کد خبر: ۹۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵

برگزاری مرحله اول آزمون تصدی منصب قضا در شیراز

مرحله اول آزمون تصدی منصب قضا در سال 95 روز جمعه همزمان با سراسر کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه، در این آزمون 5569 داوطلبان از استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در 8 حوزه امتحانی در شیراز به رقابت پرداختند.

ارسلان اشرافی معاون منابع انسانی دادگستری فارس در جریان بازدید و نظارت بر حوزه های امتحانی در شیراز با بیان اینکه در این آزمون 3853 نفر مرد و 1716 نفر زن شرکت داشتند، گفت: آمار ها نشان دهنده افزایش قریب به 35 درصدی تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته است.

در این بازدید که معاون عمرانی و پشتیبانی و مدیر امور اداری و استخدامی دادگستری فارس نیز حضور داشتند اشرافی با تشریح مقررات حاکم در خصوص موضوع آئین نامه جذب، گزینش و کارآموزی داوطلبان تصدی امر قضا و استخدام قضان مصوب سال 1392 گفت: داوطلبان پس از مؤفقیت آزمون تستی مرحله اول در آزمون مرحله دوم که به صورت تشریحی برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

وی افزود: پس از این مرحله از پذیرفته شدگان مصاحبه علمی و عقیدتی به عمل می آید و پس از طی آزمون کتبی و مصاحبه روانشناسی، در نهایت مرحله گزینش صورت خواهد گرفت و با این وصف شایسته ترین افراد برای منصب قضا برگزیده خواهند شد.

معاون منابع انسانی دادگستری استان فارس در خصوص کارآموزی پذیرفته شدگان نهایی نیز اظهار داشت: پذیرفته شدگان نهایی از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به مرکز آموزش کارآموزان قضایی در سطح کشور معرفی و دوره یک ساله کارآموزی علمی و عملی خود را زیر نظر مجرّب ترین قضات دادگستری و اساتید حقوق سپری خواهند کرد.

اشرافی با بیان اینکه آموزش ها به صورت عملی و کارگاهی است، افزود: کارآموزان با حضور در مرجع قضایی، یافته های علمی خود را با تجارب عملی گره زده و آماده خدمت در دستگاه قضایی خواهند شد.

لازم به ذکر است امور اجرائی و حفاظتی آزمون در این مرحله بر عهده سازمان سنجش و آموزش کشور و نظارت بر روند برگزاری آزمون بر عهده معاونت منابع انسانی قوه قضائیه بود.


نظرات بینندگان