کد خبر: ۹۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵
فرمانده انتظامی استان فارس:

رتبه نخست فارس در معلولیت ناشی از تصادفات

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با وجود اینکه در نیمه نخست امسال ۱۲ درصد کاهش تصادف در استان فارس مشاهده شده اما این استان همچنان رتبه نخست معلولیت ناشی از تصادف را در کشور دارد.
به گزارش شیرازه، سردار احمدعلی گودرزی در همایش همیاران پلیس با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال 12 درصد تصادفات در استان فارس کاهش یافته است، اظهار داشت: استان فارس به دلیل رانندگی نامطلوب رتبه نخست معلولیت ناشی از تصادف را دارد و این جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه 26 ارگان دولتی موظف به فرهنگ‌سازی هستند، افزود: در برخی از نقاط کشور مردم 100 درصد از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند درحالی که استفاه از کلاه ایمنی در استان فارس کمتر از 10درصد است و این به دلیل عدم انجام وظیفه ارگان‌های مربوطه است و این امر سبب می‌شود که پلیس وارد کار شده و این نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه 200 گردشگر در صف انتطار دیدن بناهای تاریخی استان فارس هستند، خاطرنشان کرد: عدم رعایت قانون رانندگی سبب کاهش جذب گردشگران می‌شود.

سرهنگ داوود قاسمیان، رئیس پلیس ترافیک شهری در شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه از یک میلیون نفر به عنوان همیار پلیس دعوت به همکاری شده است، گفت: 15هزار نفر راهور محله و 5هزار بازرس نامحسوس با پلیس همکاری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه 15هزار راهور پلیس که توسط پلیس و راهوری ساماندهی شدند در نقاط مختلف جاده‌های کشور در حال کمک به پلیس هستند، افزود: از سال 84 تا 94 تعداد اتومبیل از 4 میلیون به 18 میلیون رسیده اما تعداد کشته‌شدگان از 27هزار و 760 نفر به 16هزار و 562 نفر کاهش یافته که این رقم قابل توجه است.

وی عنوان کرد: هر چند این کاهش رقم قابل توجه‌ است اما بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کشته شدن یک نفر هم زیاد است و باید با بسیج شدن دستگاه‌ها این خواسته رهبری را برآورده کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان