کد خبر: ۹۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵

راه اندازی دهکده فرهنگ و هنر در شیراز

فرهنگسرا های سیار در مساحتی 40 هکتاری در نقاط آسیب‌پذیر شهر شیراز برای آموزش فرهنگ شهروندی راه اندازی می شود.
به گزارش شیرازه، بتول معلم رئیس اداره ارشاد شیراز با اشاره به اینکه آموزش فرهنگ شهروندی در مناطق حاشیه و آسیب‌پذیر کلان شهر شیراز از اولویت‌ های اداره فرهنگ و ارشاد است،گفت: برای رسیدن به این هدف 2 دستگاه ون به عنوان فرهنگسرای سیار در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه این فرهنگسرا های سیار اقدام به دادن کتاب و آموزش بصری و مستقیم به مردم این مناطق می‌کنند، افزود: این امر با همکاری مرکز دیجیتال اداره کل ارشاد انجام می‌ شود و در صورت نیاز به آموزش بیشتر از کارشناسان خبره در این زمینه بهره گرفته می‌ شود.
رئیس اداره ارشاد شیراز با مثبت ارزیابی کردن این طرح ادامه داد: در صورتی که فرمانداری و شهرداری شیراز همکاری بیشتری با ارشاد داشته باشند می‌توان این فرهنگسراهای سیار را افزایش داد و مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار داد.
معلم خاطرنشان کرد: محله ظفرآباد شیراز که از مناطق اطراف شیراز به حساب می‌ آید برای راه‌اندازی این دهکده در نظر گرفته شده و هدف از راه‌اندازی این دهکده آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ های آنان در فضای طبیعت است.
وی با بیان اینکه این منطقه بکر و دست نخورده است، تصریح کرد: در این دهکده فضایی فراهم می‌شود که با حضور هنرمندان رشته‌ های مختلف هنری به عامه مردم و به ویژه دانش‌آموزان آموزش داده شود.

نظرات بینندگان