کد خبر: ۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹

اخبارویژه برخی روز نامه های 17 اسفند 89

 

قدس


علي معلم دامغاني: نام درياچه «خزر» خيانت است


ايسنا - علي معلم دامغاني، رئيس فرهنگستان هنر در مراسم رونمايي از سه اثر فرهنگي علمي گفت: چند روز پيش، در يک جلسه رسمي به درياچه اي که در شمال ايران قرار دارد و برخي آن را درياچه «خزر» مي دانند و برخي به آن درياچه «مازندران» مي گفتند و برخي نيز «کاسپين» مي گويند، اشاره شد. در حالي که کاسپي ها قومي ساکن منطقه شمال بودند که مرکز آنها همين شهر قزوين است و در حقيقت، هيچ ترديدي نيست که ما درياچه «کاسپين» نداريم. اين درياچه «کسپين» يعني قزوين است و مردم قزوين هنوز هستند و زندگي مي کنند.


او ادامه داد: خزرها نيز قومي يهودي بودند در شمال درياچه و امروز اگر درياچه به نام آنها تسميه شود.


معلم تصريح کرد: وقتي اعراب آمدند، درياچه به نام «کسپين» بود که اين واژه تعريب شد. در حالي که در بسياري از متون، اين درياچه به نام «قزوين» است. او با اشاره به نام «انزلي» بر درياچه شمالي کشور که کلمه اي يوناني و به معني مرداب است، گفت: نام گذاري اين درياچه به نام «خزر» خيانت است. اگر هم به نام مازندران باشد، محروم کردن گيلان و طبرستان است. اين درياچه بايد به نام «کسپين» باشد تا بتواند به نام ايران باشد؛ اما ما مرده و شما زنده، ببينيد با اين ماجرا چه خواهد شد.


شجوني: مردم مؤسسه امام را از دست خوئيني ها نجات دهند


ايسنا - حجة الاسلام والمسلمين جعفر شجوني عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت در نشست هفتگي انصار حزب ا... با ابراز علاقه به سيدحسن خميني و با اشاره به هشداري که نسبت به برخي از نزديکان او داده است، در عين حال گفت: مردم بايد مؤسسه نشر آثار امام را از دست موسوي خوئيني ها نجات دهند.


تجمع مالباختگان يک شرکت تعاوني روبروي مجلس


پارسينه- جمعي از مالباختگان شرکت تعاوني اعتبار بهمن ايثار براي پيگيري وضعيت اين تعاوني از سوي نمايندگان، در مقابل در مجلس تجمع کردند.


انتقاد مشاوران خاتمي از اقدامات اخير وي


جوان آنلاين - پس از آشوب صهيونيستي 25 بهمن که با صحنه گرداني سران ضد انقلاب داخلي انجام شد، برخي مشاوران سيدمحمد خاتمي به وي توصيه کرده بودند که از هرگونه اظهارنظر درخصوص حمايت از موسوي و کروبي بپرهيزد که وي با بي توجهي به اين اندرز، به موضع گيري در اين زمينه اقدام کرد. در همين راستا شنيده شده است، برخي مشاوران خاتمي با يادآوري توصيه خود به او گفته اند که با اين اشتباه استراتژيک، تمامي تلاشهاي آنان نقش بر آب شده است.


کیهان


 آقايان بس كنيد! مگر نمي بينيد كيهان داره بشكن مي زنه! (خبر ويژه)


اعتراف سرحلقه باند لندن به استقلال جمهوري اسلامي ايران در مقابل آمريكا و سلامت اقتصادي رهبرانقلاب و خانواده ايشان، محافل ضدانقلاب را كه طي هفته هاي اخير با بدبياري و رسوايي هاي گسترده اي دست به گريبان بوده اند، به شدت عصباني و پريشان كرد.


