کد خبر: ۹۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵

خانواده گذرگاه انتقال میراث ارزشمند یک ملت به آینده است

قائم مقام بنیاد صیانت از خانواده فارس با بیان اینکه خانواده نهاد مهمی است که گذرگاه انتقال میراث ارزشمند یک ملت به آینده است، تأکید کرد: با لطمه خوردن به نهاد ارزشمند خانواده، فرهنگ و ارزش های یک ملت نیز با آسیب جدی مواجه می شود.

خدایار پاک فطرت قائم مقام بنیاد صیانت از خانواده فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به فرموده رسول گرامی اسلام(ص) در خصوص نهاد خانواده گفت: نهادی در اسلام مقدس تر از نهاد خانواده نیست.

وی همچنین با بیان اینکه این نهاد مهم، گذرگاه انتقال میراث ارزشمند یک ملت به آینده است، تأکید کرد: با لطمه خوردن به نهاد ارزشمند خانواده، فرهنگ و ارزش های یک ملت نیز با آسیب جدی مواجه می شود.

قائم مقام بنیاد صیانت از خانواده فارس یکی از بهترین و مهمترین راههایی که دشمن می تواند به ما ضربه بزند و در یک ملت نفوذ کند را تخریب نهاد و بنیاد خانواده دانست و افزود: محافظت از چارچوب خانواده و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی یک امر واجب و همگانی است.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با تأکید بر اینکه هر روزه تهاجم فرهنگی دشمن قوی تر از پیش می شود، اظهار داشت: ایجاد نیازهای کاذب و تحقیر فرهنگ خودی از جمله آسیب هایی است که سبک زندگی ها را تغییر می دهد لذا آموزش استفاده صحیح از شبکه های مجازی امر مهمی است که نباید نسبت به آن سهل انگار باشیم.

این کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز گفت: ما به عنوان بنیاد صیانت از خانواده با همکاری بعضی از شخصیت ها، نهادها و ادارات گامهایی را برداشتیم اما انتظار ما از ارگان های مسئول به ویژه شورای شهر و شهرداری شیراز به صورت ویژه است.

وی در خصوص فعالیت های بنیاد صیانت از خانواده در استان فارس گفت: طرح امید که دوره انگیزش و مهندسی دانش و مهارت زندگی است تحت نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از سال 1392 تاکنون اجرا شده است.

لازم به ذکر است طرح امید به صورت ارائه مشاوره و برگزاری کلاس هایی در راستای آشنایی بیشتر و بهتر افراد با سبک زندگی و برخورد با مشکلات است که با توجه به ارزیابی های به عمل آمده از خود شرکت کنندگان نتیجه این طرح مثبت و مفید بوده است.

قائم مقام بنیاد صیانت از خانواده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این بنیاد در حال برنامه ریزی و پیگیری اجرایی شدن دو طرح الگوی زیبا زیستن و ذات البین است.

وی با اظهار اینکه طرح الگوی زیبا زیستن با روش خودارزیابی خانواده ها با موضوع های تربیت، خلاقیت، یادگیری، اقتصاد خانواده، مشارکت و حمایت عاطفی، روابط زناشویی، بهداشت و سلامت جسم و روان است، افزود: در این طرح پس از ارزیابی، کارشناسان ما با پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خانواده ها مشاوره های لازم را به افراد ارائه می دهند.

این مسئول در انتها با اشاره به طرح ذات البین گفت: در این طرح پس از شناسایی و ارائه آموزش مربوطه به بزرگان فامیل، محله ها و ادارات توسط اساتید کشوری، افراد قادر خواهند بود اختلاف های موجود را به راحتی حل و فصل کنند.

نظرات بینندگان