کد خبر: ۹۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵

طرح مشاوره رایگان قضایی درمساجد شیراز آغاز شد

روابط عمومی دادگستری کل استان فارس اعلام کرد: طرح مشاوره رایگان قضایی در مساجد شیراز آغاز شد.
به گزارش شیرازه، طرح مشاوره رایگان قضایی در مساجد شیراز که با محوریت بسیج حقوقدانان استان فارس اجرا می شود در 90 مسجد سطح شهر شیراز با حضور یک نفر از حقوقدانان بسیجی، مشاوره حقوقی رایگان به نمازگزاران و مراجعان ارائه می شود.
هدف این طرح افزایش آگاهی های حقوقی مردم و همچنین ارشاد و معاضدت قضایی به صورت رایگان و در دسترس است که از جمله طرح های تدوین شده در شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس است.
علی القاصی رئیس کل دادگستری فارس در آیین افتتاح طرح مشاور رایگان در مساجد شیراز با حضور در جمع نمازگزاران مسجد حضرت رسول اکرم (ص) شیراز گفت : خدمت خالصانه به مردم شریف و انجام وظیفه در قبال مردمی که ولی نعمت و صاحبان این نظام و کشور هستند وظیفه و تکلیف همه مسئولان است.
وی بیان داشت: درپیشگاه دستگاه عدلیه همه افراد به صورت یکسان از حمایت قانون برخوردارند و معیار و ملاک عمل ما در دستگاه قضایی دستورات الهی و قانون است.
در این آیین رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان به مشکلات 200 نفر از مراجعان رسیدگی کردند و به سؤالات آنان را پاسخ گفتند.
در حاشیه این دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان فارس و رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان با اشاره به شیوه حکومت داری در نظام ولایی گفت: مبنا و محور خدمت برای مسئولان پذیرش این حقیقت است که مسئولان نماینده و خدمتگزار مردم هستند و بزرگترین مسئولیت آنان خدمت به مردم است.
وی با تاکید بر اینکه خدمت در دستگاه قضایی بر همین مبنا واقع شده و مسئولان قضایی خود را خادم مردم در عرصه احقاق حق و اجرای عدالت می دانند اضافه کرد: عدالت زیر بنای امنیت و آرامش جامعه است و برهمین اساس آنچه سرلوحه و اساس کار دستگاه قضایی است رسیدگی به تظلمات ، دادخواهی و فصل خصومت است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به حساسیت مسئولان قضایی استان نسبت به تسریع در رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی و کوتاه کردن فرایند رسیدگی ها پرداخت و افزود : دستگاه قضایی در استان فارس با تمام ظرفیت و توان در کلیه واحدهای قضایی به ارائه خدمات با بهترین کیفیت می پردازد.
القاصی گفت: در مجموعه قضایی فارس تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم همواره مورد تاکید و سرلوحه کار است و به همین منظور کلیه مسئولین قضایی از مرکز استان تا دورترین حوزه قضایی یک روز کاری خود را به ملاقات حضوری و استماع مشکلات قضایی مردم اختصاص داده اند.
وی فلسفه حضور مسئولین قضایی استان در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) را ملاقات بی واسطه با مردم و بررسی مسائل حقوقی و قضایی آنان از نزدیک و حضور در جمع مردم شریف شیرازخواند و اضافه کرد: مسئولان قضایی از جنس مردم و درمیان مردم هستند.
رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس در ادامه تامین امنیت همه آحاد جامعه را وظیفه دستگاه قضایی و نهاد های امنیتی خواند و خاطر نشان کرد : همه کسانی که از فضای سرزمینی ایران و تحت لوای نظام مقدس جمهوری اسلامی به سر می برند از حمایت قانون برخوردارند.
وی بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی تمام مردم جامعه از هر طیفی و گروهی از حقوق مساوی برخوردارند و در دادرسی نیز هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد و همگان یکسان و برابر از پوشش و حمایت قانون برخوردار می باشند.
القاصی دستگاه قضایی را پیشرو و پیشگام احقاق حق و اجرای عدالت در نظام اسلامی ارزیابی کرد و افزود: دغدغه همه مسئولین قضایی استان و دیگر مسئولین امنیتی تحقق این امر است که امنیت و آرامش هیچ یک از شهروندان در استان در معرض تهدید و مخاطره قرار نگیرد.

نظرات بینندگان