کد خبر: ۹۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس:

98 هزارسالمند، زیر پوشش کمیته امداد استان فارس هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، با بیان این که 98 هزار سالمند زیر پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: 39 درصد از کل سالمندان استان از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

به گزارش شیرازه، محمد بذرافشان در همایش تجلیل از 250 نفر از سالمندان زیر پوشش کمیته امداد استان فارس که در آستانه روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، ابراز داشت: خانواده یکی از مهمترین و اساسی ترین رکن نهادهای اجتماعی است که اگر بخواهیم جامعه سالم و پویا داشته باشیم باید یک خانواده اعتقادی داشته باشیم.

وی به نقش مهم و تاثیر گذار بزرگان خانواده به ویژه پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها اشاره کرد و افزود: هیچ دادگاهی جز نَفَس گرم بزرگان خانواده نمی تواند کدورت ها و اختلافات احتمالی که ممکن است در هر خانواده ای به وجود آید را حل کنند که این امر منجر به ایجاد همبستگی بین افراد خانواده می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه، تصریح کرد: نقش بزرگان خانواده به ویژه پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها در استحکام خانواده ها به عنوان بزرگتر و راهنما کمرنگ شده است که با بررسی این امر می توان بسیاری از مشکلات خانوادگی را حل کرد.

بذرافشان ادامه داد: کمیته امداد در راستای آموزه های دینی، مکتب نورانی اسلام، توصیه های پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در بحث تکریم و تجلیل بازنشستگان گام های موثری برداشته است که یکی از این اقدامات شکل گیری طرح شهید رجایی است که از همان ابتدای تاسیس کمیته امداد صورت گرفت و یکی از طرح های موفق این نهاد است.

لازم به ذکر است در این همایش که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در اردوگاه فرهنگی تربیتی آیت الله ربانی برگزار شد، از 5 نفر از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی نیز تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این مراسم دانشگاه علوم پزشکی شیراز با برپایی ایستگاه سلامت، همه سالمندان حاضر در مراسم را مورد معاینه قرار داد تا کسانی را که با بیماری مواجه هستند شناسایی و به پزشک معرفی کنند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان