کد خبر: ۹۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵

همایش شیرخوارگان حسینی در 41 کشور

دبیر مجمع جهانی علی اصغر (ع): مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان در 41 کشور برگزار می شود.
به گزارش شیرازه،به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما داوود منافی‌پور گفت: با وجود جوسازی ها امسال حتی در  انگلیس، روسیه، ‌آلمان، فیلیپین، اندونزی، یمن، تاجیکستان، میانمار، سنگاپور، اکراین، آذربایجان، کشمیر، هند، مالزی، تایلند، سوئد، بلژیک، ترکیه، عراق، بحرین، عربستان، پاکستان، کلمبیا، عمان نیز این همایش برگزار می شود.
وی شهادت حضرت علی اصغر(ع) را ظرفیّت بی‌مانند برای جلب توجه انسان‌ها بر واقعه عاشورا و تسخیر قلوب آزادگان در جهان خواند و گفت: امسال که چهاردهمین سال برگزاری این مراسم است این برنامه‌ها در بیش از 3 هزار و 500 نقطه ایران و 40 کشور برگزار می‌شود.
دبیر مجمع جهانی علی اصغر (ع) ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی به طور همزمان در نخستین جمعه محرم 16 مهر امسال ، ساعت 9 صبح برگزار می‌شود و نزدیک به 10 میلیون نفر از بانوان همراه با کودکان خردسال خود در این مراسم معنوی حضور می‌یابند.
وی گفت : حدود 70 کارگاه دوخت لباس در همه استان های کشور داریم که لباس شیرخوارگان را برای 3 هزار جلسه می‌دوزند و اهدا می‌کنند و نزدیک به 3 هزار خانم در دوخت و بسته‌ بندی این لباس‌ها در قالب نذر و به صورت رایگان شرکت می‌کنند.
منافی پور افزود: بیشترین حساسیت غرب در این خصوص به علت حک «یا صاحب‌الزمان» بر روی سربندهایی است که برای شیرخوارگان حسینی توزیع می‌شود.
وی ایجاد سؤال در ذهن و زبان همه انسان‌ها نسبت به هویت وجودی عاشورا و اسرار «بِأیِّ ذَنبٍ قُتِلَت»، آشکارسازی نیروی مظلومیت شهـادت حضرت علی اصغـر(ع)، معرفی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به جهانیان به واسطه بی‌بدیل‌ترین سند حقانیت و مظلومیت ایشان یعنی شهادت حضرت علی اصغر (ع) و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت منجی را از جمله اهداف مجمع جهانی حضرت علی اصغر دانست.
منافی پور نقطه عطف این همایش را نذرنامه‌ خوانی یا نذر کردن مادران برای اینکه فرزندشان را نذر یاری حضرت صاحب‌ الزمان(عج) می‌کنند، برشمرد و خاطر نشان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی، حرکتی ضد استکبار است به این علت که حرکت امام حسین (ع) ضد استکبار است و ایشان فرمودند: حرکت مثل منِ حسین نباید در هیچ زمانی مثل حرکت یزید باشد.
منافی پور با یادآوری اینکه مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) از سال 1382 آغاز به کار کرده است ،افزود: این مجمع بر آن شد که با برگـزاری مراسم واقعه گویی شهادت طفل شش ماهه کربلا و برافراشتن سنـد حقّانیت حضـرت اباعبدالله الحسین (ع) در نخستین جمعه محرم، فریادی رسـا و اثـرگذار را با محوریت شهیـد شیرخـوار کربـلا حضرت علی اصغر (ع) در اقصی نقاط جهان سردهد.

نظرات بینندگان