اظهارات بهاءالله مهاجراني كه ضمناً اعتراف به وابستگي فتنه سبز به بيگانگان و ماهيت كذاب اين جريان نسبت به رهبري و نظام جمهوري اسلامي بود، باعث شد كه رسانه هاي ضدانقلاب مهاجراني را به رگبار انواع ناسزا ببندند و اين در حالي است كه تا همين چند هفته قبل، گوش به فرمان وي و حلقه رسانه اي او (جرس) بودند. اين رسانه ها از رئيس اتاق فكر فتنه سبز در لندن با الفاظي نظير، خائن، شيرپاك[...]خورده، بي شرف، ولگرد و سبزجلبكي، مزدور جمهوري اسلامي و... ياد كردند. برخي از اين تعابير به قدري موهن است كه حتي قابليت چاپ ندارد.


در اين ميان شبكه بالاترين با «داغ» كردن موضوع اظهارات مهاجراني نوشت: دوستان اظهارات مهاجراني را جدي بگيريد و تأمل كنيد. هوشيار باشيد كه جنبش به انحراف و انفعال و سردي كشيده مي شود. باند مهاجراني با زيركي افسار جنبش را به دست گرفته اند. تشكيل شوراي هماهنگي راه سبز با حضور برخي اصلاح طلبان از اقدامات اين باند است. شوراي مذكور به شدت مشكوك است مخصوصاً كه اعضاي خود را معرفي نمي كنند و برنامه هاي بي خاصيتي مانند سه شنبه اعتراض يا طرح اسب تروا را گذاشتند يا بيانيه به اسم جبهه مشاركت دادند كه ما برانداز نيستيم. حركات اصلاح طلبان بسيار شك برانگيز بود تا اينكه با سخنان مهاجراني تبديل به يقين شد. متاسفانه دسيسه اي از سوي اصلاح طلبان در كار است تا جنبش به سردي و انفعال كشيده شود، مانند سناريوي اسب تروا كه سال گذشته براي 22 بهمن مطرح كردند. آن موضوع هم زير سر مهاجراني بود يا همين تظاهرات 10 اسفندي كه شوراي هماهنگي اعلام كرد.


بالاترين در مطلب ديگري نوشت: واقعا كه 2 روز است وقتمان را در بالاترين اختصاص داده ايم به شستن و [...] هيكل اين مردك مهاجراني. خاك بر سرمون با اين اطلاع رساني. خوشم مي آيد كه همه مون هم مي گيم اين جماعت از نيروهاي رژيمن، اونوقت دوباره بازي شونو مي خوريم. نگاه بكنين حرف زدن هاي اين جماعت اصلاح طلب دقيقاً كيا -چه وقت ها- شروع ميشه، همون موقع كه صحبت راهپيمائيه. اينها معلوم نيست [...] و نوكر كين. اون از كديور كه گفت هم غزه هم لبنان، اين هم از مهاجراني. حكومت خيلي از اينها استفاده نمي كنه، مگر به وقتش.


مهدي خزعلي هم كه مي كوشد خود را در فتنه سبز فعال نشان دهد، در بالاترين به مهاجراني حمله كرد و نوشت: مرد ناحسابي بنشين رمانت را بنويس و با سياست كاري نداشته باش، مثل من كه ديگه قلم سياسي نمي زنم و دارم آشپزي مي نويسم! آقاي مهاجراني شما اول كسي بوديد كه طرح مادام العمري رياست جمهوري هاشمي را نوشتيد. دوران اصلاحات هم، تساهل و تسامح شما كمر ما را شكست. بي انضباطي مالي شما در ارشاد هم كه جاي خود دارد. فراموش كه نكرده ايد خاصه خرجي براي نشريات اصلاح طلبان ومحدوديت براي مخالفان را! ماجراي فرار شما سر ماجراي خانم «مهسا-ي» بود نه مسئله سياسي. شما مي توانيد برگرديد و با جناب عطريانفر شب شعر داشته باشيد اما پرونده تان سنگين تر از اين حرفهاست.


سايت فيس بوك نيز خطاب به اپوزيسيون نوشت: آقايان! بس كنيد! مگر نمي بينيد كه كيهان چهارچشمي مواظب شماست و از خوشحالي داره با دمش گردو ميشكنه. اصلا هيچ فكر كرده ايد چرا كيهان كه مهاجراني را «بهاءالله» و «شيرخرخورده» مي ناميد، امروز به او تخفيف داده و از القاب قبلي فاكتور گرفته؟ فردا گند گنجي هم درمياد و كيهان القاب اكبرگاف و اكبرپونز را حذف مي كند! بابا چه جوري بگم؟ به خودم هم شك دارم، شايد من هم روزي روزگاري از كيهان سردرآوردم!


