کد خبر: ۹۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
درآغاز سال تحصیلی جدید؛

یکه تازی سرویس های مدارس در سپیدان

والدین سپیدانی معضل پیدا کردن سرویس مطمئن مدارس برای فرزندانشان و بالا بودن هزینه‌ها را از مهمترین معضلات بازگشایی فصل مدارس می‌دانند.
به گزارش شیرازه به نقل از مارگون  فصل بازگشایی مدارس همواره شور و حال خاصی برای دانش آموزان و البته چالشی بزرگ برای والدین بوده تا بتوانند با خیالی آسوده فرزندان خود را به مقاطع بالاتر تحصیلی بفرستند؛ از تهیه کیف و کفش و لوازم التحریر گرفته تا پیدا کردن مدرسه مناسب و سرویس رفت و برگشت، ذهن بسیاری از والدین در سنندج را به خود درگیر کرده است.

سرویس رفت و برگشت مدارس این روزها نقل بسیاری از محافل و جمع‌های خانوادگی است؛ یکی می‌گوید من با خودروی خود صبح‌ها چند نفر از بچه‌های همسایه را با مبلغی ناچیز به  مدرسه می‌رسانم؛ دیگری می‌گوید تاکسی‌ها قابل اطمینان‌تر بوده و اگر تخلفی سر بزند، می‌توانیم به راحتی پیگیری کنیم؛ پیدا کردن راه‌حلی واحد؛ گویا این روزها در میان والدین به معضلی حل نشدنی تبدیل شده و مسنولین امر نیز تنها پیشنهادات مقطعی و گذرا برای این امر دارند.

علی یکی از والدین سپیدانی که 2 فرزندش را امسال به مقاطع پنجم و سوم دبستان می‌فرستد، به خبرنگار ما گفت: گران بودن سرویس‌های شخصی معضلی بزرگ برای ما شده است.

وی افزود: سرویس‌های شخصی نیز بعضاً قابل اعتماد نبوده و مسئولین نیز راهکاری مناسب برای ما تعیین نکرده‌اند.

یکی دیگر از والدین سپیدانی گفت: سال گذشته متاسفانه به دلیل پاره از مشکلات در سرویس ها، فرزندم ترس و واهمه‌ای زیاد برای رفتن به مدرسه پیدا کرده و مسئولین نیز نظارت مستمری بر این امر ندارند.

بازگشایی مدارس امسال در شهرستان سپیدان ودر شهر اردکان در حالی صورت می‌گیرد، که رفت و آمد های صبحگاهی و ظهر در خیابان‌های شهر اردکان کماکان معضلی جدی برای خیابان‌های باریک شهر است که بارها مسئولین وعده رفع آن را داده‌اند که تاکنون صورت نگرفته است.

انتخاب مدرسه و ثبت‌نام دانش‌آموزان از یک سو و انتخاب سرویس مدرسه برای تردد دانش آموزان از سوی دیگر به مشغله خانواده‌ها افزوده است.

هزینه سرویس مدارس دردسر دیگری است که والدین را دچار مشکل کرده‌است؛ هزینه‌ای که از سوی شورای شهر برای تاکسی‌ها تعیین شده از سوی سرویس مدارس رعایت نمی‌شود و برخی از رانندگان قیمت‌های بیشتری را درخواست می‌کنند.

 حال سئوالی که مطرح می شود نظارت برسرویس های مدارس وظیفه کدام نهاد است ؟ اولیا در کدام طرف این قضیه قراردارند ؟



نظرات بینندگان