کد خبر: ۹۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان :

خدمات دندانپزشکی رایگان به بیش از 3800 دنش آموز سپیدانی

بیش از 3800 دانش آموز از ابتدای طرح تحول نظام بهداشت در شهرستان سپیدان خدمات دندانپزشکی رایگان سطح یک دریافت نموده اند.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون   فرخ روز  رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به اهمیت بهداشت دهان و دندان برای دانش آموزان مقطع ابتدایی گفت: به تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی 6 تا 12 سال  شهرستان سپیدان خدمات دندانپزشکی رایگان سطح اول ارائه می‌شود.

وی افزود :  از  ابتدای طرح تحول نظام بهداشت در شهرستان سپیدان بیش  از 3800  دانش آموز مقطع ابتدایی خدمات دندانپزشکی رایگان سطح یک  دریافت نموده اند .

فرخ روز خدمات بهداشت دهان و دندان در سطح یک را شامل آموزش ،فلوراید تراپی ،فیشور سیلانت، وارنیش فلوراید تراپی ، کشیدن دندان شش ، حذف کانون های عفونی دهان و کار های مختلفی که برای سلامت دهان و دندان دانش آموزان لازم است اعلام کرد و افزود : در حال حاضر مرکزخدمات جامع سلامت شهری (رییسی)به 1750دانش آموز خدمات وارنیش فلوراید تراپی و فلوراید تراپی  و به  600 دانش آموز خدمات فیشور سیلنت رایگان  ارائه نموده است .

وی همچنین اضافه کرد : در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی  به 1138 دانش آموز خدمات وارنیش فلوراید تراپی و فلوراید تراپی رایگان ،  به 300 دانش آموز خدمات فیشور سیلنت رایگان و 102 مورد کشیدن دندان شش  ارائه شده است .

فرخ روز ادامه داد : هزینه های خدمات دندانپزشکی سطح یک به صورت آزاد برای هر فیشورسیلانت 23 هزار تومان  و هر فلوراید تراپی 18 هزار تومان ، وارنیش فلوراید تراپی 10 هزار تومان  و کشیدن دندان شش 21 هزارتومان می باشد که در طرح تحول نظام بهداشت تمامی این خدمات به صورت رایگان انجام می شود.

نظرات بینندگان