کد خبر: ۹۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵

طرح تعامل بسیج سازندگی فارس با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس

نشست تخصصی بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با حضور مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس و مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس برگزار شد.
به گزارش شیرازه، در راستای ایجاد تعامل بین بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در خصوص مباحث تخصصی مربوطه، در روز چهارشنبه مورخ 07/07/1395نشست تخصصی بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با حضور مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس و مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس برگزار شد.

طی این نشست بعد از تلاوت قرآن کریم، جناب آقای بوستانی مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس، ضمن خیرمقدم و خوش آمد گویی تعامل با بسیج سازندگی را سبب حفظ مراتع و اراضی ملی استان دانست و گفت: بسیج به عنوان یک بازوی امن توانایی جلوگیری از سوء استفاده های افراد در تعرض افراد به اراضی ملی را دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعامل وهمکاری هرچه بیشتر با این نهاد مردمی سازمان یافته افزود: بسیج سازندگی می تواند در پیشبرد اهداف و طرح های منابع طبیعی به عنوان بازوی این اداره باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس یکی از ماموریت های اساسی این اداره را حفاظت از اراضی ملی ذکر کرد وگفت: در این راستا احیاء جنگل ها و مراتع در شهرستان های استان فارس از برنامه های آتی این اداره بوده که در این راستا نیازمند تعامل و همکاری بسیج سازندگی در بحث احیاء جنگل ها ومراتع استان هستیم تا با جدیت تمام این موضوع را عملی نمائیم .

بوستانی بسیج سازندگی را بهترین گزینه در مقابله با تهدیدات زیست محیطی دانست و افزود: مسئله زیست محیطی به وقوع پیوسته در استان فارس و کل کشوررا در بر می گیرد و به همین جهت باید به سرعت برای رفع مشکلات مربوط به آن اقدام نمود.

در ادامه سرهنگ اسماعیلی با ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان بسیج سازندگی فارس توان فعالیتی بسیج را یادآور شد و همچنین برنامه های اجرا شده و طرح های در دست اقدام را تشریح کرد.

همچنین ایشان در رابطه با امنیت غذایی که یکی از وجوه مهم امنیت ملی کشور ها تلقی می شود و نیز لزوم افزایش ضریب امنیت غذایی با برطرف کردن مشکلات کشاورزان مطالبی بیان نمودند و در پایان نیز تاکید کردند حرکت بسیج تخصصی زمانی موفقیت آمیزاست که هم راستا و هماهنگ با برنامه های وزارت جهاد کشاورزی باشد.

در ادامه مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس تاکید کردند که بسیج همان بسیج سال 58 است که با فرمان حضرت امام خمینی (ره) با تفکر بسیجی راه اندازی شدوبا همان رسالت ولی به شکل منسجمو تخصصی می بایست کارها را دنبال کند. تاکید اسماعیلی ضمن اخلاق مداریبسیجیان در تخصصی بودن حوزه های فعالیت آنها بود.



نظرات بینندگان