کد خبر: ۹۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
حجت السلام هاشمی زاده؛

امر به معروف و نهی از منکر باید جهانی شود.

امام جمعه فیروزآباد گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش شهید راه امر به معروف و نهی از منکر هستند.
به گزارش شیرازه، حجت السلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسید ماه محرم الحرام و آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر به تشریح جو حاکم در سال 61 هجری و حرکت امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت : امام حسین (ع) پیام مردم را لبیک گفت و از مدینه خارج شد و حج تمتع خود را به مفرده تبدیل کرد و فقط برای امر به معروف ونهی از منکر به سمت کربلا عازم شد.

وی در ادامه افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش شهید راه امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت السلام هاشمی زاده با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر فقط به روزه خواری و بدحجابی معطوف نمی شود و باید در سطح جهانی امر به معروف و نهی از منکر کرد؛ گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط این نیست که یک نفر روزه خواری کند یا بد حجاب است تذکر داده شود، امر به معروف بزرگتر اینهاست. امر به معروف و نهی از منکر باید به سیاست های غلط دولت ها کرد که چرا به مردم مظلوم فلسطین ، بحرین ، یمن ، عراق و سوریه ظلم می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر را در درون کشور تقویت کرده و باید این فریضه جهانی شود و با تاکید بر مسئله برگزاری کنسرت های موسیقی در مشهد مقدس و قم؛ گفت: اینجور نشود که در کنار حرم آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه(س) کنسرت موسیقی برگزار شود و این واقعا درد است برای انسان که زیر لقای پرچم لااله الا الله ، علیاَ ولی الله بگویید و در کنار بیت مراجع تقلید کنسرت موسیقی برگزار شود.

حجت السلام هاشمی زاده در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تبریک روز نیروی انتظامی به کارکنان نیروی انتظامی شهرستان و با اشاره به سالروز هجرت امام خمینی(ره) به اروپا گفت: حرکت مردم ایران به سمت انقلاب اسلامی و رفتن به سمت نجات از دست حکومت ستم شاهی با هجرت امام خمینی (ره) به اروپا آغاز شد.

خطیب جمعه فیروزآباد در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه به مسئله سرشماری و نفوس مسکن پرداخت و بیان داشت: هر کشوری تا آمار دقیق از جمعیت، نفوس و مسکن خود نداشته باشد نمی تواند برای آینده مردم خود برنامه ریزی کند و مسلماً این آمار برای برنامه ریزی دولت در اداره کشور ضروری است و مردم باید اطلاعات دقیق به مامورین نفوس و مسکن بدهند تا دولت مردان بتوانند بهتر برای کشور برنامه ریزی کنند.


منبع: فیروزنا
نظرات بینندگان