کد خبر: ۹۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵

همایش شیرخوارگان حسینی در 300 نقطه فارس برگزار می شود

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در استان فارس گفت: امسال چهاردهمین همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با سه هزار و 800 نقطه ایران و 30 کشور به صورت همزمان در 300 نقطه از استان فارس برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، شاهرخ صبوری دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در استان فارس گفت: امسال همایش عظیم شیرخوارگان حسینی 16 مهرماه همزمان با پنجم محرم راس ساعت هشت صبح در استان فارس و در شیراز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.
صبوری ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته بنا به درخواست های مردمی 50 نقطه در استان برای نخستین بار این همایش برگزار می شود که اولویت ما برای برگزاری این همایش بین المللی بقاع متبرکه، مصلی های نمازجمعه و حسینیه ها و تکایا در مناطق مختلف استان است.
وی افزود:امسال برای برگزاری این دوره ازهمایش دراستان فارس بیش از 60 هزاردست لباس ویژه شیرخوارگان حسینی را اتحادیه خیاطان و سری دوزی های شیراز و برخی از خانواده هایی که در این زمینه نذرداشته اند آماده کرده اند که توزیع آنها از هفته آینده آغاز می شود.
صبوری اظهارداشت: زمان برگزاری این همایش اولین جمعه ماه محرم به نام روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) همزمان با 16 مهرماه 95 است و این لباس ها از نخستین ساعات برگزاری این برنامه در ورودی های مختلف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توزیع می شود.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان فارس اضافه کرد: لباس های دوخته شده برای شهرستان ها به صورت بسته هایی تهیه شده و براساس آمار دریافتی از ثبت احوال استان، در قالب سهمیه مشخص به شهرستان ها، شهرها و روستاها ارسال شده است.
او ادامه داد: در این همایش برنامه هایی از جمله قرائت سراسری نذرنامه این همایش، سخنرانی تربیتی برای کودکان، برپایی پنج ایستگاه پزشکی رایگان برای ارائه خدمات معاینه و مشاوره پزشکی مادر و کودک در صحن حرم مطهر شاهپراغ(ع) و برخی از شهرستان های استان پیش بینی شده است.
صبوری عنوان داشت: براساس ارزیابی های انجام شده در کشور، انتظار می رود استان فارس امسال هم با برگزاری برنامه درخورشان بتواند به لحاظ کمی و کیفی از جمله جمعیت شرکت کننده و مناطق برگزاری همایش رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص دهد.
او بیان کرد: سال گذشته بیش از 180 هزار نفر از شیرخوارگان حسینی و خانواده هایشان در استان فارس در این برنامه شرکت کردند که پیش بینی می کنیم امسال شاهد افزایش حضور مردم در این همایش باشیم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان