کد خبر: ۹۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵

در روز تکریم خانواده و تکریم بازنشستگان از مستمری بگیران نمونه تامین اجتماعی فارس تجلیل شد

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان به همراه تجلیل از بازنشستگان ، از کارافتادگان کلی وهمسران بازمانده نمونه تامین اجتماعی فارس صبح سه شنبه "٦مهر" در باغ جنت شیراز به همت اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس ،کانون بازنشستگان تامین اجتماعی فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی وورزشی شیراز برگزار شد .

به گزارش شیرازه ،دراین مراسم که با حضورمدیران ارشد تامین اجتماعی استان و همراه بود، معاون اداری مالی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس ضمن گرامیداشت روز خانواده وتکریم بازنشستگان گفت : پروردگار متعال در سوره اسراء به جایگاه کرامت انسانی و ارزش والای انسان اشاره می‏فرماید ، که بنی آدم را صاحب کرامت و برتری نسبت به بسیاری از مخلوقات جهان قرار داده است ، از این رو حفظ حرمت انسان و جایگاه بزرگان و پیران در خانواده واجتماع به کرات در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است.
محمد مصلایی افزود: با همین نگرش سازمان تامین اجتماعی به تأسی از فرهنگ و خلق و خوی نبوی، ارج گذاری به مقام انسان را که همسو با راهبردهای کلان سازمان است سرلوحه امور خود قرار داده  تا در روز ٢٥ ذی الحجه "روز خانواده وتکریم بازنشستگان " با ادای احترام و قدر ‏شناسى ، سالها تلاش صادقانه و تجارب ارزشمند بازنشستگان عزیزرا ارج نهد و استقامت مادرانی که بار مسئولیت تامین معیشت خانواده و پرورش فرزندان را در فقدان همسرانشان  به دوش کشیده اند پاس بدارد و صبوری تلاشگرانی که در حین خدمت و فعالیت سلامتی خود را ازدست داده اند تحسین نماید.
معاون اداری مالی اداره کل تامین اجتماعی فارس اجرای برنامه طرح نسیم سلامت را با هدف ارتقا و حفظ سطح سلامتی جسمی و روحی مخاطبان بویژه بازنشستگان ومستمری بگیران معرفی نمود وادامه داد: این طرح برای دومین بار به منظور حذف بی تحرکی ، پیشگیری از بیماری ها ، کاهش هزینه های درمانی ، ایجاد نشاط و شادابی ، افزایش امید به زندگی  و توزیع عادلانه امکانات در بین بازنشستگان اجرا می شود که بحمدلله امروز با حضور چشمگیر مستمری بگیران در باغ جنت شیراز وباهمکاری اداره تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اجرا شد. 

سیروس پاک فطرت رییس هیات ورزش های همگانی فارس نیز در این برنامه گفت: سالمندان نیز مانند سایر مردم به ورزش نیاز دارند و هر شهروند نیز به حداقل یک وعده و در هربار نیم ساعت پیاده روی تند دارد تا سلامتی اش حفظ شود.
باصری ؛ رییس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی فارس در ادامه برنامه گفت: ما همواره به دنبال حفظ شان افراد تحت پوشش خود هستیم و از دولت تدبیر و امید و نمایندگان مجلس می خواهیم طرحی را تصویب کنند تا بتوان مشکلات بازنشستگان را حل نمود.
علی راستگو ؛ دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس و عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز طی سخنانی با اشاره به عمر ٦٠ ساله سازمان تامین اجتماعی ایران گفت: این سازمان با حق بیمه پرداختی از سوی کارگران و کارفرمایان اداره می شود و هرگاه سکان هدایت آن به کسی خارج از آن سپرده شده ناموفق بوده است به همین دلیل در صورت ارایه طرحی راجع به ادغام آن با سایر صندوق ها با آان مخالفت خواهیم نمود.
در ادامه این مراسم  وبه مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان از حیدرقلی محمدی  به عنوان از کار افتاده کلی ، خانم بهناز کشاورز به عنوان همسر بازمانده وآقایان مجیدایزدی ، غلامرضاهاشم زاده  و صدرالله مکارم پور به عنوان بازنشستگان نمونه  با اهدا تندیس و هدیه تجلیل شد.

حاشیه های مراسم :
• در پایان این اجتماع ١٥٠٠نفری ١٠ فقره سفر به مشهد مقدس  ١٠ فقره وام بلا عوض  و ٥ دستگاه دوچرخه به قید قرعه به برندگان اهدا شد.
• تیم غربالگری کمیته پزشکی هیات های همگانی استان فارس در پایان برنامه فشارخون و قد و وزن شرکت کنندگان در این برنامه را اندازه گیری نمودند. 

گفتنی است ١٢٣هزار خانوار در استان فارس بعنوان مستمری بگیر تامین اجتماعی ماهیانه مبلغی بالغ بر  ١٥٣ میلیارد تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی بعنوان مستمری دریافت می دارند

انتهای پیام


نظرات بینندگان