کد خبر: ۹۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فجر استان فارس تأکید کرد؛

لزوم تشکیل کانون‌های فکر توسط نخبگان جامعه

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: تشکیل کانون‌های فکر یکی از نیازهای امروز جامعه است و نخبگان دانشگاهی باید با تشکیل این کانون‌ها به بررسی مشکلات مردم بپردازند.
به گزارش شیرازه، سردار سید هاشم غیاثی عصر امروز در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، اساتید و دانشجویان در سالن حکمت دانشگاه شیراز اظهار داشت: هفته دفاع مقدس نماد همدلی و اتحاد بین نیروهای مسلح و آحاد ملت بوده و تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است و این هفته شهادت‌ها و شجاعت‌های مردم غیور کشورمان را به یاد می‌آورد.

وی با اشاره با آثار دفاع مقدس گفت: اگر دفاع مقدس نبود، آمریکا امروز به خود اجازه تجاوز به خاک ایران را می‌داد بنابراین باید قدر حکومت ولایی، رهبری، انقلاب و شهدا را بدانیم و اگر ناسپاسی کنیم باید منتظر عذاب الهی باشیم.

این مسؤول بیان کرد: دوران دفاع مقدس به چهار دوره تقسیم که شامل شرایط پیش از پیروزی انقلاب، شرایط پیش از جنگ تحمیلی، شرایط جنگ تحمیلی و شرایط مدیریتی بعد از جنگ تحمیلی می‌شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه شریک آمریکا محسوب می‌شد و تابع استکبار جهانی بود اما با پیروزی انقلاب، این کشور یکی از متحدان خود را از دست داد و ایران از زیر یوغ استکبار جهانی خارج شد.

غیاثی اضافه کرد: استکبار جهانی پیش از جنگ تحمیلی با ایجاد منازعات و کودتا سعی کرد، انقلاب اسلامی را شکست دهد اما با حضور مردم در صحنه نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد و زمانی نیز جنگ را به ما تحمیل کرد.

وی تصریح کرد: تحریم اقتصادی، بنی‌صدر، ناامنی‌های شمال غرب و ادامه منازعات پس از جنگ شرایطی بود که جنگ تحمیلی را تحت تأثیر قرار می‌داد اما مردم کشورمان با فرمان مولا و رهبر خود این شرایط را پیش می‌بردند.

این مسؤول بیان داشت: جنگ برای کشورمان برکات بسیاری ازجمله خوداتکایی داشت و امروز باید ببینیم پس از جنگ تا چه اندازه مدیریت جهادی داشته‌ایم و آیا دانشگاه‌ها، امثال شهید چمران را تربیت کرده‌اند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: تشکیل کانون‌های فکر یکی از نیازهای امروز جامعه است و نخبگان دانشگاهی باید با تشکیل این کانون‌ها به بررسی مشکلات مردم بپردازند و سپاه فجر استان فارس هرگونه حمایتی را از طرح‌ها و ایده‌های احتمالی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان