کد خبر: ۹۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

امن بودن وب سایت ها را چگونه شناسایی کنید

زمانی که در حال گشت و گذار در اینترنت هستید و به سایت های مختلف سر می زنید باید چند مورد را رعایت کنید.

به گزارش شیرازه به نقل از پلیس فتای فارس، URL یا آدرس سایت را دو بار چک کنید. در این صورت مطمئن خواهید بود که اطلاعات شخصیتان را به دلیل تشابه آدرس سایت در اختیار دیگران قرار نمی دهید. بهترین راه برای جلوگیری از اشتباه این است که آدرس سایت مورد نظرتان را دستی وارد کنید و هیچ گاه به لینک هایی که درایمیل شما ارسال می شود، اعتماد نکنید.

ممکن است ایمیلی با موضوع "ویدئوی خانوادگی صمیمی ترین دوست شما در FaceBook " را در ایمیل های خود مشاهده کنید. هیچگاه روی لینکی که از این ایمیل ها در اختیار شما قرار گرفته، کلیک نکنید. چون اگر آدرس URL سایت را دقیق چک نکنید و صفحه ای مشابه صفحه سایت Facebook را مشاهده کنید، بدون شک Username و Password خود را به راحتی در اختیار یک سایت ناشناس قرار می دهید.

سرویس Google Safe Browsing

یکی از این روش ها، استفاده از سرویس Google Safe Browsing سایت گوگل است. شما با وارد کردن IP یا آدرس سایت مورد نظر، می توانید از امنیت آن اطمینان حاصل کنید. در قسمت Address Bar انتهای آدرس را پاک کرده و آدرس سایت مورد نظر را به جای آن درج کنید. به طور مثال در آدرس زیر، می توانید به جای Cyberpolice.ir انتهای URL، نام سایت مورد نظرتان را درج کنید.

http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site= Cyberpolice.ir

سرویس Norton Safe Web

سرویس Norton Safe Web تنها یک URL از شما می خواهد و در پاسخ به این URL، با یک چراغ رنگی پاسخ شما را می دهد. سبز به معنای امن بودن سایت و قرمز به معنای این است که سایت حاوی بدافزار می باشد.

سرویس hpHosts

سرویس دیگری که بیشتر به Google Safe Browsing شباهت دارد، hpHosts نام دارد. در این سرویس کافی است نام سایت مورد نظر را وارد کنید تا اطمینان حاصل کنید که آیا این سایت حاوی اطلاعات مخرب و بدافزار است یا خیر. این سرویس اطلاعات بیشتری از Google Safe Browing در اختیار شما قرار می دهد.

نظرات بینندگان