کد خبر: ۹۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه قیروکارزین:

اسراف بزرگترین منکر است که متأسفانه در جامعه ما رواج دارد

امام جمعه قیروکارزین در همایش سالانه امر به معروف و نهی از منکر، اسراف را بزرگترین منکر رایج در کشور دانست.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از پرگون، صبح امروز همایش سالانه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قیروکارزین با حضور مسئولان، هیئات مذهبی و مداحان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام عنایت اله اکبری امام جمعه شهرستان قیروکارزین با اشاره به موضوع  امر به معروف ونهی از منکر، این دو فریضه را در جامعه غریب عنوان کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بد جا افتاده و تعریف شده است و به معنای واقعی کلمه در غربت قرار دارد.

 اکبری ادامه داد: حقیقتاً بحث امر به معروف ونهی از منکر از راه خودش جدا شده  و در باب دو اصطلاح مطرح  و خیلی محدود در جامعه اجرا می شود.

وی افزود: وقتی امر به معروف ونهی از منکر را می گوییم باید به تمام شرایطش نگاه کنیم و صرفاً این نیست که یک خانم دیدیم تذکر دهیم یا اینکه یک نفر موسیقی حرامی گوش می گیرد بگوییم گوش نگیر و این فریضه مهم را به امثال این نوع منکرات محدود کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه بُعد زیادی از امر به معروف و نهی از منکر اقتصاد می باشد و باید ببینیم ما در این زمینه چه کرده ایم اظهار داشت: یکی از محوری ترین مسائل اسلام برای اینکه در مقابل دشمن بایستیم مسئله اقتصاد است.

اکبری به یکی از مصادیق مهم امر به معروف ونهی از منکر در باب اقتصاد به اسراف اشاره کرد و عنوان کرد: اسراف یکی از موضوعاتی است که سر تیتر و یکی از کارهای اقدام عملی است که راجب این امر مهم کسی داد نمی زند.

وی جراحی زیبایی در ایران را 7 برابر اروپا عنوان کرد و گفت: در این زمینه میلیاردها تومان هزینه می شود  و در همین رابطه طبق تحقیق یکی از کارشناسان برجسته 75 درصد از کسانی که این کار را انجام می دهند مشکل روانی دارند.

اکبری به مصرف آدامس در کشور اشاره کرد و گفت: 500 میلیارد تومان آماری است که آدامس خریداری و استفاده شده است.

وی با یادآوری اینکه تا اسم امر به معروف و نهی از منکر می آید به سراغ بی حجابی و مشروبات و غیره می رویم در حالی که منکرات زیاد دیگر وجود دارد و به آن ها نمی پردازیم گفت: مصرف نوشابه  هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد و 90 میلیون تومان می باشد که در مجالس مختلف و حتی در ادرات دولتی هم استفاده می شود.

وی تصریح کرد: این ها جزء منکراتی است که توجه نمی شود و ریشه به تیشه اقتصاد کشور می زند.

امام جمعه قیروکارزین با بیان اینکه قرآن و نماز می خوانیم اما این ها مورد فراموشی قرار گرفته است اظهار داشت: اسراف از بزرگترین منکراتی است که خداوند کریم در قرآن آن را برادران شیطان می نامد.

وی با تقدیر و تشکر از دادگستری شهرستان و دادستان محترم شهرستان با احکامی که صادر می شود منکرات ریشه ای را زده اند و با قدرت هم ایستاده اند حالا بعضی ها هم ناراحت می شوند  تصریح کرد: همیشه از راه دادگستری که نمی شود جلوی منکرات را گرفت بلکه هر مدیری، مسئولی و دیگر افراد در محله خودش نسبت به منکرات رایج بی تفاوت نباشند و اگر منکری دیده شد و نسبت به آن اقدامی نشد اثرات آن دامن ما را هم خواهد گرفت.

اکبری با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند خداوند لعنت کند کسی را که امر به معروف و نهی از منکر نمی کند گفت: موقعی که این واجب اقامه نمی شود طلاق زیاد می شود، امنیت نیست و اظهار می کنیم که کسی نیست نسبت به درد و دل های ما پاسخگو باشد.

وی  اظهار داشت: اگر الان نتوانیم جلوی منکرات را بگیریم مثل سرطان شیوع پیدا می کند و بعد دست پشیمانی را بر سرمان می گذاریم.

پایان/

نظرات بینندگان