کد خبر: ۹۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
سردار غیاثی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان؛

متولیان فرهنگی استان فارس در کانون های تفکر برای مسائل فرهنگی چاره اندیشی کنند

مراسم صبحگاه مشترک با حضور فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی استان فارس به میزبانی فرماندهی ارتش در فارس برگزار شد.

به گزارش شیرازه، در این مراسم که با حضور نیروهای مسلح ارتش، سپاه، ناجا برگزار شد، نیروهای نظامی و انتظامی رژه با صلابت و پرشکوه وحدت و همدلی را برگزار نمودند.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی فرمانده ارشد سپاه در استان فارس به ایراد سخنرانی پرداخت.

سردار غیاثی با بیان اینکه دفاع مقدس نماد همدلی و وحدت بین نیروهای مسلح و آحاد ملت ایران است، گفت: نسل حاضر و نسل آینده بایستی بدانند انقلاب اسلامی در چه شرایطی به پیروزی رسید و پس از چه مسیری طی شد تا اینکه جنگ توسط استکبار جهانی بر ملت ایران تحمیل شد.

وی با بیان اینکه اهمیت سرزمین ایران برای آمریکا و شوروی بسیار زیاد بود و باورشان نمی شد انقلاب به پیروزی برسد، گفت: ایران بر مرکز انرژی دنیا مسلط است و در صورت اراده برای بستن تنگه هرمز تمام صنعت دنیا تحت تاثیر قرار می گیرد، جایگاه سوق الجیشی ایران در جغرافیای بزگ جهان اسلام نیز قابل توجه است.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تهدیدات مختلفی بخصوص از سوی آمریکا با هدف جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی به سایر کشورها و و جبران ناکامی هارقم خورد اما با اتکا به رهنمودهای امام خمینی (ره) این حوادث را پشت سر گذاشتیم، آمریکا و اسرائیل براندازی انقلاب اسلامی را دنبال می کردند و سایر کشورها هم به دنبال مهار یا گرفتن امتیاز بودند اما نقطه مشترک همه آن ها این بود که نمی توانستند انقلاب اسلامی را تحمل کنند.

وی ادامه داد: تحمیل جنگ به ملت ایران بر اساس اهداف مختلف و با تحریک صدام و جنگ تبلیغاتی شدید علیه ایران نظیر لغو قرار داد الجزایر و حمله به پاسگاه های مرزی و با هدف کلیدی الحاق خوزستان به عراق انجام ش اما 35 روز مقاومت دلیرانه مردم خرمشهر در روزهای بتدایی جنگ تحمیلی دنیا را به تعجب وا داشت.

سردار غیاثی با تشریحعملکرد انفعالی بنی صدر، گفت: دولت ملی گرایی که بر راس کار بود و ریاست جمهوری که بنی صدر بود در دوران فعالیت خودشان نتوانستند حتی یک سنگر را هم فتح کنند، با عزل بنی صدر انسجام بین ارتش سپاه و بسیج مردمی شکل گرفت و عملیات هایی نظیر ثامن الائمه با هدف شکستن حصر آبادن یکی پس از دیگری انجام و به موفقیت رسیدند.

وی با بیان اینکه ارتش و سپاه پاسداران بعنوان فرزندان دلیر امام (ره) طِی ده ماه سرزمین های اِشغالی را در عملیات های مختلف پاکسازی کردند، گفت: یکی از عوامل اصلی موفقیت رزمندگان اسلام فرصت ندادن به دشمن برای بازسازی پس از عملیات ها بود، دستاوردهای عملیات هایی نظیربیت المقدس ما را از حالت انفعال بین المللی خارج ساخت و باع دلبستگی انقلابیون جهان به ایران شد.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با وجود اینکه در محاصره اقتصادی بودیم اما با مدیریت جهادی و حضور موثر در صحنه به خودکفایی رسیدیم، گفت: خودکفایی در صنایع دفاعی و کسب توفیقات در انرژی هسته ای با روحیه بسیجی و جهادی بدست امده و مرهون دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی در دفاع مقدس ایمان و شهادت بود، گفت: در دوران دفاع مقدس معنویت در مقابل استکبار جهانی پیروز شد و انسجام بسیج مردمی در راستای ارتقا امنیت ملی شکل گرفت.

سردار غیاثی با تاکید بر اینکه امنیت پایدار با مشارکت مردمی شکل می گیرد، گفت: پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس حقایق آن دوران را همان طور که اتفاق افتاده اند برای جوانان بازگو کنند.

وی با اشاره به فضای غبارآلود جنگ نرم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی کشور و استان فارس در کانون های تفکر برای مسائل فرهنگی و مقابله با جنگ نرم چارهاندیشی کنند، نیروهای مسلح نیز با نقش پذیری برای مقابله با جنگ نرم در راستای دستیابی به فضای مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش با بیان اینکه دفاع مقدس مصداق بارز مدیریت جهادی و ارتقاء توانمندی های داخلی است، گفت: اقتدار نیروهای مسلح برای دشمنان بازدارنده و برای دوستداران نظام اسلامی امیدوارکننده است.


نظرات بینندگان