اين سياست ندارها نمي توانند از پس هوشمندي جمهوري اسلامي برآيند (خبر ويژه)


«نتيجه احساساتي بودن را در شكست اپوزيسيون سبز و حضور خياباني آن مي بينيم. بايد به قدرت و هوشمندي حريفي به نام جمهوري اسلامي احترام گذاشت و واقعيت را مانند آب سردي بر سر خود پذيرفت».


اين تحليل را پايگاه ضد انقلابي «مردمك» پس از شكست مطلق اپوزيسيون در سناريوي خودنمايي 25 بهمن و اول اسفند ارائه كرد. اين سايت كه در روزهاي وعده داده شده، گزارش هاي به اصطلاح آن لاين(!؟) را از خيابان منتشر مي كرد، اكنون در مطلبي تحت عنوان «آب سرد واقعيت» خاطرنشان مي كند: به نظر مي رسد با اين واقعيت بايد كنار بياييم كه سران دو قلوي جنبش دست كم تا مدتي در بازداشت باشند. متاسفانه آنها هم كمترين تمايلي به پيش بيني وضعيت امروز نشان نداده بودند و با اشتباه برآورد به جنبش ضربه زدند. اما حال چه؟ از گروه هايي هم كه در خارج تلاش مي كنند رهبري جنبش را به دست بگيرند، نبايد انتظار موفقيت داشت، حتي دو نماينده نيمه رسمي موسوي و كروبي هم در خارج به شدت «سياست ندار» نشان داده اند، چه امير ارجمند كه در پاسخ به سؤالات بي بي سي، پي در پي جواب هاي پرت مي دهد و چه مجتبي واحدي كه هنوز با تم افشاگري در حال مناجات خواني است.


اين پايگاه اپوزيسيون اضافه مي كند: جمهوري اسلامي در برخورد با مخالفان ناشيگري نمي كند و از كشته پشته نمي سازد. بايد اعتراف كنيم آنها در همين يك سال گذشته در حال برنامه ر يزي براي همين روز بوده اند، برخلاف مخالفان. ما اكنون مدتهاست در بلاتكليفي به سر مي بريم، نه پيشنهاد دهم اسفند كمكي به منسجم كردن ما كرد و نه اعلام هاي مضحكي مثل هر سه شنبه يك راهپيمايي. همان طور كه چند نفر ديگر نوشته بودند، راهپيمايي خياباني با شكست مواجه شده است. ظاهراً اين نوشته امتياز به رژيم مي دهد. اگر اين طور است باكي نيست، مي بايست از خوارشماري حريف پرهيز كرد. نتيجه احساساتي بودن جنبش را همين امروز مي بينيم. بايد به هوشمندي رژيم احترام بگذاريم. ما بايد شرايط پيش آمده و واقعيات را قبول كنيم. اين راه خسته كننده و فرسايشي است، بايد قبول كنيم.


همزمان با اين نوشته، راديو زمانه ارگان اپوزيسيون مقيم هلند نيز از «بحران جنبش سبز» خبر داد و از قول حسن شريعتمداري (عضو متواري گروهك جنبش خلق مسلمان) تصريح كرد: جنبش سبز به كل طيف ايراني تسري پيدا نكرد و نتوانست موجب ريزش دروني حاكميت و جلب متحدان شود.


