کد خبر: ۹۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵

صحن شاهچراغ(ع)میعادگاه عزاداران حسینی در تاسوعا

صحن حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم(ع) موسوم به شاهچراغ(ع) شیراز براساس سنت دیرینه محل تجمع عزاداران حسینی در روز تاسوعای حسینی خواهد بود.
به گزاارش شیرازه،  معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در این زمینه گفت:بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال راس ساعت 9 صبح با حضور هیات های مذهبی و عموم مردم ولایت مدار استان فارس و شهر شیراز در روز تاسوعا در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد سلامی چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دهه اول محرم امسال برنامه هایی از جمله قرائت زیارت عاشورا صبح هر روز، سخنرانی و مداحی بعد از نماز مغرب و عشا، همایش عظیم شیرخوارگان حسینی، همایش عظیم زینبیون، عزاداری نوجوانان با عنوان احلی من العسل و حرکت و تشرف هیات های مذهبی در این حرم مطهر(ع) انجام می شود.
سلامی اظهارداشت: به دلیل استقبال فراوان خانواده ها از همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در استان فارس و شهر شیراز، قرار است امسال باشگاه شیرخوارگان و خانواده های آنها درحرم مطهر راه اندازی شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه هر ساله برای این همایش عظیم بیش از 60 هزار نفر به آستان مقدس مشرف می شوند گفت: بنا داریم با راه اندازی این باشگاه در طول سال فعالیت های فرهنگی و مذهبی مستمر و موثری را در حوزه های تربیتی، خانواده و تربیت فرزند برای شرکت کنندگان این برنامه داشته باشیم.
سلامی افزود: همچنین امسال برنامه ویژه شام غریبان با برگزاری آیین لاله گردانی با حضور بیش از یک هزار نفر از خادمان این حرم مطهر برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برنامه های این آستان مقدس در ایام ماه محرم و صفر با هدف تقویت اراده الهی، فداکاری، جهاد و از خودگذشتگی برنامه ریزی شده است.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلایل مسایل بهداشتی از محرم امسال ارائه چادر به زائران زن این حرم مطهر ممنوع شده است لذا زائران این حرم مطهر باید برای تشرف به این حرم مطهر با خود چادر به همراه داشته باشند.
سلامی عنوان داشت: این حرم مطهر تنها تعدادی چادر برای زائران توریست و غیر ایرانی دارد که در صورت نیاز در اختیار آنها قرار می دهد.

** همایش شیرخوارگان حسینی
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در استان فارس نیز گفت: امسال چهاردهمین همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) و سه هزار و 800 نقطه در کشور، 30 کشور جهان به صورت همزمان در بیش از 300 نقطه استان فارس برگزار می شود.
شاهرخ صبوری بیان کرد: یکی از وی‍ژگی های امسال همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در استان فارس ارتباط گیری با شرکت کنندگان این برنامه در استان است که بنا داریم از امسال فعالیت های فرهنگی و مذهبی مستمری را وی‍ژه شرکت کنندگان و مخاطبان این برنامه در فارس اجرا کنیم.
وی بابیان اینکه تلاش می کنیم فعالیت های ما تنها به یک برنامه و همایش بسنده نشود اظهارداشت: مادران، خواهران و شرکت کنندگان در همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در استان فارس برای ثبت نام فرزندان خود از طریق سامانه 3000800233 اقدام کنند تا ما بتوانیم در آینده ارتباط خود را با شرکت کنندگان برقرار کنیم.
او اضافه کرد: سال گذشته 83 هزار نفر از مردم استان فارس در این سامانه ثبت نام کردند.
صبوری ادامه داد: همچنین مسابقه وی‍ژه کودکان شرکت کننده در این برنامه با عنوان ' به اسمم افتخار می کنم'، مسابقه عکس های موبایلی، امضا طومار محکومیت کشتار کودکان در منطقه، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم استان و حضور ویژه شیرخوارگان و کودکان بی سرپرست پروررشگاه های استان از برنامه های پیش بینی شده برای این برنامه است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان