کد خبر: ۹۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵

هشدار رئیس پلیس فتا در مورد بازی‌های رایانه ای

پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار، وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعیشیرازه، سرهنگ "سیدموسی حسینی" رئیس پلیس فتا استان فارس، گفت: بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای به‌صورت آنلاین برعلیه دیگر بازیکنان از طریق اینترنت چه در کنسول های بازی، کامپیوتر، دستگاه تلفن همراه یا از طریق سایت‌های شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

وي ادامه داد: بیشتر افراد با هویت غیرواقعی (جعلی) در این بازی ها شرکت می‌کنند، بنابراین شما نمی‌دانید که به ‌طور واقعی با چه کسی در حال بازی هستید.

رئيس پليس فتا استان فارس اظهار كرد: این افراد می توانند با قرار دادن بد افزارها یا ویروس ها در این بازی ها باعث شوند زمانی که این بازی ها یا اپلیکیشن ها را دانلود می کنید موجب ایجاد مخاطرات مالی و افشای اطلاعات شما شوند.

سرهنگ حسيني گفت: برای اضافه کردن یک بعد اضافی به بازی‌های چندنفره، افراد اغلب از طریق سیستم چت یکپارچه یا به‌صورت کلامی از طریق هدست و میکروفن باهم ارتباط برقرار می‌کنند.

وي خاطرنشان كرد: بسیاری از بازی‌ها از شطرنج ساده یک ‌نفره گرفته تا بازی ‌های ماجراجویی که در آن هزاران نفر از بازیکنان به ‌طور همزمان در آن شرکت می‌کنند، این ویژگی ها را دارند.

رئيس پليس فتا استان فارس تصريح كرد: امروزه به‌طور فزاینده‌ای، در بازی‌های آنلاین مبالغ زیادی صرف خرید امکانات و تجهیزات مجازی در بازی می شود.

سرهنگ حسيني در خصوص روش هاي امن سازي اين بازي ها توصيه كرد: فقط زمانی به‌صورت آنلاین بازی کنید که شما یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس و ضد جاسوسی مؤثر و به روز رسانی شده و همچنین فایروال بر روی سیستم خود داشته باشید.

وي افزود: فقط با نسخه‌های مجاز که از منابع درست و مجوز دار خریداری ‌و دانلود شده‌اند بازی کنید.

رئيس پليس فتا استان فارس يادآوري كرد: لازم است شهروندان بررسی صحت و امنیت فایل‌های دانلود شده و نرم‌افزارهای جدید را با خرید از منابع معتبرانجام دهند.

سرهنگ حسيني باتاكيد بر استفاده از رمزهای عبور قوی، گفت: لازم است نام کاربری انتخاب کنید که هیچ‌گونه اطلاعات شخصی شما را فاش نکند و اگر بازی شامل ایجاد یک پروفایل شخصی برای ثبت مشخصات است، اطمینان حاصل نمایید که این اطلاعات در اختیار دیگر افراد قرار نمی‌گیرد.

وي با بيان اينكه نبايد اطلاعات شخصی خود را برای دیگر بازیکنان افشا كرد، ‌افزود: مي بايست اطمینان حاصل کنید که از برنامه‌های به‌روز استفاده می‌نمایید و اغلب بازی‌های چندنفره قبل از اینکه به شما اجازه دهند متصل شوید به ‌صورت خودکار به ‌روزرسانی می‌شوند، در مورد این گونه بازی‌ها بسیار مراقب باشید.

رئيس پليس فتا استان فارس گفت: بسیار مراقب افراد شیاد و کلاهبردار، هنگام خریدوفروش امکانات و تجهیزات مجازی در بازی کامپیوتری باشید و شرایط شرکت تولیدکننده یا میزبان بازی را به ‌طور کامل مطالعه كنيد تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه مطلبی برای پنهان شدن یا متهم کردن وجود ندارد.

دستبند پليس بر دستان 9 سارق در فيروزآباد

سرهنگ "حسين ارجمند مزيدي" فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد، گفت: در راستاي اجرايي كردن طرح مبارزه با سرقت و دستگيري سارقان محلات و مناطق آلوده و جرم خيز، مأموران پليس، طرح مبارزه با سرقت را در شهرستان فيروزآباد در دستور كار خود قرار دادند.

وي ادامه داد: با اجراي اين طرح 9 نفر سارق كه یك نفر از آنها سارق احشام، 2 نفر از آنها سارق درون خودرو، 2 نفر سارق وجه نقد، يك نفر سارق گوشی موبایل و 3 نفر نیز سارق منزل بودند، دستگير و از آنها 12 فقره سرقت كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد با اشاره به معرفي سارقان به مقام قضائي خاطرنشان كرد: طرح هاي مبارزه با سرقت در سطح شهرستان فيروزآباد، با جديت ادامه خواهد داشت و شهروندان با جدي گرفتن هشدارهاي پليس در رابطه با پيشگيري از انواع سرقت، مي توانند پليس را در راه مبارزه با سرقت ياري كنند.

کشف 45 هزار نخ سيگار قاچاق در جهرم

سرهنگ "عبدالعظيم انصاري" فرمانده انتظامی شهرستان جهرم، گفت: در راستاي طرح مبارزه با کالاي دخاني قاچاق و برخورد قاطع با قاچاقچيان، مأموران پليس امنيت عمومي شهرستان جهرم به بازرسي از مغازه هاي عرضه کننده کالاهاي دخاني پرداختند.

وي ادامه داد: ماموران در بازرسي از دو مغازه عرضه کننده کالاهاي دخاني در سطح شهر جهرم 45 هزار نخ انواع سيگارهاي خارجي قاچاق و 141 بسته ناس را کشف و دو متهم را نيز دستگير کردند.