آرش حسيني پژوه يكي ديگر از عناصر فراري هم در سايت روزنت تأكيد كرد: تأكيد بر حضور خياباني و تبليغ حضور مردم، حالتي غلو شده داشته و همراهان جنبش را دچار مشكل كرده است. هيچ يك از خواست هاي اپوزيسيون در خيابان به دست نيامد و با اين وجود به خاطر فضاي احساسي، مطالبات كلان تري مطرح شد. بايد پرسيد اين اوج گيري مطالبات، با كدام منطق و كدام داشته و كدام توازن قوا شكل گرفت؟ حضور در خيابان براي فشار به حاكميت بود اما متأسفانه جنبش سبز در اين مدت دچار ريزش خياباني شده است. بايد به نيروي چانه زني نگاهي عميق داشت و افرادي را كه توان بازكردن فضا را دارند، جذب كرد، بايد فضا را براي گفت وگو و چانه زني مهيا كرد و شعارها را به شكلي برنامه ريزي كرد كه بتوان آنها را روي ميز حاكميت گذاشت.


وي البته توضيح نداده كه جريان ساختارشكن از هم پاشيده چگونه مي تواند «فشار بياورد» و «چانه زني» كند در حالي كه اربابان جريان اپوزيسيون (آمريكا و انگليس) بر سر همين يك فقره، به عجز و استيصال مطلق رسيده و زير همين بار مانده اند.


لطيفه مقام انگليسي درباره تحريم و حقوق بشر (خبر ويژه)


اظهارات تازه معاون وزارت خارجه انگليس از نوعي تناقض و بن بست رويكرد غرب نسبت به برنامه هسته اي ايران حكايت مي كند.


آليستر برت در مصاحبه با بي بي سي، نتيجه مذاكرات اسلامبول با ايران را «بسيار نااميدكننده» توصيف كرد و گفت:فرصت براي گفت وگو هنوز وجود دارد ولي موضوع و هدف چنين گفت وگوهايي بايد روشن باشد.


وي همچنين با بيان اينكه «كمترين فايده ادامه دادن به گفت وگو براي ايران اين است كه تشديد تحريم ها را به تعويق مي اندازد»، افزود: «پيش از آغاز دور جديد مذاكرات، پيشنهاد گفت وگوي ما به مدت يك سال روي ميز بود، ولي چون ايران پاسخي به اين دعوت نداد تحريم هاي جديد وضع شد و فشارهاي اقتصادي بيشتر شد و در نهايت حكومت ايران مجبور شد كه به ميز مذاكره باز گردد».


معاون وزير خارجه انگليس توضيح نداده كه اگر فشار و تحريم اقتصادي در بازگرداندن ايران به پاي ميز مذاكره موثر بوده، پس چرا خود وي مذاكرات اسلامبول را «بسيارنااميدكننده» توصيف مي كند؟ و اين چه اثري است كه مي تواند ايران را پاي ميز مذاكره بكشاند اما ذره اي تغيير در مواضع اين كشور پاي ميزمذاكره ايجاد نكند؟!


علت اصلي نافرجام مذاكرات، مواضع پرتناقض و طلبكارانه طرف غربي است و ايران معمولا با اعتماد به نفس كامل و پيشنهادهاي سازنده در مذاكرات شركت جسته است اما با اين حال دست پر ايران پاي ميز مذاكره به همراه سرعت فوق العاده پيشرفت هاي هسته اي و نيز شكست هاي زنجيره اي آمريكا و غرب در منطقه خاورميانه باعث شده تا غرب طرف ضعيف مذاكرات باشد، بماند كه انقلاب هاي اخير در منطقه اساساً باعث شده رشته ديپلماسي و سياستگذاري به كلي از دست آمريكا و غرب در برود.


معاون وزير خارجه انگليس هم چنين درباره حمايت لندن از رژيم هاي ديكتاتوري خاورميانه كه اكنون دستخوش انقلاب شده اند، به شيوه اي انگليسي گفت: قبول دارم كه ما هميشه رابطه خوبي با حكومت هاي قانوني در سراسر منطقه داشته ايم ولي اين به معناي آن نبوده كه در مورد كارنامه حقوق بشري اين حكومت ها يا روند دموكراسي در اين كشورها كاري نكرده باشيم.


كلينتون: تحميق مردم آمريكا خوب است اما نه تا اين حد! (خبر ويژه)


بي اعتنايي مطلق رسانه هاي آمريكايي به تحولات جهاني و پرداختن به سرگرمي و مسائل حاشيه اي، اعتراض هيلاري كلينتون را هم برانگيخت.


