کد خبر: ۹۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
رشد چشمگیر صادرات از استان فارس؛

صادرات استان فارس به بیش از ۱۱۱ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: صادرات این استان در شش ماهه نخست امسال به بیش از ۱۱۱ میلیون دلار رسید.
به گزارش شیرازه، خداداد رحیمی مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در شش‌ماهه نخست سال 402 هزار و 390 تن کالا به ارزش 111 میلیون و 268 هزار و 443 دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 77 و 32 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کالاها به 45 کشور صادر شده است افزود: عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، کویت، قطر، آلمان، ترکمنستان، اتریش، پاکستان و ترکیه از جمله کشورهای هدف صادارات استان فارس بوده است.

مدیرکل گمرک استان فارس عنوان کرد: لبنیات، سولفات آمونیوم و نیترات آمونیوم، سیمان، شیره و عصاره شیرین بیان، رب گوجه فرنگی، دستگاه‌های مبدل حرارتی، فرش و سایر کف‌پوشها از مواد نسجی، میوه‌های سخت پوست، مصنوعات از چدن، آهن یا فولاد و پودر قالبگیری از رزین‌های اوره تیک عمده محصولاتی بوده که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در شش‌ ماه گذشته محصولات لبنی از لحاظ وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 40 و 206 درصد افزایش داشته است گفت: کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار استان فارس از جمله دلایل افزایش صادرات این محصولات است.

رحیمی اظهار داشت: در شش ماه گذشته مردم استان فارس 6 هزار و 316 بسته کالاهای هدیه و سوغاتی به ارزش 36 هزار و 924 دلار از طریق گمرکات این استان دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب از لحاظ تعداد و ارزش بسته‌های پستی ورودی 29 و 3 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه مردم فارس در شش ماه گذشته  3 هزار و 68 بسته کالا به ارزش 19 هزار و 405 دلار نیز به خارج ارسال کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد  15 درصد افزایش و از لحاظ ارزش بسته‌های پستی خروجی 15 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان