کد خبر: ۹۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
معاون وظيفه عمومي استان فارس:

فراخوان مشمولان متولد 1355 تا 1377 به خدمت سربازي

معاون وظيفه عمومي استان كليه مشمولان متولد 1355 تا 1377 كه به سن مشموليت رسيده اند و از معافيت هاي تحصيلي و ساير معافيت هاي قانوني استفاده نمي كنند را به خدمت سربازي فرا خواند.
به گزارش شیرازه، سرهنگ "محمدباقر دهقان" در خصوص تبعات غيبت و به كار گيرندگان مشمولان غايب در قالب ماده 58 و 10 و 63 گفت: مشمولين خدمت وظيفه عمومي كه براي خدمت مقدس سربازي احضار مي شوند چنانچه در مهلت هاي مقرر خود را معرفي نكنند غايب شناخته مي شوند.
وي ادامه داد: در اجراي ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي چنانچه مدت غيبت اوليه اين افراد از يك روز تا سه ماه باشد به سه ماه اضافه خدمت و چناچه مدت غيبت اوليه بيشتر از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبيه مي شوند.
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس مشمولاني كه مدت غيبت اوليه آنان از يك سال تجاوز كند علاوه بر شش ماه اضافه خدمت فراري محسوب مي شود و به مراجع صالحه قضائي معرفي مي شوند.
سرهنگ دهقان در خصوص ماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي نيز يادآور شد: شركت در آزمايشات رانندگي و اخذ گواهينامه، دريافت هر گونه وام از بانك ها، كانديدا شدن جهت مجلس شوراي اسلامي و ساير شوراه ها و انجمن هاي قانوني، صدور پروانه كسب، دريافت مستمري، استخدام به صورت رسمي و پيماني در كليه موسسات دولتي و شركت هاي خصوصي و دولتي مستلزم ارائه مدارك دال بر روشن شدن وضعيت نظام وظيفه مي باشد.
وي در خصوص به كار گيرندگان مشمولان غايب و سربازان فراري نيز گفت: كساني كه به نحوي مشمولين غايب را در موسسات دولتي و غير دولتي از قبيل كارخانه ها، شركت ها و مغازه ها و ... به كار گيري نمايند توسط نيروي انتظامي شناسايي و به محاكم قضائي معرفي مي شوند.
معاون وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس در خصوص مشمولان غايب تاكيد كرد: با توجه به اينكه اشراف اطلاعاتي سازمان وظيفه عمومي بر مشمولان غايب افزايش يافته و از طريق پيامك به كليه مشمولان غايب اطلاع رساني شده، لازم است كليه مشمولان غايب جهت تعيين تكليف به دفاتر پليس + 10 و معاونت هاي وظيفه عمومي سطح استان مراجعه كنند و در صورت عدم مراجعه در آينده محدوديت ها و و محروميت هاي بيشتري اجرا خواهد شد.
منبع:پایگاه خبری پلیس
نظرات بینندگان