کد خبر: ۹۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵
رئیس شورای هیئات مذهبی فارس:

1000خیمه عزاداری درشیراز بیمه می شوند

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت: پیگیری های لازم با بیمه سامان صورت گرفته است که امسال خیمه های عزاداری بیمه شوند.

مظفر مختاری رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با بیان اینکه نزدیک هزار خیمه در شهر شیراز برپا شده است، گفت: در تمام هیئات مذهبی سطح استان که بیش از 7 هزار هیئت هستند خیمه زده و آماده شده اند به پیشواز عزاداری سیدالشهداء بروند.

وی افزود: با توجه به اهمیت فضای امنیتی، ارتباطات مستقیمی با دستگاه های مربوطه داشتیم و بایدها و نبایدهای امنیتی را گفتیم.

مختاری با اشاره به اینکه بحث جانمایی با شهرداری ها، اداره های برق و دیگر ارگان های مرتبط صورت گرفته، اظهار داشت: صحبت های لازم در این راستا انجام شد و تفاهم نامه نیز صورت گرفته است.

رئیس هیئات مذهبی فارس با عنوان اینکه یک صدم قیمت مصرفی برق را باید خود هیئات بپردازند، خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم با بیمه سامان صورت گرفته است که امسال خیمه های عزاداری بیمه شوند.

وی افزود: حرم های مطهر سید علاءالدین حسین (ع)، حضرت علی بن حمزه (ع)، حضرت امامزاده ابراهیم (ع)، سیدتاج الدین غریب (ع) و گلزار شهدای شیراز آماده پذیرایی از هیئت هایی است که به آن سمت حرکت می کنند.

رئیس هیئات مذهبی فارس با بیان اینکه هیئت ها از سه مسیر وارد حرم مطهر شاهچراغ(ع) و از یک مسیر خارج می شوند، اظهار داشت: پیگیری های لازم برای ورود هیئت ها از میدان شهید مفتح، گود عربان، میدان شهدا، چهارراه مشیر به سمت حرم مطهر انجام شد و خروجی نیز از سمت شاهزاده قاسم خواهد بود.

این مسئول با تأکید بر ممنوعیت آوردن طبل های بزرگ در هیئت ها، گفت: به دلیل بحث امنیتی و آلایندگی صوتی، از آوردن طبل های بزرگ در سطح شهر جلوگیری خواهد شد.

به گزارش شیرازه، در سال های گذشته عکس هایی منتسب به ائمه اطهار (ع) به همراه هیئت ها آورده می شد که امسال با آوردن این عکس ها ممنوع شده و جایگزین آن تصاویر شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

مختاری با اشاره به اینکه ساعت شروع تمامی هیئت ها با تلاوت کلامی از قرآن مجید پس از نماز مغرب و عشاء است، افزود: هیئت ها موظف هستند تا قبل از ساعت 23 طبل ها و سیستم های صوتی را از خیابان ها جمع آوری کنند و ادامه عزاداری در خود خیمه ها صورت بگیرد.

نظرات بینندگان