کد خبر: ۹۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
مسئول نمایندگی ولی فقیه در حفاظت سپاه:

زندگی هایمان رنگ وبوی شهدا ندارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حفاظت سپاه گفت: قهرمانان واقعی در دوران دفاع مقدس همین شهدا هستند که متاسفانه درزندگی هایمان به دست فراموشی سپرده شده اند در مراسمات وزندگی هایمان دیگر بویی از شهدا نیست ورنگ وبویی خدایی ندارد.

به گزارش شیرازه به نقل از مار گون حجت الاسلام سعادت؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در حفاظت اطلاعات سپاه در استانهای فارس و کهگلویه و بویراحمد دریادواره شهدای هماشهر ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدا وهفته دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس قریب به هشت سال نبرد بی دریغ وبی دلیل وبا تقدیم 213هزار شهید؛اغلب جوانان ونوجوانانی بودند که برای دفاع از مرزو وبوم خود برعلیه دشمن متجاوز قیام کردند

حجت الاسلام سعادت ادامه داد: در عرصه دفاع مقدس نقش زنان کمتر از مردان نبودو با حضور شیر زنان در جبهه ودر پشت جبهه در عرصه دفاع مقدس سهم خود را تقدیم این انقلاب نمودند واین رشادتهای مادران وهمسران شهدابود که شهدارجاویدکردند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حفاظت اطلاعات سپاه درمورد مقایسه جنگ تحمیلی وقیام اما محسین (ع) اظهارداشت :دوران فاع مقدس وجنگ هشت ساله ما گوشه وشمه ای ازعاشورا بود؛ در جنگ صحنه و صفحه ای از عاشورا ترسیم شد، میتوان با نگاه به دوران دفاع مقدس وجنگ تحمیلی، عاشورا را دید،  در عاشورا از خردسال ترین سرباز تا پیرترین افراد وجوان ترین ودلاورترین سرباز وزنان وبانوان در عرصه حضور داشتند که این را میتوان در دفاع مقدس مان دید، دفاع مقدس ما ترسیمی از حماسه عاشورای حسینی بود .

 وی ادامه داد: ما آغاز گر جنگ نبودیم وجنگ را برما تحمیل کردند ومابرای دفاع ازمملکت وناموس خود مقابله به مثل کردیم وبه دفاع برخواستیم، ما جنگی نداشتیم برخی جنگ بین دوکشور مسلمان می دانندولی ما با نیمی از جهان در جنگ بودیم جنگ رابرما تحمیل کردند وما از کیان خود دفاع کردیم وآنهم دفاعی مقدس بود .

حجت الاسلام سعادت افزود: اگر تاریخ را مرور کنیم خواهیم دید در ادوار گذشته و در دوران قاجار تاپهلوی ودر طول 180سال هزاران کیلومتر از این آب و خاک را در جنگهای مختلف از دست دادند وتنها جنگی که یک وجب از خاک را از دست ندادیم دوران هشت سال دفاع مقدس بود . درروزی که قطعنامه توسط امام راحل پذیرفته شد ما یک وجب از خاکمان توسط دشمن اشغال نشده بود واین بزرگتین افتخار است واین افتخار از برکات جنگ بود ومرهون خون شهدا ومجاهدت ورشادت ایثارگران وآزادگان وجانبازان بود .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حفاظت اطلاعات سپاه  عنوان کرد: ماباید قدردان خون شهداباشیم؛ قهرمانان واقعی دردوران دفاع مقدس همین شهدا هستند  که متاسفانه در زندگی هایمان به دست فراموشی سپرده شده اند، مافقط شهدا ونام انها رابرای آدرس دهی میدانیم تا خانه هایمان را گم نکنیم  ما امروز به اسم شهدا منازل خود راپیدا می کنیم، در مراسمات وزندگی هایمان دیگر بویی از شهدا نیست ورنگ وبویی خدایی ندارد.

وی باتوجه به آیات قران در خصوص شهدا اظهارداشت : تنها گناهی که نباید انسان به آن حتی فکر کند اینکه شهدا مرده اند وباتوجه به آیات قرآن خداوند شهدارا زنده می پندارند وآنان زنده وشاهد وناظر بر اعمال ما هستند ودر نزد خدای متعال روزی می گیرند .اعجاز قرآن ومصداق آیات همین یادواره های شهداست که بعداز گذشت چندین سال هنوز نام ویاد شهداگرامی داشته می شود واین از برکات قرآن وخون شهیدان وشاهد وزنده بودن آنان است.

حجت الاسلام سعادت  گفت : کارشهدا چه بوه است؟ خدا میفرماید شهدا با من معامله کرده اند ومن خریدار کالای آنها بوده ام، در این معامله خریدار خود خداست وفروشنده شهداهستند واین معامله در کتب ادیان مختلف امده است که خداوند خریدارخون شهداست.خدا می فرماید کسی که بدنبال من باشد مرایافت می کند کسی که مرایافت می کند مرا می شناسد وکسی که مرا می شناسد وکسی که مراشناخت وبه من محبت می کند وعشق می ورزد واین عشق دوطرفه است وکسی که عاشق من شد من عاشق او می شوم وکسی که عاشق من شد جایش در این زمین خاکی نیست ومن توفیق شهادت را به اومیدهم وخودم خون بهای اویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در حفاظت اطلاعات سپاه دراستانهای فارس وکهگلویه وبویراحمد ضمن تقدیر وتشکر از دست اندرکاران یادواره شهدا گفت ماباید قدردان شهداباشیم واین مراسمات را زنده نگهداریم وبه فرموده رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست ماباید ادامه دهنده راه ویاد شهدا باشیم.

در ابتدای این مراسم سرهنگ رستمی فرمانده سپاه ناحیه سپیدا در خصوص شهدا وهفته دفاع مقدس مطالبی راعنوان نمود .

نظرات بینندگان