کد خبر: ۹۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
شکافی که در آموزش و پرورش سَر باز کرد؛

بوی مهر با طعم استعفاء دسته جمعی در کوهمره نودان کازرون

از چندی پیش زمزمه‌هایی مبنی بر شکل گیری دو دستگی و ایجاد شکاف در اداره آموزش و پرورش بخش کوهمره نودان به گوش می رسید تا اینکه انتشار نامه استعفای دسته جمعی چهار نفر از کارکنان این اداره مهر تاییدی بر شایعات زد و اختلافات وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش شیرازه  به نقل از "کازرون خبر"، از چندی پیش زمزمه‌هایی مبنی بر شکل گیری دو دستگی و ایجاد شکاف در اداره آموزش و پرورش بخش کوهمره نودان به گوش می رسید تا اینکه انتشار نامه استعفای دسته جمعی چهار نفر از کارکنان این اداره مهر تاییدی بر شایعات زد و اختلافات وارد فاز جدیدی شد.

افراد مستعفی، دخالت و اعمال نظر مستقیم افراد خاص، عدم توجه به نیروهای کارآمد بومی، دامن زدن به اختلافات میان کارکنان مجموعه آموزش و پرورش، عدم توجه به ارباب رجوع، تسویه حساب‌های شخصی و دور شدن از رسالت آموزشی و فرهنگی، تشریفاتی بودن جلسات شورای معاونین و عدم احترام به رای اکثریت، عزل و نصب‌های بی‌مورد و عدم توجه به حقوق محصلان را از دلایل خویش برای کناره گیری از فعالیت در بخش اداری آموزش و پرورش کوهمره نودان اعلام کرده‌اند.

یکی از فعالان فرهنگی بخش کوهمره نودان به خبرنگارما گفت: منتقدان مجموعه مدیریتی اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان بر این باورند که این اداره تحت تاثیر افراد و جریان خاصی قرار دارد و به گفته آنان مسئولین فعلی؛ کارگزار تعداد معدودی شده‌اند و در تصمیم گیری‌ها سعی بر برآوردن خواسته اقلیتی را دارند که مصلحت آموزش و پرورش و بایدها و نبایدهای این دستگاه مهم آموزشی و فرهنگی را در نظر نمی‌گیرند و باتوجه به متن استعفاء نیز دقیقا می‌توان حرف دل آنان را دریافت.

وی ادامه داد: چرا با وجود نیروهای کارآمد بومی باید شاهد بکارگیری افرادی خارج از بخش و شهرستان در پست‌های حساس اداره آموزش و پرورش باشیم؟! آیا بکارگیری افراد ضعیف و ناکارآمد غیربومی دلیلی جز نگاه حزبی و عدم استقلال دارد؟!

حال که چند روزی از استعفای دسته جمعی کارکنان آموزش و پرورش کوهمره نودان می‌گذرد باید منتظر ماند و دید تصمیم مسئولان بالادستی چیست؟!

آیا با استعفای این افراد موافقت می‌شود و نفرات جایگزین معرفی می‌شوند و همه چیز به روال گذشته ادامه پیدا می‌کند یا اینکه این چهار نفر که به نمایندگی از منتقدان استعفاء داده‌اند را راضی به ادامه کار با شرایط فعلی خواهند کرد و یا اینکه مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش کوهمره نودان دستخوش تغییرات خواهد شد؟!

برخی شنیده‌ها حکایت از سرکشی مسئولان حراست اداره کل فارس از آموزش و پرورش کوهمره نودان به خاطر اختلافات به وجود آمده دارد که در صورت صحت ماجرا باید منتظر خبرهای تازه در روزهای آینده بود.

متن کامل استعفای کارکنان اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان به این شرح است:

بسمه تعالی

ریاست محترم اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان

با سلام و احترام

اینجانبان امضاء کنندگان ذیل به دلایلی که شرح آن‌ها در زیر خواهد آمد، انصراف و استعفای خود را از اشتغال در سمت‌های اداری، اعلام و خواهان خدمت در مدارس تابعه می‌باشیم.

  1. عدم توجه به نیروهای کارآمد و توانمند بومی و فراهم نمودن زمینه خروج آن‌ها از منطقه.
  2. فراهم نمودن زمینه ایجاد درگیری میان همکاران اداری و بعضی از مدیران و معاونین مدارس و عدم حمایت از نیروهای شاغل در اداره.
  3. دخالت و اعمال نظر مستقیم افراد خاص، در تصمیم گیری‌های مهم، از جمله، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس.
  4. حضور روزانه و تمام وقت افراد خاص غیراداری در دفتر ریاست و معاونین اداره و در میان گذاشتن مباحث حاشیه‌ای و غیرضروری و منتظر گذاشتن طولانی مدت ارباب رجوع در پشت درب‌های بسته.
  5. تشریفاتی بودن اکثر جلسات شورای معاونین و اخذ تصمیمات مورد نظر قبل از شروع جلسه توسط اقلیت اعضاء و عدم توجه و احترام به آراء سایر اعضاء.
  6. عدم توجه به اصل شایسته سالاری و دور ماندن از رسالت آموزشی، پرورشی و فرهنگی به دلیل مشغولیت به امور غیر اداری، جلسات مکرر و تسویه حساب‌های شخصی.
  7. اذل و نصب و جابه‌جایی‌های بیش از حد، بی مورد و بدون تامل در پست‌های اداری.
  8. نارضایتی اکثریت نیروهای اداری از وضعیت موجود.
  9. عدم توجه به حقوق دانش آموز و مصلحت منطقه، با بکارگیری مدیران کم تجربه و بعضا ناتوان در تعامل با دانش آموز.

- عبدالعظیم حسین زاده(معاون پرورشی)

- محمد جمشیدی(کارشناس فناوری)

- سعید خواجه(کارشناس ارزیابی عملکرد)

- راضیه خواجه(کارشناس آموزش ابتدایی)

استعفای دسته جمعی در آموزش و پرورش بخش کوهمره نودان

نظرات بینندگان