوان به جبهه از سوراخ پشت بام خانه

وقتی که پای دفاع از وطن، ناموس و حیثیت یک سرزمین درمیان باشد، مرد و زن، پیر و جوان،کوچک و بزرگ، مسئول و مردم عادی و...ندارد، بلکه همه احساس تکلیف می کنند و برای دفاع از سرزمین مقدسشان برمی خیزند و علی رغم مخالفت های خانواده و کم بودن سن و سال بازهم از راههای مختلف به دفاع از ناموس و میهن می پردازند.

به گزاش شیرازه، بسیاری از مسوولانی که هم اکنون لباس خدمت به مردم بر تن دارند و مشغول فعالیت هستند در زمان 8 سال دفاع مقدس همراه با دیگر احاد مردم ، لباس رزم بر تن کردند و در برابر دشمن تا بنِ دندان مسلح، جوانمردانه ایستادگی و مقاومت کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک پاک سرزمین استوارمان به دست دشمنان و نامحرمان بیافتد.

یکی از مسوولانی که در آن زمان علی رغم مخالفت های پدر و کم بودن سن و سال به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد، طلبه ای نوجوان با 12 سال سن که در برابر مخالفت های پدرش از طریق نورگیر یا آن حفره ای که برای تهویه هوای منزل در نظر گرفته شده بود،به هدف خود رسید و با دوستانش به جبهه اعزام می شود درگفتگو با خبرنگار شیرازه از آن دوران می گوید.

مخالفت پدر بخاطر حضور برادر بزرگتر در جبهه

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس، به دلایل مخالفت پدر اشاره کرد و گفت: به دلیل حضور برادر بزرگتر در جبهه و از طرفی کم سن و سال بودن و وابستگی های زیادی که پدر داشت مخالف حضور دیگر فرزندش در جبهه بود.

حجت الاسلام حسین ملک مکان افزود: با وجود مخالفت های صریح پدر به فکر چاره ای افتادم تا بتوانم در جبهه ها حضور داشته باشم که از طریق سوراخ،یا نورگیر و یا حفره ای که وسط سقف منزل برای تهویه هوا وجود داشت،ساک و لوازم شخصی را بالای پشت بام گذاشتم وبعد ساک را از پشت بام به بیرون از حیاط منزل انداخته و خود از درحیاط خارج شده و همراه با دوستان به جبهه رفتیم.

راه ورود نوجوان به جبهه از سوراخ پشت بام خانه


دستکاری درشناسنامه برای دفاع از میهن

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس، اظهار کرد: مثل همه نوجوانان آن زمان و به دلیل کم بودن سن و سال با یکی از دوستان با دستکاری در شناسنامه و بزرگتر کردن سن موفق به حضور در جبهه ها شدم.

حجت الاسلام ملک مکان با بیان این که طی سه مرحله به مناطق جنگی اعزام شده است،ابراز داشت: سالهای ۶۲ و ۶۳ و همچنین آخرین سال جنگ در جبهه ها حضور داشتم و علی رغم اولین سال طلبگی اما به عنوان نیروی رزمی وارد عرصه دفاع از میهن شدم که مرحله اول بعد از عملیات والفجر 8 به مدت 90 روز به عنوان خمپاره انداز در جاده ی ام القصر-فاو مشغول دفاع از کشور شدم.

وی گفت : مرحله دوم و حضور در جنگ مربوط به عملیات کربلای 10 است که آن عملیات در منطقه ماووت عراق و توسط گردان های اعزامی از استان فارس انجام شد که به عنوان "بیسم چی" گروهان حضور داشتم اما بنا به دلایلی این عملیات انجام نشد و مجبور به عقب نشینی شدیم که تعدادی از رزمندگان به اسارت در آمدند،تعدادی مجروح و تعدادی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

استاد حوزه شیرازادامه داد: از سال 64 تا هنگامه پذیرش قطعنامه در سال 67 در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شدم که در آخرین سال جنگ دگر بار برای دفاع از میهن در جبهه های جنگ حضور پیدا کردم که بعد از نزدیک به 40 روز با پذیرش قطعنامه و اتمام جنگ به شهر و دیار خود برگشته و به ادامه تحصیل پرداختم.

رسانه ها با فضا سازی می توانند بسیار تاثیر گذار باشند

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس در پایان گفت وگو ، به نقش مهم و تاثیر گذار رسانه ها اشاره و تصریح کرد: هرکدام از افراد جامعه به نوبه خود باید در حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس سهیم و موثر باشند که نقش رسانه ها با فضا سازی که انجام می دهند می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

نظرات بینندگان