کد خبر: ۹۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

اولین یادواره شهدای هنرمند شیراز برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس اولین بزرگداشت مقام شامخ شهدای هنرمند شیراز به همت موسسه فرهنگی فجر سپاه ثارالله در باغ هنر شیراز با حضور مردم، خانواده معظم شهدا ومسئولین برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، سرهنگ پاسدار اسماعیل محبی پور در این مراسم با بیان اینکه واژه دفاع مقدس برای ملتی است که برای دفاع از جان، مال، ناموس، وطن و دین خدا به میدان آمده بودند برگرفته است، گفت: این مقوله به مقدس بودن آن نام گرفت چرا که مطلقا جنگ طلب نبودیم وگواه آن سالهای 59 تا 67 بود.

اولین یادواره شهدای هنرمند شیراز برگزار شد

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز، با بیان اینکه با هیچ کس سر جنگ نداریم، افزود: کسانی که بخواهند امنیت مردم و کشور ما را مورد تعرض قرار بدهند با چشم باز و تیز هوشی ارتشیان، سپاهیان و دستگاههای اطلاعاتی مواجهه است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مقطع زرینی برای نقش آفرینی مردم در همه قشر و صنف بود و مختص به نیروهای نظامی نبود، گفت: در عرصه دفاع از کشور، دانش آموز، معلم، استاد،کارگر، مهندس و حتی زنان در منطقه هویزه و غیره همه آمده بودند تا انقلاب بماند؛ باید افتخار کرد که چنین ملتی داریم.

سرهنگ پاسدار محبی پور، افزود: همان طور كه ما در طول تاریخ كشورمان موضوعات و اشخاصی نظیر رستم، آریو برزن‌ها داریم مطمئناً ۸ سال دفاع مقدس ما نیز سرشار و مملو از واقعیات غیرقابل انكار است كه به عنوان یك سند افتخار برای ماست ضمن اینكه هر ملتی هم به افتخارات خود توجه می‌كند برای اینكه بتواند روحیه ملی را هم در نسل اول خود و هم نسل‌های آتی بتواند تقویت كند بنابراین در كشورمان به تقویت روحیه و تقویت توان ملی نیاز داریم.

وی با اشاره به شهدایی که منصوب به هنرمند می باشند، اشاره کرد: افرادی از شهدای ما طبع هنری داشتند که می توانیم مصداق بیاوریم که در جنگ هشت ساله ما شهید محمد جواد روزی طلب، یک شهید هنرمند بود که لحظه شهادت در حال نقاشی و ترسیم شخصیت امام حسین (ع) بود، یا شهید محمد زاده از اهل نی ریز فردی نمایش نامه نویس که در بخش اطلاعات و عملیات جنگ کار می کرد و شهید نادر بقایی که در سال 60 به شهادت رسید این ها نمونه ای از شهدایی بودند که طبع هنری داشتند و لذا این یادواره تلنگر و بزرگداشتی است که شهدای ما از این دست افراد با مناعت ذوق هنری بودند که باید برای نسل جوان بازگو شود.

شایان ذکر است، برنامه شعر خوانی نوه شهید سلطانی و اجرای سرود وتئاتر دفاع مقدس و همخوانی گروه نورالعین و بیان خاطرات، برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان و نمایشگاه رنگ عشق در آینه هنر از جمله برنامه های این مراسم بود که اجراء شد.

انتهای پیام ..


نظرات بینندگان