کد خبر: ۹۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

یادش بخیر مثل دوران سربازی چوب خط می شمردم که زودتر بازنشسته بشوم

بازنشستگی دورانی است که باید پس از طی سالها خدمت آسایش و رفاه را برای بازنشسته فراهم آورد اما متاسفانه در برخی موارد به این قشر عظیم از جامعه توجه کافی نمی شود و بازنشستگان در محرومیت زندگی می کنند.

30 سال گذشت و زمانی رسید که در این چند ساله آخر ، منتظرش بودند. یکی می گفت: این اواخر یادش به خیر مثل دوران سربازی، چوب خط می شمردم که زودتر بازنشسته بشوم. دنیای بازنشستگی سختی هایش از همان اسمش پیداست.

امروز مصادف است با روز خانواده، تکریم بازنشستگان، اگر چه در تقویم رسمی کشور تکریم بازنشستگان در روز ششم مهرماه جای گرفته است اما واقعا تکریم از این قشر بزرگ به خوبی و به نحو شایسته صورت می گیرد؟

به گزارش شیرازه، امسال هم ششم مهرماه در استان فارس و شیراز، به گونه ای گذشت که دستگاه های فرهنگی توجه کافی به تکریم بازنشستگان ننمودند، درحالی که این قشر عظیم از جامعه دریایی از تجربه وکوهی ازصبر و استقامت اند که باید لحظه لحظه آن ها را گرامی داشت.

متاسفانه بسیاری از افراد بازنشسته به دلیل عدم همخوانی میزان حقوق و مخارج زندگی ناگریزند با چشم پوشی از به اصطلاح زمان استراحت بازنشستگی، شغل دیگری دست و پا کنند که معمولا این نوع از مشاغل در خور شان این عزیزان نمی باشد.

یک افسر بازنشسته نظامی که در بازنشستگی مسافرکشی می کند، می گوید حالاکه بازنشسته شده ام، فرزندانم همراه با همسر ونوه هایم به جمع خانه اضافه شده اند و من باید مخارج بیشتری تامین کنم و مجبورم تا پاسی از شب مسافر کشی کنم.

کمی آنسوتر یک فرهنگی بازنشسته در آژانس مسکن دست زیر چانه گذاشته و در پاسخ به سئوال من می گوید بازنشستگی برایم مفهومی نداشته و اینجا شاگردی می کنم، و البته او از کارش راضی است و می گوید چند نفر از دوستانم نگهبان پاساژ شده اند وکارشان سخت تر است.

در حال برگشت بودم که خانمی وارد بنگاه املاک شد و وقتی که فهمید خبرنگارم از موضوع گزارش پرسید وگفت به مسئولین بگو به همین زودی شما هم مثل ما بازنشست خواهید شد و طعم بی توجهی، نداری و شرمندگی در مقابل خانواده را پس از سال ها خدمت صادقانه خواهید چشید.

روی سخن ما با مسئولین است که علی رغم تمام تلاش هایشان برای بهبود زندگی بازنشستگان از درد ورنج آن ها مطلع اند و چه خوب است که منزلت و شان بازنشستگان را بیش از پیش توجه نمایند و کافی است در همین حوالی توریست ها و گردشگران اروپایی را ببینند و چگونه در سن بازنشستگی به ایرانگردی و جهانگردی می پردازند و بازنشسته ها در خم یک کوچه و درغم کسب روزی کت وشلوار کارمندی را کنار گذاشته و به کارهای خدماتی، آبدارچی، نگهبانی ساختمان و هزار شغل نامناسب با شان یک بازنشسته مشغول می شوند.


نظرات بینندگان