کد خبر: ۹۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
با 7 میلیارد تومان اعتبار

بیمارستان نادر کاظمی شیراز بهسازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 7 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی بیمارستان نادر کاظمی در نظر گرفته شده است.

به گزارش شیرازه، محمدهادی ایمانیه بعدازظهر امروز در بازدید از مراحل بهسازی بیمارستان نادر کاظمی و گشایش بخش رادیولوژی این بیمارستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان نادر کاظمی در سیاست‌های جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دانشگاه شماره 2 دندان‌پزشکی تبدیل شده و برخی از واحدهای بهداشت و درمان این بیمارستان به مکان‌های دیگر انتقال یافته است.

وی گفت: فضاهای خالی‌ شده بیمارستان نادر کاظمی به بخش‌های آموزش تغییر کاربری داده‌ و برای بهسازی آن تاکنون 5 میلیارد تومان هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود حدود 2 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل آن نیاز باشد.

این مسؤول بیان کرد: بیمارستان نادر کاظمی شامل 4 هزار مترمربع زیربنا بوده که تاکنون حدود 3 هزار مترمربع آن بازسازی شده است و امروز شاهد گشایش بخش رادیولوژی آن هستیم و امیدواریم در دهه فجر شاهد بازگشایی کامل این مجموعه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: راهکارهای جدیدی برای اجرای طرح پزشک خانواده در حوزه دندان‌پزشکی در نظر گرفته شده است چراکه این طرح در این حوزه نیاز به اعتبار بالایی دارد و دندان‌پزشکانی که در استخدام وزارت بهداشت یا در حال گذراندن طرح خود هستند می‌توانند به‌عنوان پزشک عمومی در این طرح شرکت کنند.

ایمانیه با اشاره به تغییر شغل برخی از دندان‌پزشکان به دلایل اقتصادی تصریح کرد: دندان‌پزشکان عمومی در طرح پزشک خانواده به مراجعان خدمات مورد نیاز را ارائه داده و کسانی که خدمات بیشتری نیاز دارند به مراکز زیر نظر وزارت بهداشت ارجاع داده خواهند شد و متخصصان مربوطه مراحل درمانی آن‌ها را ادامه می‌دهند و دندان‌پزشکانی که با مشکل‌ اقتصادی روبه‌رو شده‌اند می‌توانند در این طرح به ادامه فعالیت خود بپردازند.

وی اضافه کرد: پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد وضعیت پوسیدگی دندان‌های مردم فارس نسبت به سایر استان‌ها دو برابر بهتر است اما از شاخص‌های جهانی فاصله بسیاری دارد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای کاهش این شکاف جهانی سعی دارد به‌ وسیله مراکز جامع سلامت به ارائه راهکارهای پیشگیری در نوبت صبح و خدمات درمان در نوبت عصر بپردازد.


منبع: فارس
نظرات بینندگان