کد خبر: ۹۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

فیلم/ برافراشته شدن پرچم عزای حسینی بر فراز گنبدحرم حضرت شاهچراغ(ع)

پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد حرم های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سید علاء الدین حسین(ع) برافراشته شد.
به گزارش شیرازه، در شب اول محرم الحرام، با حضور خادمان آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و سید علاالدین حسین(ع)، زائران، مجاوران و مردم ولایت مدار شیراز، پرچم عزای حسینی (ع) بر گنبد این حرم های شریف برافراشته شد. 
خادمان حرم های مطهر در آیین خاصی پرچم سیاه را به نشانه ادای احترام به ساحت مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و حضرت سید علاالدین حسین بر فراز گنبد های مطهر این امامزادگان جلیل القدر نصب کردند.
به گفته حجت‌الاسلام سلامی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ، مراسم سوگواری در رثای امام حسین(ع) و یاران با وفایش از امشب در حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز و تا آخر ماه صفر ادامه دارد.
 وی افزود: هر شب پس از نماز مغرب و عشاء مراسم سخنرانی توسط حجج‌الاسلام جاوید و سعادت برگزار و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از جمله کاظم محمدی، سیدانجوی، خلیل نگهبان، رضا رودکی، نجف روستا،محمدشریف‌زاده، سعیدخائف‌پناه و امیریقطین در رثای شهادت سیدالشهداء به مداحی می‌پردازند.
سلامی گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای هیات‌ مذهبی شیراز، هر شب،هیات‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) حرکت می‌کنند.


نظرات بینندگان