کد خبر: ۹۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر:

هر کارخانه ای که تعطیل بشود یک سنگر از جمهوری اسلامی دچار مشکل می شود/ آمریکا تحریم را فقط در حد حرف رفع کرده است

نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی با حضور سرهنگ پاسدار سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر، مدیران صنایع استان و مسئولان واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی در ابتدای صحبت هایش در این نشست با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، گفت: اداره یک واحد صنعتی بسیار سخت است، امروز در موقعیتی قرار داریم که نیازمندیم با جدیت و همکاری از مشکلات عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی هم لحظات شیرین و هم لحظات سخت داشتیم، گفت: با صبر، پشتکار، توکل بر خدا و عنایت ائمه اطهار (علیهم السلام) جنگی که آمده بود کشور را نابود کند تبدیل به یک پیروزی ماندگار و شیرین در کام ملت شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با اشاره به آیه 217 سوره بقره (1)، گفت: دشمن، دشمن است و دست از دشمنی هم برنخواهد داشت، ویژگی دشمن این است که همواره با شما می جنگد تا بتواند شمارا نابود کند یا از دینتان برگرداند، جنگ برای نابودی به ملت ایران تحمیل شد اما از این بحران عبور کردیم.

وی افزود: اروپا و آمریکا به کدام کشور کمک کردند مگر اینکه ابتدا منافع خودشان را تامین کردند؟ آن ها بدنبال گسترش منافعشان هستند، در 500 سال اخیر 19 جنگ را پشت سر گذاشته ایم که انگلیس خبیث در پشت صحنه این جنگ ها قرار داشته است، تنها جنگی که استقلال کشور به دشمنان اجازه ورود نداده است، " هشت سال دفاع مقدس " بود.


وی گفت: 8 ماه از برجام گذشته است، دشمن بنا نیست بر عهد و پیمانش پایبند باشد، آمریکا تحریم را در حرف رفع کرده اما تهدید را جایگزین آن کرده است.


سرهنگ پاسدار کوشکی در اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پیرامون " اقتصاد، بیکاری و عدالت "، گفت: اقتصاد یکی از مسائل اساسی کشور است، ستاد اقتصاد مقاومتی در استان فارس باید موانع پیش روی صنایع و تولیدکنندگان را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه خودمان باید مسائل کشور را حل کنیم، گفت: 8 ماه از برجام گذشته است، دشمن بنا نیست بر عهد و پیمانش پایبند باشد، آمریکا تحریم را در حرف رفع کرده اما تهدید را جایگزین آن کرده است، با تمام بانک های بزرگ دنیا جلسات خصوصی گرفته اند و گفته اند حواستان باشد اگر به ایران بروید برایتان مشکل ایجاد می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصاد هر کارخانه ای که تعطیل بشود یک سنگر از جمهوری اسلامی دچار مشکل می شود.

وی با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد طِی چهار سال اخیر 200 میلیارد تومان به طرح های اشتغالزایی اختصاص داده است، گفت: 25 هزار شغل در استان فارس ایجاد شده است، نمونه ای داشته ایم که با یک وام 30 میلیون تومانی 7 نفر از اعضای یک خانواده مشغول به کار شده اند، اکنون نیز تلاش می شود منابع از مرکز کشور برای استان فارس جذب شوند.

سرهنگ پاسدار کوشکی با بیان اینکه قرارگاه خاتم، آستان قدس رضوی و بنیاد برکت با هدف محرومیت زدایی به استان فارس خواهند آمد، گفت: اعتبار بسیار خوبی از سوی سپاه پاسداران برای سرمایه گذاری در مناطق محروم استان فارس اختصاص داده شده است، ضمن اینکه برگزاری اردوهای جهادی با قوت پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی ضربه جبران ناپذیری به استان فارس زده است، خاطرنشان کرد: برای کمک به صنایع استان فارس موضوع " ترویج الگوی مصرف کالای ایرانی، فعال سازی ستاد پایش صنعت و واحدهای صنعتی و توسعه صنایع تبدیلی خود اتکا " را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با تاکید بر اینکه تمام ملزومات مورد نیاز سپاه فارس از صنایع درون استان تامین می شوند، گفت: اولویت سپاه استان فارس برای خرید تجهیزات صنایع تولیدی درون استان فارس هستند، برای مثال برای ساخت 400 سوله از ظرفیت صنایع استان استفاده کرده ایم با وجود اینکه می توانستیم با هزینه کمتر تجهیزات موردنیاز را از استان های همجوار تامین کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران و بسیج عملگرا و به دور از بروکراسی پیچیده هستند، گفت: مسائل، مشکلات و توانمندی های شهرک صنعتی شیراز توسط سازمان بسیج کارگری و سازمان بسیج مهندسی پیگیری و تدوین شده و به تمام رده های نظامی و انتظامی استان فارس برای تامین تجهیزات و ملزومات اعلام خواهند شد.

سرهنگ پاسدار کوشکی افزود: در سال جاری به واحدهای صتعتی که بیش از 15 کارگر دارند تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات 16 درصد ارائه خواهد شد، نرخ سود این تسهیلات 22 درصد بوده که بانک مهر اقتصاد با تخفیف 100 میلیارد تومان این نرخ را کاهش داده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر افزود: مشکلات درمانگاه شهرک صنعتی شیراز نیز توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی پیگیری خواهند شد.

وی در پایان صحبت هایش گفت: سرمایه گذار به امنیت پایدار، حراست از منابع و دستاوردها و بازار مصرف نیاز دارد، سپاه پاسداران و بسیج استان فارس با تمام توان برای تامین این نیازها وارد عرصه شده اند.


نظرات بینندگان