کد خبر: ۹۷۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵

خاری در چشم شیراز

پس از گذر از پلیس راه شیراز_ سپیدان، در شیراز به سمت چپ خود که نگاه می کنید اسکلت بتونی 30 طبقه ای می بینید که سال هاست به حال خود رها شده و مثل خاری زشت و بد قواره در منظر ه ورودی شهر، خود نمایی میکند و گویا مسئولانی که باید پیگیر آن باشند به خواب رفته اند.

به گزارش  شیرازه  از محور غربی که وارد شیراز می شوید پس از گذر از پلیس راه شیراز_ سپیدان به سمت چپ خود که نگاه می کنید اسکلت بتونی 30 طبقه ای می بینید که سال هاست به حال خود رها شده و مثل خاری زشت و بد قواره در منظره ورودی شهر خود نمایی میکند .


 آری منظور من همان ساختمانی است که قرار بود  هتلی باشد در کنار مجتمع تجاری خلیج فارس و در جهت جذب گردشگر و توسعه این منطقه هتلی احداث شود ولی بدلیل ناکارامدی مدیریت شهری سرمایه گذار پس از سرمایه برداری و  فریب افکار عمومی پروژه را نیمه کاره رها کرده و در حال حاضر در تهران مشغول ساخت یک مجتمع تجاری دیگری است .

پس از بهره برداری از دو فاز این مجتمع و با گذشت ماه ها و سال ها   از کلنگ زنی این پروژه بزرگ، خوابِ ساخت بزرگترين مجتمع تجاری، تفريحی، توريستی، فرهنگی و اقامتی ايران در شمالغرب شیراز تنها در فازهای تجاری و تفريحی تعبیر شده است و عملیات اجرایی فازهای توريستی، فرهنگی و اقامتی این مجتمع که مهم ترین بخش آن نیز یک هتل 35 طبقه است (فاز سوم) به خواب رفته است.

این خواب عمیق شاید فرصتی باشد برای اندیشیدن به این موضوع که احداث هایپر استار در شمالغرب شیراز تا امروز چه ارمغانی برای اقتصاد و بخصوص فرهنگ این کلان شهر داشته است، آن جا که هنوز هم بحث های داغی پیرامون بِرَند " هایپر استار " و " تاثیرات فرهنگی مجتمع های تجاری " در شیراز وجود دارند.

محتمع تجاری که مغازه های فعال آن اجناس قاچاق و خارجی را به مشتریان عرضه می کنند.


 قرار بود چند شهر بازی رو باز و سربسته بجای شادی شهری احداث شود تا محلی برای تفریح مردم شیراز شود ولی بجای آن چند صد مغازه خالی ساخته شده تا مردم شیراز پایان هفته به تفریح پاساژ گردی مشغول شوند .


بسیاری از مغازه داران متاسفانه کسانی هستند که زمین کشاورزی مرغوب خود را فروخته و به امید سرمایه گذاری به این مجتمع آمدند ولی افسوس که نتیجه ای برای آنها ندارد .

 هنوز حقوق و عوارض شهری از این پروژه بصورت کامل توسط شهرداری دریافت نشده و شنیده ها حاکی از مفقود شدن اسناد و پرونده این مجتمع در شهرداری شیراز است که اگر این صحت داشته باشد باید فاتحه آن قسمت را خواند  .

 در این باب گفتنی ها زیاد است که از حوصله دوستان خارج است .

 باشد تا کسانی که فکر میکنند رشد اقتصادی و سرمایه گذاری و اشتغال فقط از این راه بدست می آید بیدار و آگاه شوند.







برچسب ها: هایپرمارکت ، هتل
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵
0
با توجه به ماشینی بودن فعالیتهای شهرداری گم شدن پرونده معنایی ندارد