کد خبر: ۹۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
هفتم مهرماه:

راه‌اندازي مركز مانيتورينگ تصويري آتش‌نشاني در شيراز

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيراز گفت: اولين مركز مانيتورينگ كامل آتش‌نشاني كشور، روز هفتم مهرماه در شيراز راه‌اندازي مي‌شود.
به گزارش شیرازه، مهدي شايقراه‌اندازي مركز مانيتورينگ تصويري آتش‌نشاني در شيراز مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيراز در جمع خبرنگاران گفت: با تكميل فاز سوم راه‌اندازي مركز مانيتورينگ آتش‌نشاني و خدمات ايمني شيراز، امكان مشاهده تصويري روند اعزام اكيپ‌هاي آتش‌نشاني از ايستگاه‌ها تا محل ماموريت، رصد خواهد شد.

شايق با بيان اينكه در بعضي شهرها نظير تهران و مشهد، مانيتورينگ وجود دارد، تصريح كرد: در شيراز، با نصب دوربين‌هايي درون ايستگاه و با استفاده از دوربين‌هاي سطح شهر، امكان مانيتورينگ تصويري درون ايستگاه و سطح شهر امكان‌پذير شده و زمان اعزام اكيپ‌هاي آتش‌نشاني و امدادي و رصد اقدامات و تصميم‌گيري‌هاي مديريتي، بهبود مطلوبي خواهد يافت.

او با بيان اينكه هزينه اجراي اين طرح بيش از يك ميليارد و 500 ميليون تومان بوده است، گفت: اين طرح در قالب سه فاز و طي دو سال اخير اجرايي شده و فازهاي اول و دوم در قالب رهگيري خودروها از طريق نرم‌افزارهاي جي‌پي‌اس، مورد استفاده قرار گرفته است.

شايق خاطرنشان كرد: فاز چهارم اين طرح شامل نصب دوربين روي خودروهاي آتش‌نشاني و امدادي اين سازمان خواهد بود كه قطعا كيفيت خدمات را به ميزان قابل قبولي ارتقاء خواهد بخشيد.

او با يادآوري اينكه هفتم مهرماه روز جهاني ايمني و آتش‌نشاني است،‌از برگزاري مراسم ويژه‌اي در اين روز خبر داد و گفت: برپايي نمايشگاه آتش‌نشاني و خدمات ايمني در پارك بعثت، يكي از اقدامات مد نظر در ابعاد آموزشي، اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي است.

شايق همچنين از آغاز عمليات اجرايي ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني گويم و شهرك سعدي در شيراز همزمان با روز جهاني آتش‌نشان خبر داد و گفت: اعتبار مورد نياز براي احداث اين ايستگاه‌ها 4 ميليارد تومان برآورد شده كه البته اين عدد بدون در نظر گرفتن هزينه‌هاي تملك است.

او همچنين بهره‌برداري از باشگاه تخصصي آتش‌نشاني در محل سالن حضرت رسول اعظم(ص) شيراز خبرداد و گفت: روز هفتم مهرماه شاهد برگزار مراسم صبحگاه مشترك و رژه و اهداء درجه به فرماندهان آتش‌نشان و تيم بانوان آتش‌نشاني شيراز خواهيم بود.

شايق گفت: به مناسبت بزرگداشت روز جهاني ايمني و آتش‌نشاني، مراسم جشني در روزهاي ششم و هفتم مهرماه در محل برپائي نمايشگاه تخصصي آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيراز برپا خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان