کد خبر: ۹۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵

مسئولين قضايي خادم مردم در عرصه احقاق حق و اجراي عدالت هستند

در پيشگاه دستگاه عدليه همه افراد به صورت يكسان از حمايت قانون برخوردارند و معيار و ملاك عمل در دستگاه قضايي دستورات الهي و قانون است .
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی رييس كل دادگستري استان در افتتاح طرح مشاور رايگان در مساجد شيراز كه همزمان با هفته دفاع مقدس انجام شد با حضور در جمع نمازگزاران مسجد حضرت رسول اكرم (ص) شيراز گفت : خدمت خالصانه به مردم شريف و انجام وظيفه در قبال مردمي كه ولي نعمت و صاحبان اين نظام و كشور هستند؛ وظيفه و تكليف همه مسئولين است .
در این ديدار رئيس كل دادگستري و مسئولين قضايي استان به مشكلات 200 نفر از مراجعان رسيدگي و سؤالات آنان را پاسخ گفتند.
همچنین با برگزاري دیدار مردمی رئیس کل و مسئولین قضایی استان طرح مشاور رايگان قضايي در مساجد نيز آغاز شد .
در اين طرح كه با محوريت بسيج حقوقدانان استان فارس اجرا مي گردد در 90 مسجد سطح شهر شيراز با حضور يك نفر از حقوقدانان بسيجي، مشاوره حقوقي رايگان به نمازگزاران و مراجعان ارائه مي شود .
هدف اين طرح افزايش آگاهي هاي حقوقي مردم و همچنين ارشاد و معاضدت قضايي به صورت رايگان و در دسترس مي باشد كه از جمله طرح هاي تدوين شده در شوراي عالي بسيج حقوقدانان استان فارس است.
در حاشیه ی این دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان فارس و رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان با اشاره به شيوه حكومت داري در نظام ولايي گفت: مبنا و محور خدمت براي مسئولين پذيرش اين حقيقت است كه مسئولين نماينده و خدمتگذار مردم هستند و بزرگترين مسئوليت آنان خدمت به مردم است . 
وي با تاكيد بر اينكه خدمت در دستگاه قضائي بر همين مبنا واقع شده و مسئولين قضايي خود را خادم مردم در عرصه احقاق حق و اجراي عدالت مي دانند تصريح كرد : عدالت زير بناي امنيت و آرامش جامعه است و برهمين اساس آنچه سرلوحه و اساس كار دستگاه قضايي است رسيدگي به تظلمات ، دادخواهي و فصل خصومت است .
نماينده عالی قوه قضائيه در استان فارس به حساسيت مسئولين قضایی استان نسبت به تسريع در رسيدگي به پرونده ها و كاهش اطاله دادرسي و كوتاه كردن فرايند رسيدگي ها پرداخت و افزود : دستگاه قضايي در استان فارس با تمام ظرفيت و توان در كليه واحدهاي قضايي به ارائه خدمات با بهترين كيفيت مي پردازد .
القاصي تصريح كرد: در مجموعه قضايي فارس تكريم ارباب رجوع و احترام به مردم همواره مورد تاكيد و سرلوحه كار است و به همين منظور كليه مسئولين قضايي از مركز استان تا دورترين حوزه قضايي يك روز كاري خود را به ملاقات حضوري و استماع مشكلات قضايي مردم اختصاص داده اند .
وي فلسفه حضور مسئولين قضايي استان در مسجد حضرت رسول اكرم (ص) را ملاقات بي واسطه با مردم و بررسي مسائل حقوقي و قضايي آنان از نزديك و حضور در جمع مردم شريف شيراز خواند و تأكيد كرد: مسئولين قضايي از جنس مردم و درميان مردم هستند .
رئيس شوراي عالي بسيج حقوقدانان استان فارس در ادامه تامين امنيت همه آحاد جامعه را وظيفه دستگاه قضايي و نهاد های امنيتي خواند و خاطر نشان كرد : همه كساني كه از فضاي سرزمينی ایران و تحت لواي نظام مقدس جمهوري اسلامي به سر مي برند از حمايت قانون برخوردارند.
وي تصريح كرد : در نظام جمهوري اسلامي تمام مردم جامعه از هر طيفي و گروهی از حقوق مساوي برخوردارند و در دادرسي نيز هيچ كسی بر ديگري برتري ندارد و همگان يكسان و برابر از پوشش و حمايت قانون برخوردار مي باشند .
القاصي دستگاه قضايي را پيشرو و پيشگام احقاق حق و اجراي عدالت در نظام اسلامي ارزيابي كرد و افزود : دغدغه همه مسئولين قضايي استان و ديگر مسئولين امنيتي تحقق این امر است كه امنيت و آرامش هيچ يك از شهروندان در استان در معرض تهديد و مخاطره قرار نگيرد .
نظرات بینندگان