وي در نشست كميته روابط خارجي مجلس سنا شبكه ها و رسانه هاي آمريكايي را مورد خطاب قرار داد و گفت به جاي پرداختن به مسائل بيهوده و حاشيه اي، به مردم آمريكا بگوييد در جهان چه خبر است.


اين رويكرد انتقادي و پرخاشگرانه نسبت به رسانه ها در حالي است كه هيئت حاكمه آمريكا به ويژه پس از شكست در جنگ هاي افغانستان و عراق از يك سو و بحران اقتصادي شديد از سوي ديگر، راهبرد غير سياسي كردن رسانه ها و شبكه هاي تلويزيوني را پيشه كردند. با اين حال اكنون به نظر مي رسد همين سياست سرگرم سازي افكار عمومي آمريكا، براي كاخ سفيد دردسر ساز شده و زمامداران آمريكا به درستي فكر مي كنند مردم اين كشور از تحولات مهم جهاني به ويژه اتفاقات خاورميانه و شمال آفريقا عقب مانده اند.


در چنين شرايطي بود كه هيلاري كلينتون رسانه هاي آمريكايي را مورد خطاب و سرزنش قرار داد. گزارش راديو فردا حاكي است: بي اعتنايي حيرت انگيز شبكه هاي تلويزيوني آمريكايي به رخدادهاي مهم خاورميانه موجب واكنش جدي كلينتون شد كه در مجلس سنا گفت در حالي كه شبكه الجزيره در نظرسنجي ها پيشتاز است ولي شبكه هاي ما در آمريكا دارند به عقب باز مي گردند. خانم كلينتون با اشاره به وضع رقت بار برنامه هاي خبري شبكه هاي آمريكايي گفت اينجا يك ميليون تبليغ دائم وسط خبرها پخش مي شود و وقتي هم گويندگان را مي بينيد، آن ها صرفاً سرهايي هستند كه دهانشان مشغول حرف هاي حاشيه اي و غير خبري است.


راديو فردا افزود: شبكه سي .ان.ان كه در داخل آمريكا پخش مي شود با بخش جهاني سي .ان.ان تفاوت زيادي دارد و مجريان شبكه در شعبه اصلي آمريكايي آن نيز تحت تأثير شبكه هاي داخلي آمريكايي، به مسايلي كه حاشيه اي به نظر مي رسد، مشغول مي شوند. قريب به اتفاق شبكه هاي خبري آمريكايي حالت سرگرمي گرفته اند و بخش چشمگيري از برنامه هاي خبري آن ها، نيز، افزون بر برنامه هاي ديگرشان، بر مسايلي مانند زندگي هنرمندان و چهره هاي ديگري كه به دلايلي مشهور مي شوند تمركز يافته است.


اين رسانه آمريكايي درباره شعور شهروندان كشور متبوع خود نيز اعلام كرد: هنگامي كه نبرد آمريكادر عراق شروع شد، آمريكاييان بسياري كه حتي عزيزانشان مي بايست راهي اين جبهه شوند، نمي دانستند كه عراق در كجا قرار دارد و از مسايل مربوط به اين بخش از جهان به شدت ناآگاه بودند.


حمايت هاشمي رفسنجاني از رياست مهدوي كني در مجلس خبرگان (خبر ويژه)


«آيت الله هاشمي رفسنجاني براي رياست مجلس خبرگان نامزد نمي شود و او هم از رياست آيت الله مهدوي كني حمايت مي كند.»


سايت آفتاب وابسته به حزب «اعتدال و توسعه» و نزديك به مركز تحقيقات استراتژيك، ضمن انتشار اين خبر، از قول غلامعلي دهقان نوشت: با توجه به اينكه آيت الله مهدوي كني براي انتخابات رياست خبرگان اعلام آمادگي كرده است، آيت الله هاشمي رفسنجاني از حضور ايشان در منصب رياست مجلس خبرگان استقبال و ايشان گزينه مورد نظر آيت الله هاشمي رفسنجاني براي رياست خبرگان مي باشد.


