کد خبر: ۹۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه صفاشهر:

باور و تفکر عاشورایی باعث عاشورایی شدن است

امام جمعه صفاشهر گفت: امروز هم ما در کربلا هستیم و باید دید آیا در صف یاران سیدالشهدا یا در جمع دشمنان قرار داریم؛ باور و تفکر عاشورایی باعث عاشورایی شدن می شود، اگر حسینی زندگی کنیم عاشورایی خواهیم رفت.

به گزارش شیرازه به نقل از بام فارس؛ حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: سید الشهدا در صبح عاشورا اصحاب خود را به رعایت تقوای الهی سفارش کردند و فرمودند دلبسته به دنیا نشوید؛ این نکته برای اهل تقوا یک اصل است، کسانی که درگیر این عالم خاکی شدند هیچ گاه نتوانستند اوج پیدا کنند.

وی با بیان اینکه همه اصحاب سیدالشهدا بریده از دنیا بودند افزود: در مقابل اگر دشمنان و کسانی که مقابل سیدالشهدا ایستادند وابسته دنیا نبودند در آن جبهه هم قرار نمی‌گرفتند.

حجت الاسلام نقوی کربلا و عاشورا را یک فرهنگ و مکتب دانست و اظهار کرد: ما آرزو می‌کنیم ای کاش از یاران سیدالشهدا بودیم. باید گفت امروز هم ما در کربلا هستیم و باید دید آیا در صف یاران سیدالشهدا یا در جمع دشمنان و کسانی که در مقابل خیرخواهشان ایستادند قرار داریم.

وی افزود: باور و تفکر عاشورایی باعث عاشورایی شدن می شود، اگر حسینی زندگی کنیم عاشورایی خواهیم رفت.

امام جمعه صفاشهر با اشاره به رعایت حرمت ماه حرام در زمان حاهلیت اظهار کرد: قاتلان امام حسین(ع) در ماه حرام با فرزند رسول خدا جنگ کردند و در زمان حال نیز یزیدیان زمان حرمت ماه حرام را رعایت نمی‌کنند و عربستان در یمن، آل خلیفه در بحرین و داعش در سرزمین‌های اسلامی به جنایت علیه مسلمانان دست می‌زنند.

خطیب جمعه صفاشهر با تاکید دوباره بر لزوم پیکیری مسئولین درباره حقوق‌های نجومی اظهار کرد: خطا می‌روند عده‌ای که به‌جای جبران خطای خود و جلب اعتماد مردم می‌گویند کسی اشتباهی نکرده‌است؛ حقوق‌های نجومی پرداخت شده و آن‌ها نیز گرفته و تقصیری نداشتند. پس باید گفت به شریح قاضی هم از بیت‌المال پولی دادند و او دزدی نکرده بود. باید این تفکر اصلاح شود.

وی افزود: مردم توقع دارند با این مسئله برخورد جدی شود و با بیان اینکه اینان سرمایه نظام هستند و کاری نکردند مردم را ناراحت نکنند.


برچسب ها: صفا شهر ، عاشورایی ، کربلا
نظرات بینندگان