سرهنگ انصاري، ارزش ريالي اين كالاهاي دخاني مكشوفه را 120 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: اعتياد و مصرف سيگار يكي از علل اصلي بروز بيماري هاي تنفسي، قلبي، عروقي و غیره بوده و به عنوان شايع ترين عامل قابل پيشگيري از مرگ و مير، مورد توجه اكثر مراكز علمي و سياستگذاري هاي بهداشتي قرار دارد و موجب اختلال در کانون خانواده و سلامت و بهداشت عمومي مي شود.

کشف برنج خارجی قاچاق ميلياردی در مهر

سرهنگ "مسعود ظهرابی" فرمانده انتظامی شهرستان مهر، گفت: ماموران پاسگاه بخش "اسیر" در اجراي طرح کنترل خودروهاي عبوري، به يک دستگاه تریلی حامل برنج مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران پليس پس از توقف کاميون در بازرسي از خودروي مذکور 520 کيسه چهل کیلوگرمی برنج خارجي قاچاق به وزرن 20 تن و 800 كيلوگرم فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکي را کشف کردند.

سرهنگ ظهرابی در ادامه بيان داشت: کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را يک ميليارد و پنجاه میلیون ريال اعلام كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهر ضمن اشاره به دستگيري يک قاچاقچي در اين رابطه و معرفي وي به مراجع قضائي، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذيري به اقتصاد کشور مي زند که در اين خصوص نيروي انتظامي با قاطعيت با قاچاقچيان کالا مقابله مي کند.

زندان پايان راه 38 متهم تحت تعقيب و خرده فروش مواد مخدر در داراب

سرهنگ" فرج رستمي" فرمانده انتظامي شهرستان داراب، گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف دستگيري متهمان تحت تعقيب و خرده فروشان موادمخدر، ماموران انتظامي شهرستان داراب دستگيري اين افراد را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: در اجراي اين طرح 18 متهم تحت تعقيب مراجع قضائي، 20خرده فروش موادمخدر دستگير و از محل پاتوق هاي آنان 240 گرم انواع موادمخدر صنعتي و سنتي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب با اشاره به معرفي متهمان به مراجع قضائي گفت: نيروي انتظامي برخورد با مخلان نظم و امنيت اجتماعي را با جديت در دستور کار خود دارد و همکاري مردم با پليس نقش مهمي در کاهش فرصت هاي ارتکاب جرم از سوي هنجارشکنان خواهد داشت.

محموله برنج قاچاق ميلياردی در فیروزآباد متوقف شد

سرهنگ "حسین ارجمند مزیدی" فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد، گفت: مأموران انتظامي شهرستان فیروزآباد در اجراي طرح مبارزه با كالاي قاچاق اقدام به كنترل خودروهاي عبوري در جاده فیروزآباد به سمت شیراز كردند.

وي ادامه داد: در اين راستا ماموران پس از آنكه به چهار دستگاه خودرو تریلر کشنده مظنون شدند، ‌آنان را متوقف و در بازرسي از خودروها 84 تن برنج قاچاق كشف كردند.

فرمانده انتظامى فیروزآباد با اشاره به دستگيري و معرفي رانندگان خودروها به مراجع قضائي،گفت: ارزش اين مقدار برنج قاچاق سه میلیارد و پانصد ميليون ريال برآورد شده است.

سرهنگ ارجمند تصريح كرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در راستاي طرح مبارزه با كالاي قاچاق تدابير لازم را اتخاذ كردند و در برابر قاچاقچيان كالا و مخلان عرصه اقتصادي با جديت ايستادگي مي كنند.

برداشت غیرمجاز خواهر زاده از حساب خاله

سرهنگ "علی شیبانیان" فرمانده انتظامی شهرستان فسا، گفت: خانمی میانسال با مراجعه به پلیس فتا شهرستان فسا، مدعی شد که از حساب وی به صورت غیر مجاز مبالغی برداشت شده است.

وي ادامه داد: اين پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با استفاده از اقدامات فنی و پلیس متهم شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار كرد: در بازجویی های انجام شده مشخص شد متهم جوان 21 ساله و خواهر زاده شاکیه می باشد که با دسترسی به اطلاعات حساب خاله خود دست به برداشت غیرمجاز از حساب وي زده است.

سرهنگ علی شیبانیان فرمانده انتظامی شهرستان فسا هشدار داد: هم وطنان بایستی در نگهداری اطلاعات حساب خود کوشا باشند تا در معرض سو استفاده افراد کلاهبردار قرار نگیرند.

كشف محموله ميلياردي كالاي قاچاق از يك انبار در كازرون

سرهنگ" رجبعلی رزمجوئی" فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، گفت: در پي اخبار واصله مبني بر وجود كالاي قاچاق در یک انبار، ماموران پلیس آگاهی با همكاري سایر ماموران با هماهنگي مقام قضائي از آن مكان بازديد كردند.

وي ادامه داد: در نتیجه اقلامي شامل 119 تن و 650 كيلوگرم بادام زميني، 55 تن و 700 كيلوگرم تخمه آفتابگردان، 152 تن و 340 كيلو عدس، 7 تن و 500 كيلوگرم نخود، 9 تن و 950 كيلوگرم پودر نارگيل و 12 تن برنج خارجی که فاقد مدارک گمرکی بود كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون با بیان اینکه ارزش ریالی کالای مکشوفه 20 ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است، اظهار داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و به مقام قضائی ارسال شد.

سرهنگ رزمجوئی خاطر نشان كرد: نيروي انتظامي با قاچاقچيان كالا و وارد كنندكان كالاي قاچاق به شدت مقابله خواهد كرد و اجازه جولان و سركشي به آنها نخواهد داد و از مردم نيز درخواست كرد؛ در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.



نظرات بینندگان