اين عضو شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه افزود: آيت الله مهدوي كني شخصيتي فرهيخته و فرزانه داشته كه هميشه مورد اجماع تمامي نيروهاي انقلاب بوده است و حضورشان در كسوت رياست خبرگان زيبنده اين مجلس مي باشد.


وي افزود: در همين راستا آيت الله مهدوي كني گزينه مناسب و مورد تأييد آيت الله هاشمي رفسنجاني هم هست و با توجه به اينكه آيت الله مهدوي كني براي انتخابات رياست خبرگان اعلام آمادگي كرده است، آيت الله هاشمي رفسنجاني از حضور ايشان در منصب رياست مجلس خبرگان استقبال و ايشان گزينه مورد نظر آيت الله هاشمي رفسنجاني براي رياست خبرگان مي باشد.


 


ایران


مطالبه جدي مردم براي برخورد قاطع با فتنه‌گران


خبر اول اين كه درنظرسنجي مؤسسه امريكايي صلح بين‌الملل به همراه مركز تحقيقاتي «چارني» هنگامي كه از پرسش‌شوندگان خواسته شد تا عملكرد دولت ايران را ارزيابي كنند، فقط ۱۶ درصد عملكرد دولت را ضعيف ارزيابي كرده و بقيه پرسش‌شوندگان عملكرد دولت را معتدل، خوب يا عالي توصيف كرده‌اند. در اين نظرسنجي از مخاطبان پرسيده شده كه آيا آنها فرصت‌هاي واقعي براي بهبود زندگي خود دارند كه ۵۴ درصد جواب مثبت داده و ۳۸ درصد جواب منفي دادند و بقيه نيز جوابي در اين زمينه ندادند. همچنين ۶۰ درصد از پرسش‌شوندگان اعلام كرده‌اند كه اميد زيادي به آينده دارند. همچنين بر اساس نتايج اين نظرسنجي حدود ۸۷ درصد شركت‌كنندگان در اين نظرسنجي نظري منفي نسبت به امريكا داشته و ۵۵ درصد نيز ديدگاهي نامساعد در قبال اروپايي‌ها دارند. اين نظرسنجي از پرسش‌شوندگان پرسيده است كه در انتخابات ژوئن سال ۲۰۰۹ به چه‏كسي رأي داده‌اند كه ۶۰ درصد از پرسش‌شوندگان اعلام كردند كه به احمدي‌نژاد رأي داده‌اند. نظرسنجي اين مؤسسه بين‌المللي همچنين نشان مي‌دهد كه بيشتر مردم ايران با برخورد قاطع با معارضان موافق هستند.


درخواست سازمان سيا از گروهک منافقين براي ترور سران فتنه


خبر ديگر اين كه يك مقام مسئول CIA در منطقه طي پيامي به گروهک تروريستي منافقين، از آنها ‌خواسته تا «ترور» موسوي، کروبي و يا خاتمي را در دستورکار خود قرار دهند. اين مقام سازمان جاسوسي امريكا با نام کد «ويليام» طي اين پيام با ابلاغ «سلام گرم» هيلاري کلينتون به گروه‌هاي ضد انقلاب، تأکيد کرده است: در صورت ترور يکي از رهبران جنبش اعتراضي در ايران، مسئوليت آن به عهده نظام اسلامي افتاده و آتش اختلاف در بين مردم ايران شعله‌ور‌تر خواهد شد. وي همچنين با تأکيد بر اين موضوع که وزارت خارجه امريكا يک صفحه ويژه توييتر به منظور ارتباط ايرانيان با کاخ سفيد ايجاد کرده است، خواستار فعال‌تر شدن ارتباط اين افراد از طريق اين صفحه شده است.


نشنال اینترست: ایران باثبات‌ترین کشور خاورمیانه است


شنيديم كه يك نشریه امريكایی با اذعان به شکست فتنه‌هایی که اغتشاشگران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران به راه انداخته‌اند، تأكيد کرد که امروز ایران را باید باثبات‌ترین کشور خاورمیانه دانست. نشريه نشنال اینترست در ادامه با اشاره به تحولات خاورمیانه اذعان کرد که ایران برنده اصلی این تحولات است و افزود: ایرانی‌ها امروز شادتر از دیروز هستند. ایرانی‌ها به هیچ وجه موج تحول به راه افتاده در خاورمیانه و شمال آفریقا از بحرین تا عمان و اردن را به ضرر خود تعبیر نمی‌کنند.


