کد خبر: ۹۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
شورای اسلامی شهر شیراز:

شهرداری شیراز دومین تصفیه خانه شهر را پیش خرید کند

شورای اسلامی شهر شیراز مصوب کرد شهرداری این شهر نسبت به تنظیم و ارائه لایحه پیش‌خرید آب تصفیه‌خانه شماره دو اقدام کند.
به گزارش شیرازه، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که عصر دیروز برگزار شد، مصوبه رسیدگی به بوی نامطبوع فاضلاب جنوب شهر شیراز در پنج بند به تصویب رسید که ذیل آن مقرر شد دستگاه‌های مختلف اعم از فرودگاه شیراز و پایگاه هوایی شهید دوران از ریختن فاضلاب به رودخانه خشک خودداری کنند.

بر این اساس همچنین مقرر شد کمیته‌ای متشکل از شرکت آب و فاضلاب، اداره کل حفاظت محیط‌زیست و شهرداری شیراز تشکیل و به منظور پیشگیری از شیوع بیماریهای ناشی از آلودگی، راهکارهای ساماندهی فاضلاب شیراز بررسی و بین دستگاه‌های متولی هم‌افزایی ایجاد شود.

در این مصوبه مقرر شد شرکت آب و فاضلاب شیراز اقدامات لازم برای جمع‌آوری فاضلاب از مناطق جنوبی شهر و هدایت فاضلاب به تصفیه‌خانه شماره یک را انجام دهد.

ذیل همین تصمیم عنوان شد که شورای ‌شهر شیراز با همکاری شرکت آب و فاضلاب، اداره حفاظت محیط زیست و شهرداری اقدامات لازم برای تامین کامل اعتبار  احداث تصفیه‌خانه شماره دو از دولت را از طریق نمایندگان مجلس و استانداری پیگیری خواهد کرد.

در همین مصوبه مقرر شد، شهرداری شیراز نسبت به تنظیم و ارائه لایحه پیش‌خرید آب تصفیه‌خانه شماره دو طی یک ماه آینده اقدام لازم را به عمل آورد.

شورای شهر شیراز همچنین در این جلسه مصوبه دو فوریتی را به تصویب رساند که بر اساس آن مقرر شد شورای شهر جایزه 30 میلیون تومانی که به دارندگان مدال طلای پارالمپیک استان فارس اهدا می‌شود به خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد قهرمان استان فارسی درگذشته پاراالمپیک نیز تعلق بگیرد.

طرح کاهش عرضه و مصرف قلیان در شهر شیراز، واگذاری یک‌هزار و 520 مترمربع زمین شهرداری واقع در خیابان شهید محلاتی شمالی به هیئت محبان ثارالله(ع) شیراز، بررسی نرخ پیشنهادی پارکینگ‌های شهر و گزارش تفریغ بودجه 93 و 94 شهرداری شیراز و برون‌سپاری خدمات پروانه ساختمانی دفاتر ماده 33 از جمله مصوبات بازگشتی فرمانداری بود که در این جلسه پیرامون آن اخذ تصمیم شد.

انتهای پیام


منبع: فارس
نظرات بینندگان