کد خبر: ۹۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵

افتتاح آموزشگاه 12 کلاسه شهید خسروی در لامرد

با حضور ، جمعی از مسئولین محلی، آموزشگاه 12 کلاسه شهید خسروی در شهر لامرد با اعتبار 16 میلیارد ریالی از اعتبار خیریه حاجیه خانم ماهرخ خسروی به بهره برداری رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از لامــــرود؛ با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دست نیان مدیر کل نوسازی فارس، احمدی زاده معاون فرماندار لامرد، جمعی از مسئولین محلی، معتمدین آموزشگاه 12 کلاسه شهید خسروی در شهر لامرد با اعتبار 16 میلیارد ریالی از اعتبار خیریه حاجیه خانم ماهرخ خسروی به بهره برداری رسید.

ماهرخ خسروی در حاشیه افتتاح آموزشگاه 12 کلاسه شهید خسروی در جمع خبرنگاران گفت: بنده امروز بسیار خوشحال و خرسند هستم که در وطنم کاری انجام دادم و فرزندان این خاک می توانند از آن برای تحصیل استفاده کنند، حس و حالی که دارم وصف ناشدنی است.


خیر مدرسه ساز لامردی افزود: از دانش آموزانی که در این مدرسه تحصیل می کنند انتظار دارم با درس خواندن و تحصیل مراحل موفقیت را پشت سر بگذارند و در این کشور دکتر و مهندس و ... شوند تا کشوری آبادتر را بسازند.


وی همچنین خاطر نشان کرد: از دیگر کسانی که دارای وسع مالی مناسب هستند می خواهم که در انجام کارهای خیر و عام المنفه مشارکت داشته باشند.


این بانوی خیر مدرسه ساز در خصوص احداث مجتمع علمی آموزش خیریه حاج محمود حیدر نیز اذعان داشت: این پروژه عظیم که دارای امکانات و تجهیزات لازم در خصوص انجام کارهای پژوهشی نیز خواهد بود ظرف چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 لامرد نیازمند 15 واحد آموزشی

احمد دست نیان در حاشیه افتتاح آموزشگاه 12 کلاسه شهید خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : امروز شاهد افتتاح یکی از ماندگار ترین فضاهای آموزشی در لامرد هستیم که با اعتبار 16 میلیارد ریالی به بهره برداری می رسد.

مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان فارس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: اعتقاد داریم که به همت فداکاری شهدا در هشت سال دفاع مقدس دیگر دشمن جرات این که بخواهد به خاک جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند را ندارد و باید این موضوع را از ذهن خود بیرون کند.


وی خاطرنشان کرد: با توان بسیار بالای دفاعی امروز کشور و حضور مردم در صحنه؛ دشمن دیگر قبل از اینکه به فکر جنگ سخت باشد، به فکر جنگ نرم است و هر مدرسه ای که افتتاح می شود حکم سنگری در مقابل دشمن در جنگ نرم دارد.
این مسئول ادامه داد: امروز تمام فکر دشمن این است که نسل های سوم و چهارم انقلاب با ارزش های انقلاب اسلامی بیگانه نماید.


دست نیان تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز با احداث مدارس با جهل و گمراهی در جامعه ایران اسلامی مبارزه می کنند.

وی با تقدیر از همت بلند بانوی خیر اندیش ماهرخ خسروی ابراز داشت:این شادی بسیار زیادی که امروز در چهره های دانش آموزان وجود دارد با هیچ خاطره خوب دیگری برای این بانوی خیراندیش قابل مقایسه نیست و هر کاری نیکی که توسط دانش آموزان در آینده صورت بگیرد، قطعا این بانوی خیر اندیش نیز در آن سهیم خواهد بود.


مدیرکل توسعه،تجهیز و نوسازی مدارس استان فارس در ادامه سخنان خود با تقدیر از تلاش های ابراهیم صفری مدیر پیشین اداره آموزش و پرورش لامرد بیان داشت: وی در به میدان آوردن خیرین در امر مدرسه سازی که کار آسانی نیست، بسیار خوب عمل کرد و تلاش های زیادی انجام داد.


دست نیان همچنین در خصوص وضعیت بازسازی و نوسازی مدارس در لامرد اظهار کرد: به 15 واحد آموزشی با ظرفیت 100 کلاس نیاز داریم تا شهرستان لامرد در این خصوص به حد اشباع برسد که در این خصوص به همکاری و مشارکت خیرین در تامین 40 درصد اعتبارات نیاز احساس می شود.


وی با قدردانی از زحمات همه خیرین ابراز داشت: دولت در خصوص تامین تجهیزات لازم مثل میز و نیمکت و ... با مشکلی مواجه نیست، اما با توجه به آب و هوای منطقه، نیاز است تا خیرین علاوه بر حوزه مدرسه سازی در تامین تجهیزات و امکاناتی مانند آب سردکن و وسایل خنک کننده ورود کنند و ما را در این زمینه نیز یاری برسانند.






برچسب ها: لامرد ، فارس ، نماینده ، احمدی ، محلی
نظرات بینندگان