هدیه امریکا به هیلاری كلينتون، زهرا رهنورد و شيرين عبادي


دست آخر اين كه مؤسسه امریکایی نجات زنان، به مناسبت صدمین سالگرد روز جهانی زن، فهرستی صد نفره از زنان و مردانی را منتشر کرده که طی سال‌های گذشته برای بیداری زنان، سراسر جهان تلاش کرده‌اند! بر اساس گزارش مؤسسه نجات زنان، هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه امریکا، لورا بوش همسر رئیس‌جمهور سابق امریکا، کریستین امان‌پور خبرنگار از امریکا، نبیل اسپانیولی رئیس بخش مرکزی زنان اسرائیل و چهره‌هایی دیگر از کشورهای اروپایی بویژه انگلیس در این فهرست 100 نفره معرفی شده‌اند. این مؤسسه امریکایی، زهرا رهنورد را هنرمند و فعال اجتماعی ایرانی معرفی کرده و او را به دلیل دفاع از حقوق زنان در جریان جنبش سبز، شایسته انتخاب دانسته است. همچنین این مؤسسه، شیرین عبادی، ضد انقلاب و فمینیست معروف را در اين فهرست آورده است.


وطن امروز


سیا دستور ترور سران فتنه را صادر کرد


یک مقام مسؤول‌ سازمان جاسوسی آمریکا‌ در منطقه با نام کد «ویلیام»، طی پیامی به گروهک تروریستی منافقین، از آنها ‌خواست برنامه «ترور» موسوی، کروبی یا خاتمی را در دستورکار خود قرار دهند. این مقام سیا طی این پیام با ابلاغ «سلام گرم» هیلاری کلینتون به گروه‌های معارض ایرانی، تاکید کرده است: در صورت ترور یکی از رهبران جنبش اعتراضی در ایران، مسؤولیت‌ آن برعهده نظام اسلامی افتاده و آتش اختلاف در بین مردم ایران شعله‌ور‌تر خواهد شد. وی همچنین با تاکید بر این موضوع که وزارت خارجه آمریکا‌ یک صفحه ویژه توئیتر به منظور ارتباط ایرانیان با کاخ سفید ایجاد کرده خواستار فعال‌تر شدن ارتباط این افراد از طریق این صفحه شده است. پیش از این نیز با تئوری یکی از اعضای ضدانقلاب که معتقد بود فرقه سبز برای غلبه بر نظام و برای مظلوم‌نمایی به خون نیاز دارد، پروژه کشته‌سازی به اجرا گذاشته شد که طی اقدامات مسلحانه‌ای که از سوی اعضای گروهک منافقین صورت گرفت، تعدادی از هموطنانمان کشته شدند، البته این موضوع با هوشیاری مردم و افشای پشت پرده این پروژه ناکام ماند


عباس عبدي:


برخورد غرب با لیبی مزورانه است


یکی از مشاوران سران فتنه برخورد غرب با انقلاب‌های منطقه و لیبی را مزورانه خواند. به گزارش عماریون، عباس عبدی در روزنامه زنجیره‌ای روزگار به بررسی انقلاب مردم در کشورهای منطقه و موضع کشورهای غربی پرداخت و اذعان كرد: رفتار غرب در برابر اوضاع لیبی بسیار با اهمیت است. همچنین باید گوشه چشمی به رفتار قبلی غرب نسبت به کشورهای منطقه و به طور مشخص 3کشور مصر، تونس و لیبی داشت. این عضو مستعفی حزب منحله مشارکت نوشت: اینگونه برخورد کشورهای غربی برای مردم منطقه مفید است زیرا رژیم‌های مورد حمایت غرب بیش از پیش متوجه می‌شوند که روی حمایت غربی‌ها حساب باز نکنند. در هر حال این اتفاق نشان از بی‌شخصیتی سیاسی کشورهای غربی است. برخورد آنها با لیبی حتی مزورانه بود. گفتنی است عبدی در سال 77 در پاریس دیداری با باری روزن از جاسوسان سفارت آمریکا در تهران داشت.


