کد خبر: ۹۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه کازرون در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن:

دغدغه حفظ قران برای مسئولان کمتر از کنسرت است /جشنواره انجیر چه ربطی به موسیقی داشت

امام جمعه کازرون در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن با بیان اینکه جشنواره انجیر چه ربطی به موسیقی دارد گفت: شاد بودن ترویج موسیقی نیست، این‌ها شادی کاذب و زود گذر است و اگر میخواهید مردم شاد شوند برای جوانان کار و شغل درست کنید و موانع ازدواج را بردارید .

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، مراسم تجلیل از 65 حافظ کل قرآن کریم شهرهای کازرون، قائمیه و نودان با حضور جمعی از مسئولان و مردم در قائمیه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد خرسند  امام جمعه قائمیه در ابتدای این مراسم مسئولیت حافظان قرآن در جامعه را سنگین تر از مردم عادی دانست و اظهار داشت: ظرفیت‌های بالای قرآنی در بخش چنارشاهیجان وجود دارد که وجود دو روشن دلِ حافظان کل قرآن گویای این مطلب است.

حجت الاسلام خرسند در ادامه مراسم با بیان اینکه بخش چنارشاهیجان علی‌رغم محرومیت برای فعالیت‌های قرآنی ظرفیت بالایی دارد عنوان کرد: امروز ده‌ها حافظ قرآنی در این بخش داریم که ان شالله با همت مسئولان و خیرین این تعداد به صدها نفر برسد.

امام جمعه کازرون تاکید کرد: با وجود پیشرفت‌های بشر شاهد عقب گرد در مسایل معنوی هستیم و مشکل دنیای امروز این است که خدا در زندگی انسان‌ها نمود واقعی ندارد.

تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شهرستان کازرون

وی با اشاره به ناامنی کشورهای یمن، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، افغانستان و بحرین تصریح کرد: هر روز مردم به خاک و خون کشیده می‌شوند اما مدعیان حقوق بشر، کمترین حق و حقوقی برای آن‌ها قایل نیستند ولی با انفجار کوچکی در خیابان‌های نیویورک و زخمی شدن چند نفر، تمام شبکه‌های بین‌المللی پوشش گسترده‌ای از این حادثه می‌دهند گویا خون مردم اروپا و آمریکا رنگین تر از دیگر کشورها است.

امام جمعه کازرون با تاکید بر ظلم شجره خبیثه  آل سعود در حق مردم یمن بیان داشت: با گذشت حدود یک سال و نیم از بمباران یک کشور مسلمان و قتل و عام هزاران زن و کودک توسط رژیم خبیث آل سعود، کسی آن را پوشش خبری نمی‌دهد ولی با وجود چنین جنایاتی سعودی‌ها شبکه‌هایی دارند که 24 ساعت قرآن پخش می‌کنند.

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه قرآن به تنهایی انحراف می آورد تصریح کرد: قرآن بی ولایت، معاویه و یزید و شیعه انگلیسی تربیت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به شبکه‌هایی که به نام شیعه فعالیت می‌کنند بیان کرد: اینها با توهین به مقدسات زمینه تولید داعش را به وجود می آوردند و اشخاصی مثل شیخ زکزاکی و عیسی قاسم بهای این شیعه‌های انگلیسی را باید بدهند و این‌ها بخاطر دوری از قرآن و اهل بیت است.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه دغدغه اصلی مقامات ما این است که کنسرت موسیقی اجرا شود افزود: ما با موسیقی و کنسرت مخالف نیستیم ولی اندازه‌ای که دغدغه کنسرت و موسیقی در کشور هست دغدغه حفظ قرآن نیست.

وی در ادامه با طرح این سئوال که «شبکه‌های پربیننده ما تا حالا چند بار از حافظان قرآن تجلیل کرده‌اند؟» عنوان کرد: این شبکه‌ها با هزینه‌های بسیار زیاد از هنرپیشه‌ها با قیافه‌های عجیب و غریب دعوت می‌کنند و آنان را به عنوان الگو به مردم معرفی می‌کنند.

تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شهرستان کازرون

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه جشنواره انجیر چه ربطی به موسیقی دارد تصریح کرد: ما با شاد بودن مردم مخالف نیستیم ولی شاد بودن ترویج موسیقی نیست، این‌ها شادی کاذب و زود گذر است و اگر میخواهید مردم شاد شوند برای جوانان کار و شغل درست کنید و موانع ازدواج را بردارید و نباید همه مسائل را قاطی کنیم.

وی علت حضور نیافتن در جشنواره انجیر دوسیران را برنامه ریزی مفصل موسیقی برای این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: در فرصتی مناسب به روستای دوسیران خواهم رفت و از تبلیغ انجیر این روستای تاریخی هم حمایت می‌کنم.

امام جمعه کازرون با انتقاد از برخی مسئولان گفت: موقوفه خواجه حسام الدینی وقف بر حوزه علمیه کازرون و موقوفه حاج علی قلی خانی وقف بر عتبات و عالیات و مشهد و قرآن است و به همین خاطر خواندن قرآن بر سر قبر واقف باید صورت گیرد.

در این مراسم از سه روشن دل حافظ قرآن به نام‌های سمیه کاویانی، اصغر کاویانی که خواهر و برادر و معلول و بی سواد هستند و بهزاد مزارعی سوال‌های قرآنی شد و از طرف آیت الله حدائق نیز به هرکدام ربع سکه بهار آزادی اهدا گردید.

گفتنی است در پایان از 65 حافظ  کل قرآن و خیرین بخش‌های چنارشاهیجان و بخش کوهمره نودان تجلیل به عمل آمد.


تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شهرستان کازرون
تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شهرستان کازرون
تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شهرستان کازرون
تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شهرستان کازرون
تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شهرستان کازرون
تجلیل از حافظان کل قرآن کریم شهرستان کازرون




نظرات بینندگان