کد خبر: ۹۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
خطیب جمعه کازرون:

نقش‌ برجسته‌های تنگ چوگان حفظ شوند/ سبک‌های مداحی باید سالم و به دور از خرافات باشد

امام جمعه کازرون گفت: حفظ آثار تاریخی این شهرستان به‌ویژه نقش‌برجسته‌های تنگ چوگان مهم است و مسئولان باید از سرمایه‌گذاری در جذب گردشگر و هتل‌سازی حمایت کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) درخصوص ایام سوگواری محرم اظهارداشت: نظم در عزاداری‌ها، کیفیت اشعار و سوزوگدازی که در لحن نوحه‌خوان‌ها باید وجود داشته باشد و ترویج سبک‌های صحیح و سالم و دوری از خرافات و حرف‌های ناصحیح از تذکرات مهم در این ایام است.

وی سرشماری را اساس توسعه کشور دانست و گفت: در نخستین مرحله سرشماری که به‌صورت اینترنتی است هر فرد با داشتن کد ملی و کد پستی می‌تواند به‌صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کند.

خرسند در ادامه بابیان اینکه این اطلاعات به‌صورت محرمانه ثبت و نگهداری می‌شود از مردم کازرون برای شرکت در سرشماری نخستین مرحله به‌صورت اینترنتی دعوت و خاطرنشان کرد: در فرمانداری این شهرستان امکانات ثبت‌نام به‌صورت رایگان فراهم است.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به شهر تاریخی بیشاپور که گفته بود پرونده شهر تاریخی بیشاپور، برای ثبت در فهرست جهانی سال 2018 آماده شده است اظهار داشت: امیدواریم این وعده عملی شود.

حجت الاسلام خرسند حفظ آثار تاریخی این شهرستان به‌ویژه نقش‌برجسته‌های تنگ چوگان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان با حمایت از سرمایه‌گذاری در جذب گردشگری و هتل‌سازی به وعده خود در این زمینه عمل کنند.

حقوق‌های نجومی همچون فتنه سال 88 به ارزش‌های انقلاب و اعتبار نظام لطمه زد

حجت‌الاسلام قهرمان عباسی امام جمعه قائمیه در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت ایام سوگواری محرم و گرامیداشت روز جهانی کودک اظهار داشت: پایداری سلامت جامعه و تحقق آرمان‌های اجتماعی نیازمند توجه به حقوق کودکان است.

وی بیان کرد: بر اساس آموزه‌های تعالیم دینی، کودکان حقوقی دارند که باید محترم شمرده شود و اگر روزی را به‌نام کودک نام‌گذاری کرده‌اند برای این است که این مهم موردتوجه در جوامع بشری قرار گیرد.

حجت الاسلام عباسی افزود: اگر توسط استکبار جهانی شاهد قتل‌عام هزاران کودک در اقصا نقاط عالم هستیم به خاطر این بوده که این حق در ادبیات سیاسی مستکبران تعریف‌ نشده است.

وی بابیان اینکه ازجمله حقوقی که اسلام برای کودکان بر عهده‌ والدین واجب کرده انتخاب نام زیباست عنوان کرد: به‌یقین نام زیبا در شخصیت‌سازی کودکان تأثیرگذار بوده و نخستین هدیه‌ای است که والدین باید تقدیم فرزندان خود کنند.

عباسی تاکید کرد: آموزش علم و عقاید دینی، رفتار عادلانه و وفای به عهد ازجمله حقوق کودکان است که والدین باید رعایت کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: فتنه سال 88 هزینه سنگینی را بر حیثیت نظام وارد کرد، عزت و اقتدار نظام را به چالش کشاند، زبان تخریب و تضعیف دشمنان داخلی و خارجی را علیه نظام برنده کرد و فضای سیاست‌زدگی و دوقطبی را در جامعه ایجاد کرد و امروز نیز حقوق‌های نجومی به ارزش‌های انقلاب و اعتبار نظام لطمه وارد کرد.

عباسی خاطرنشان کرد:  باید مسئولان و تصمیم‌گیرندگان هرچه سریع‌تر این موضوع را به نتیجه نهایی برسانند و بهانه‌ تخریب و تضعیف را از دست دشمن بگیرند.



نظرات بینندگان