 برنامه‌ریزی‌ کشف حجاب برای امروز


فتنه‌گران که در تقویم‌های شمسی، قمری و میلادی منتظر مناسبتی برای حضور انگشت‌شمار خود در خیابان‌ها هستند، در برنامه ریزی برای اغتشاش امروز ـ سه شنبه ـ به عنوان روز جهانی زن اعلام کردند زنان اقدام به کشف حجاب کنند. چهره‌های فراری فرقه سبز با فراخوانی خواستار حضور اندک هواداران خود در خیابان‌ها شدند. همچنین برخی احزاب و گروه‌های وابسته به فرقه سبز از جمله شیرین عبادی از هواداران زن فرقه خواسته‌اند که در این روز اقدام به کشف حجاب کنند. این پیشنهاد شرم آور شبکه فمینیستی زنان درحالی است که این گروه همواره مورد توجه ویژه و همیشگی دشمنان بوده‌اند. همچنین خبر می‌رسد که برخی گروه‌های واسط برای به صحنه آوردن افراد بیشتر اعلام کردند که برداشتن حجاب البته مشكلي را حل نمی‌کند و می‌توان با حجاب نیز در خیابان ظاهر شد!


هدیه آمریکایی


هیلاری، لورا و رهنورد


سایت موسسه آمریکایی نجات زنان، زهرا رهنورد را هنرمند و فعال اجتماعی ایرانی معرفی کرد و او را در کنار هیلاری کلینتون و لورا بوش شایسته ستایش دانست. بر اساس گزارش موسسه نجات زنان، هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا، لورا بوش همسر جورج بوش، کریستین امان‌پور خبرنگار آمریکايي صهیونیست، نبیل اسپانیولی رئیس بخش مرکزی زنان اسرائیل و چهره‌هایی دیگر از کشور‌های اروپایی بویژه انگلیس در این فهرست 100 نفره معرفی شده‌اند. همچنین این موسسه، شیرین عبادی ضد انقلاب و فمینیست معروف را چهره‌ای جهانی، وکیل و فعال حقوق بشر معرفی کرده که چندین دهه را به مبارزه برای احقاق حقوق زنان، کودکان و زندانیان سیاسی در ایران صرف کرده است.


 


پیشنهاد رشوه کاردار لیبی


به شهید چمران درباره امام موسی صدر


مهدی چمران اعلام کرد که 32 سال پیش به همراه شهید چمران در منزل آیت‌الله طالقانی بودیم و کاردار لیبی در تهران نیز به ایران آمده بود، دست شهید چمران را گرفت و به او گفت هر چقدر بخواهید پول می‌دهیم تا دست از پیگیری سرنوشت امام موسی صدر بردارید. این سیاستی بود که قذافی همواره دنبال می‌کرد و سعی می‌کرد با خرج کردن پول مخالفین خود را از سر راه بردارد. در جریان ربودن امام موسی صدر نیز پسر قذافی به برخی چهره‌ها پیشنهاد رشوه داده بود و ثروت مردم لیبی را به حراج گذاشته بود. چمران با اشاره به جنایات قذافی در لیبی گفت: اگر ۳۲ سال پیش جنایات قذافی برای همگان آشکار می‌شد امروز دیگر شاهد نسل کشی در لیبی نبودیم. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ارتباط عمیق امام موسی صدر با امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام صدر می‌توانست دست امام در کشورهای عربی باشد چرا که با سنت‌ها و روش‌های امام آشنایی داشت و می‌توانست انقلاب را توسعه دهد اما شاهد بودیم که امام موسی صدر در لبنان و آيت‌الله شهید سيدمحمدباقر صدر در عراق که هر دو پیشگام ترویج انقلاب اسلامی بودند دچار حادثه شدند

نتهای پیام85

نظرات بینندگان