کد خبر: ۹۷۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
معامله فانی با کدام گروه است، اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان؛

لابی وکیل‌ الدوله‌ها برای مسکوت نگه‌داشتن استیضاح فانی/ ورود 2 عضو بنیاد باران به صندوق ذخیره فرهنگیان در پی منتفی شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش

تنها چند روز بعد از منتفی شدن استیضاح فانی، جلسه ای در راستای تعیین تکلیف هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل می شود که در این جلسه اعضای جدید هیئت مدیره اعلام می شوند.
به گزارش شیرازه، ابتدای شروع مجلس دهم با طرح استیضاح برخی از وزرا همراه شد؛ فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش یکی از وزرای پر حاشیه در دولت دهم است.

در حالی که فانی تا یک قدمی استیضاح رفته بود و امضاهای نمایندگان پای استیضاح او خشک شده بود؛ نمایندگان عضو فراکسیون امید یکباره امضاهای خود را پس گرفتند.

از ابتدای روی کار آمدن فانی، عزل و نصب‌های سیاسی و جناحی یکی از مواردی بود که از چشم کسی پوشیده نماند تا جایی که آموزش و پرورش به جای رسیدگی به امور معلمان و دانش آموزان، کانونی برای فعالیت‌های جناحی و باند بازی شد.

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار، و یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جمع زیادی از نمایندگان به صورت شفاهی و پیامکی آمادگی خود را برای امضای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بودند می گوید: طراحان و امضاکنندگان طرح استیضاح فانی از هر سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایت هستند و هدف آنها از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ حقوق و منافع فرهنگیان و 12 میلیون دانش آموز است.

75 امضا تنها در مرحله اول برای استیضاح فانی جمع آوری شد که بعد از آنکه نمایندگانی امضاهای خود را پس گرفتند این تعداد به حد نصاب نرسید.

با گذشت یک هفته از زمان جمع آوری امضا برای استیضاح فانی، علیرضا رحیمی نماینده اصلاح طلب مجلس و عضو فراکسیون امید ضمن مخالفت با طرح استیضاح وزیر ورزش آموزش و پرورش گفت: ما با مشکلات فرهنگی و سیستم آموزشی در آموزش و پرورش مواجه هستیم ولی فضای عمومی و سیاسی کشور فضایی نیست که استیضاح فانی جواب دهد.

فانی وزیری است که این روز ها دوران خوف و رجای خود را سپری می کند در حالی که سومین خطر استیضاح طی روزهای گذشته از بیخ گوش فانی گذشت؛ این بار 29 نماینده پای استیضاح فانی را امضا کردند اما در نهایت استیضاح وزیر آموزش و پرورش با تشکیل کمیته میانجی‌گری جهت بررسی ایرادات طراحان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش و حل مشکلات در این وزارتخانه منتفی شد.

لابی وکیل الدوله ها بار سوم هم توانست استیضاح فانی را مسکوت نگه دارد اما این بار برخی از رسانه های زنجیره و اصلاح طلب ادعایی مبنی بر معامله گری وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان اصولگرا برای فرار از استیضاح را مطرح کردند.

محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مردم تهران چندی پیش در توییتر خود نوشت: به وزیر آموزش و پرورش ⁩هشدار می‌دهم تن دادن به عزل و نصب های تحمیلی از سوی بعضی از استیضاح کنندگان راه حل مناسبی برای گریز از استیضاح نیست.

توجه به این نکته ضروری است که فانی بعد از آنکه محمدعلی نجفی گزینه اول روحانی برای وزارت آموزش و پرورش با اختلاف یک رای نتوانست رای اعتماد نمایندگان را بگیرد، به عنوان گزینه دوم به مجلس معرفی شد و در حالیکه با توجه به سابقه اش در ستاد فرهنگیان میرحسین موسوی، امید زیادی نسبت به عملکردش وجود داشت، نتوانست انتظارات را برآورده کند و در نظرسنجی اخیر مجمع هم جزو چهار وزیر نامطلوب کابینه از نگاه مردم است.

همین سابقه سیاسی فانی کافی است تا اصولگرایان نسبت به فانی روی خوش نشان ندهند و سیاسی بازی های او را نپذیرند.

بر اساس این گزارش تنها چند روز بعد از منتفی شدن استیضاح فانی، جلسه ای در راستای تعیین تکلیف هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل می شود که در این جلسه اعضای جدید هیئت مدیره اعلام می شوند.

اسنادی در اختیار دانا قرار دارد که نشان می دهد هیئت مدیره جدید صندوق ذخیره فرهنگیان متشکل از اسماعیلی دانا، خجسته، فرزانه، عالمی، ناصری و هاشمی طبا است که انتخاب نفر هفتم به زمان دیگری موکول شده است.

ورود دو نفر از اعضای بنیاد باران به صندوق ذخیره فرهنگیان تنها چند روز بعد از پس گرفته شدن استیضاح فانی شائبه لابی های گسترده آموزش و پرورش در مجلس و اعطای امتیاز برای بازپس گیری امضاها از پای استیضاح را بیشتر می کند.


منبع: دانا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵
0
ان روزی که مجلس می توانست کاری نکرد حالا که دیگر مجلس نمی تواند