کد خبر: ۹۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
آیت الله ایمانی:

مصوبات شورای زکات باید مورد توجه قرارگیرد تا شاهد کاهش فقر دراستان باشیم

نماینده ولی فقیه دراستان فارس وامام جمعه شیراز گفت: اگر زکات به میزان واقعی مورد توجه قرار می گرفت فقر حداقل در روستاهای ما ریشه‌کن می شد.

به گزارش شیرازه، آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار رئیس ستاد احیاء زکات اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته حجم زکاتی که در کشور وجود دارد بسیار بیشتر از آن میزانی است که جمع‌آوری و اعلام می‌شود و مصوبات شورای زکات باید مورد توجه قرارگیرد تا شاهد کاهش فقر در استان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با اشاره به اینکه درشرایط کنونی علماء و وعاظ بیشتر به مسائل سیاسی و اجتماعی می‌پردازند و به روایات اهل بیت در مورد فروع و احکامی مانند زکات کمترمورد توجه قرار می گیرد افزود: علما وفقها باید روایات و احادیث در زمینه زکات را با تفسیر و برای جامعه اسلامی تبیین وتشریح کنند تا به اهمیت این امرالهی بیشتر آشناشوند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: مردم باید اثرات زکات را در عمران و آبادانی و رفع مشکلات منطقه عخود ببینند و این امر باعث افزایش اعتماد و تمایل آنان به پرداخت زکات می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: امروز در روستاها فقرای زیادی وجود دارند که می‌توان از محل زکات به آنان کمک کردو نیز برای حل مشکل ازدواج و اشتغال جوانانِ گام های اساسی و تعیین کننده برداشته شود تازمینه بیکاری و مهاجرت روستائیان به شهر ها کاهش یابد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: اگر زکات به میزان ظرفیت واقعی که دارد مورد توجه قرار می‌گرفت فقر حداقل در روستاهای ما ریشه‌کن می‌شد.

آیت‌الله ایمانی استفاده از ابزار هنر را در تبیین امر زکات دارای اهمیت توصیف و بیان کرد: اسلام برای تمام مسائل اجتماع راهکار پیش‌بینی کرده و تجربه استفاده از نقدینگی در زمان دفاع مقدس بدون استقراض تجربه موفقی بود که استمرار نیافت.

آیت الله ایمانی افزود: در اسلام بهگرفتن زکات سفارش شده است و پیامبر اسلام (ص) ماموریت داشتند زکات را از مسلمانان دریافت و به فقرا و مساکین تحویل دهند، لذا برای جمع آوری زکات باید از ظرفیت روحانیت و طلاب اهل تسنن و تشیع در استان فارس بهره برد همچنین مصوبات شورای زکات باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش فقر در استان باشیم.


نظرات بینندگان